שמעון הפילוני, HP ישראל: "הלקוחות של היום רוצים תכונות של BCS במחירים של סביבות סטנדרטיות"

"זו הסיבה ש-HP הקימה את מיזם Odyssey, במסגרתו משקיעה החברה הון עתק כדי להעתיק את יכולות השרידות מהסביבות הקריטיות המסורתיות שלה, לתוך הסביבות הסטנדרטיות הפתוחות המקובלות היום", אמר הפילוני - מנהל פעילות המערכות הקריטיות ב-HP ישראל, בראיון לאנשים ומחשבים

12/11/2012 16:44

ענקית המיחשוב HP הכריזה בסוף השבוע האחרון על הדור החדש של שרתי-העל שלה ממשפחת Integrity, המיועדים ליישומים קריטיים (BCS, ר"ת Business Continuity Systems). השרתים מבוססים על הדור החדש של משפחת מעבדי האיטניום (Itanium) של אינטל (Intel) – איטניום 9500, המוכר במפת הדרכים של יצרנית המעבדים בשם Poulson.

מערכת ה-BCS של HP משרתת לקוחות ארגוניים גדולים ורבים ברחבי העולם במגזרים עתירי יישומים קריטיים, כמו ארגונים ביטחוניים, ספקי תקשורת, בנקים, בורסות ועוד. לקוחות אלה מפעילים את מערכת ה-BCS של HP עשרות שנים, בעזרת מערכת ההפעלה היוניקסאית, HP-UX, לצד מערכות NonStop של טנדם (Tandem) ו-OpenVMS של דיגיטל (Digital) ההיסטוריות, שעברו ל-HP עם רכישתה את קומפאק (Compaq) לפני כעשור.

HP הכריזה כבר לפני שנתיים על מיזם Odyssey וגם מיישמת אותו הלכה למעשה. חשיבותו של Odyssey היא בכך שלקוחותיה של HP, משתמשי מערכת ה-BCS, יוכלו להאריך את תוחלת חיי המערכות, בכך שלא יאלצו להחליפן (מה שעובד היטב 24×7 ומורכב מאוד לפתחו שוב, לא נוגעים בו). הכיצד? כי הן יתמכו גם ביישומים חדשים של חלונות (Windows) ולינוקס (Linux), באותו מרכב (Chassis), בזכות התמיכה בשרתי להב בארכיטקטורת x86.

לשרתי BCS שמור מקום של כבוד ב-HP, כאשר השרתים האחרים, מבוססי ה-x86, מכונים "סטנדרטיים" ושומרים על רווחיות גבוהה. לאחר ההכרזה העולמית, שנערכה ביום ו' האחרון בלונדון, נפגשנו עם שמעון הפילוני – מנהל פעילות המערכות הקריטיות ב-HP ישראל. שימו לב לייחודיות שבשמו: "הפילוני" מקורו אינו ב-"פיל קטן שלי", אלא באלכסנדר הפילוני. הרב גוגל ודאי יזכיר לכם את חשיבותו העצומה בהיסטוריה של ארץ ישראל במאה הראשונה – היהודית ועוד יותר הנוצרית. מעניין.

שמעתי שלאחרונה התמנית לתפקיד מנהל היחידה העסקית לסביבות עסקיות קריטיות (BCS). ספר לנו קצת על עצמך.
"אני בן 49 ועובד ב-HP משנת 1998. לפני לכן עבדתי בחברת CMS, שייצגה את HP בארץ. אני בוגר מגמת מתמטיקה וחקר ביצועים באוניברסיטת תל אביב. במהלך השנים מילאתי תפקידים מעניינים ומגוונים ב-HP, כאשר האחרון שבהם היה ניהול המכירות לשותפים העסקיים, למערכת ההפצה ולמגזר ה-SMB".

מה מאפיין את תחום הפעילות החדש שלך, של מערכות BCS? מיהם הלקוחות ומה הצרכים שלהם?
"תחום הפעילות נוגע בסביבות המיחשוב הקריטיות של מגוון הלקוחות הישראלים. סביבות המוגדרות, על ידי הלקוחות עצמם, ככאלה שאינן יכולות להיות 'למטה' אפילו לא שניה אחת. ירידה של סביבה כזאת ממערך הייצור של הלקוחות, פירושה אובדן מיידי של הכנסות ואמינות אצל לקוחותיהם. תחשוב, למשל, על ארגונים דוגמת חברות ביטוח, אשר נדרשות לרמת זמינות עליונה של הסוכנים שלהם, או למשל מערכת שירותי בנק אוטומטיים, אשר צריכים לתת תשובה לגבי יתרות של בעלי כרטיסי אשראי , מערכות הליבה של חברות הסלולר ועוד. ויש כמובן לקוחות רבים שתחומי פעילותם מגוונים: תעשייה, ביטחון, ממשלה ודומיהם, הנסתרים מן העין".

לאן הולך התחום בארץ ובעולם ומה חדש?
"הלקוחות בכל העולם, ובארץ בפרט, רוצים לקבל את התכונות המיוחדות למיחשוב הקריטי במחירים שמתקרבים למחירי המיחשוב של הסביבות הסטנדרטיות הקיימות היום. HP זיהתה מבעוד מועד את המגמה הזו, והכריזה על פרויקט עולמי בשם Odyssey. במסגרת הפרויקט, משקיעה HP הון עתק כדי להעתיק את יכולות השרידות מהסביבות הקריטיות המסורתיות שלה, לתוך הסביבות הסטנדרטיות הפתוחות המקובלות היום. כלומר, שאנחנו מרחיבים בעצם את יכולותיהם של השרתים הסטנדרטיים ומעניקים להם יכולות שהיו בעבר נחלתם של השרתים הקריטיים בלבד. וכל זאת במחיר נמוך יותר.

לדוגמה: מזה זמן מציעה HP את שרת שמונת המעבדים HP Proliant DL980, שהארכיטקטורה הפנימית שלו זכורה ממחשב-העל SuperDome. לאחרונה גם התבשרנו, כי תכנת ה-Cluster הנפוצה של HP לסביבות קריטיות, MC/ServiceGuard, נתמכת גם בסביבות הפתוחות הקיימות היום של לינוקס על גבי שרתים סטנדרטיים. בקרוב נראה עוד ועוד תכונות שהיו נחלתן הבלעדית של המערכות הקריטיות, נכנסות לסביבות הפתוחות. זו היכולת של חברה גדולה כמו HP, בעלת ניסיון עשיר ורב, לקחת את הידע והיכולות ולהעתיק אותם לסביבות חדשות. כך, היא מתאימה עצמה כל הזמן לצרכי הלקוחות".

מה עושה את ההכרזה החדשה עם אינטל כל כך מסקרנת ומעניינת?
"ההכרזה מבטאת באופן הברור ביותר את מחויבותה של HP ללקוחות שמריצים את הסביבות הקריטיות שלהם על גבי HP-UX ו-OpenVMS. בנוסף, היא מבטאת גם את מחויבותה של HP לדור ההמשך של משפחת שרתים זו. כבר בימים אלו מפותח הדור הבא של מעבדי האיטניום, שמכונה באינטל Kitson, אז נתראה גם בעתיד".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים