שי רוזן, ריל קומרס: "תכנון נכון של ערוץ המובייל בארגון יגדיל את שביעות רצון הלקוחות ויאפשר צמיחה לאורך זמן"

"65% מהלקוחות מתחילים חיפוש אחרי מוצר בסמארטפון וממשיכים לרכישה באתר האינטרנט, במחשב או בטאבלט. הנורמה החדשה הזו מעמידה בפני הארגונים אתגרים לא פשוטים", אמר רוזן - מנהל תחום האסטרטגיה, הייעוץ והמובייל ב-ריל קומרס, בהרצאה שנשא בפני משתתפי קורס המנמ"רים של ג'ון ברייס-מכללת היי-טק וקבוצת אנשים ומחשבים ● הוא פירט את הדרכים והאסטרטגיות שבהן יכולים ארגונים לנקוט כדי לענות על הציפיות ההולכות וגוברות של הלקוחות והסביר את תפקידה של מחלקת ה-IT בתחום

"לקוחות מצפים כיום לקבל את כל שירותי הארגון בכל הערוצים – באתר האינטרנט, בסמארטפון ובטאבלט. ציפייה זו מציבה אתגרים רבים בפני ארגונים וחברות. תכנון נכון של ערוץ המובייל בארגון יאפשר פיתוח ערוץ מבוסס, שיגדיל את שביעות הרצון של הלקוחות ויאפשר צמיחה לאורך זמן", כך אמר שי רוזן, מנהל תחום האסטרטגיה, הייעוץ והמובייל ב-ריל קומרס. רוזן אמר את הדברים בהרצה שנשא בפני משתתפי קורס המנמ"רים של ג'ון ברייס-מכללת היי-טק וקבוצת אנשים ומחשבים.

לדבריו, "מהפכת הסמארטפונים שינתה את האופן בו אנו צורכים מדיה ואינטרנט באופן דרמטי. על פי מחקרים שנעשו לאחרונה נראה, כי הלקוחות מצפים היום לקבל את כל שירותי הארגון בכל המסכים באופן כמעט זהה, כאשר הציפייה היא שניתן יהיה לעבור ממסך למסך ולהמשיך את האינטראקציה מול הארגון באופן חלק, למרות המעבר בין מכשירים. כך, למשל, נמצא כי 65% מהלקוחות מתחילים חיפוש אחרי מוצר בסמארטפון וממשיכים לרכישה באתר האינטרנט, במחשב או בטאבלט. הנורמה החדשה הזו מעמידה בפני הארגונים אתגרים לא פשוטים, כמו הצורך לתחזק מספר רב של אתרים המותאמים למכשירים שונים, הצורך בסנכרון בין האתרים, תמיכה במערכות הפעלה שונות וכן פיתוח בשפות שונות כשמדובר באפליקציות לסמארטפונים".

רוזן פירט את הדרכים והאסטרטגיות שבהן יכולים ארגונים לנקוט כדי לענות על הציפיות ההולכות וגוברות של הלקוחות. בין השאר נדונו נושאים כגון, כיצד לפתח אתר אינטרנט שמתאים את עצמו לכל המכשירים באמצעות Responsive Web Design, כיצד לפתח אפליקציות לארגון ולצמצם את ההוצאות הכרוכות בהתאמה למספר רב של מערכות הפעלה ועוד. ההרצאה שמה דגש על תכנון נכון תוך התמקדות בקבלת החלטות נכונה וניהול נכון של הוצאות הפיתוח, לצד מתן הגמישות הראויה לארגון והיכולת לתת מענה לצרכים בזמן קצר ובאיכות גבוהה.

הוא הדגיש, כי "ארגונים רבים רצו בשנים האחרונות ופיתחו מספר רב של אפליקציות למובייל. אפליקציות אלו פותחו בדרך כלל ללא מעורבות אגפי ה-IT ועל פי רוב ללא הקפדה על איכות הפיתוח והסתכלות לטווח ארוך. כיום, כשברור כבר שערוץ המובייל הופך למרכזי באינטראקציה של הארגון מול הלקוח, על אגפי ה-IT לתכנן נכון ולבנות פלטפורמות טכנולוגיות שיאפשרו התפתחות נכונה של הארגון בערוץ המובייל, תוך מתן זמני תגובה מהירים, שליטה וניהול יעילים באפליקציות שפותחו ושליטה בהוצאות לטווח ארוך. שלב התכנון בעולם חדש ומתהווה זה הנו קריטי ועל אנשי ה-IT לקבל את ההחלטות הנכונות שיאפשרו להמשיך ולספק מענה מצוין לצרכי הארגון גם בעידן המובייל".

קורס המנמ"רים של ג'ון ברייס מכללת היי-טק וקבוצת אנשים ומחשבים, הינו הקורס המוביל והיוקרתי ביותר בישראל בתחום מערכות המידע. בקורס עברו בשנים האחרונות מאות מבכירי מנהלי מערכות המידע בארץ, לצד אנשי מקצוע רבים בתחום. הקורס זוכה להכרה על ידי גופים ציבוריים רבים ומהווה את תעודת הכניסה לתפקיד המנמ"ר בארגונים רבים. את הקורס מנחה מקצועית בנצי שפירא, אשר שימש במשך שנים רבות כמנמ"ר של ארגונים מובילים במשק, כגון קוקה-קולה, פלאפון וידיעות אחרונות.

המחזור הבא של הקורס ייפתח במהלך דצמבר

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. Regalos Originales

    Very good article. I think this year 2013 is the smartphone revolution.

אירועים קרובים