רמו"ט למפלגות לקראת הפריימריז: "אינכן מקפידות על שמירת המידע והפרטיות של הבוחרים וחברי המפלגה"

במכתב שהפיצה הרשות נכתב, כי "הגיע לידינו מידע על הפצות פנימיות של מאגר המידע המכיל את חברי המפלגה, ומשום כך מזכיר ראש רמו"ט את החשיבות של שמירה על מאגר זה" ● יורם הכהן, ראש רמו"ט ורשם מאגרי מידע: "בכוונתנו להמשיך ולפקח ביתר שאת על קיום הוראות חוק הבחירות וחוק הגנת הפרטיות ביחס לשימוש במידע הפנקס. נפעיל את סמכויות הפיקוח והאכיפה הנתונות לנו"

"על אף שעל פי דיני הבחירות יש איסור על שימוש במידע למטרות אחרות, התברר כי המפלגות אינן מקפידות על שמירת המידע והפרטיות של הבוחרים וחברי המפלגות", כך נמסר במכתב אותו הפיצה באחרונה רמו"ט (הרשות למשפט, טכנולוגיה ומידע) במשרד המשפטים.

מטרת ההודעה היא להזכיר למפלגות את נושא השמירה על פרטיות המידע בבחירות, וזאת לאור הפריימריז המתקרבים. בהודעה יש דגשים ביחס להוראות הדינים החלים על התחום, כמו גם אזכור מקרים בהם רמו"ט ביצעה פיקוחים בעבר, גילתה הפרות והטילה קנסות. על פי רמו"ט, "הוראת הרענון היא ביחס לחובות החלים על המפלגות בתחום השמירה על הפרטיות במידע, לקראת הבחירות לכנסת ה-19, הן לעניין מידע מפנקס הבוחרים והן לעניין אופן השימוש בפרטיהם של חברי המפלגות".

ההוראה, נכתב, "מבוססת על לקחי העבר וממצאי פיקוחים של רמו"ט לגבי הפרות הוראות החוק ביחס לשימוש במידע המתקבל מפנקס הבוחרים". על פי רמו"ט, "פנקס הבוחרים, שהוא נגזרת של מרשם האוכלוסין המתנהל במשרד הפנים, מכיל פרטים דמוגרפיים אודות כל אזרחי המדינה, ומופק למפלגות לצורך קיום הבחירות. התברר, כי המפלגות אינן מקפידות על שמירה על המידע".

כך למשל, נכתב כי "מפלגות הטמיעו את המידע שהתקבל במערכות המחשב הקיימות אצלן, באופן הסותר את הדרישה החוקית להחזיר את מידע הפנקס בתום מערכת הבחירות. גם התחייבות באי כוח המפלגה, בהתאם לטפסים עליהם הם חותמים מול המפקח הארצי על הבחירות במשרד הפנים, לא תמיד עמדה במבחן המציאות. לעתים לא היתה לבא כוח המפלגה כל נגיעה לטיפול במידע". עוד מציינים אנשי רמו"ט, כי "נמצאו מקרים בהם ניתן עותק מהפנקס למי שלא היו מורשים לקבלו על פי חוק, ומקרים אחרים בהם עותק הפנקס לא הוחזר כחוק בתום מערכת הבחירות".

עוד פרסמה רמו"ט באחרונה, כי "הגיע לידינו מידע על הפצות פנימיות של מאגר המידע המכיל את חברי המפלגה, ומשום כך מזכיר ראש רמו"ט את החשיבות של שמירה על מאגר זה. עמדת רמו"ט היא, כי מתן גישה למאגר המידע המכיל את רשימת חברי המפלגה ופרטי הקשר שלהם, והפצתה, צריכים להיעשות תוך מודעות והתחשבות בזכותם של החברים במפלגה לפרטיות ביחס לדעותיהם הפוליטיות – ובפרט תוך צמצום החשש שמא מידע אודות חברותם במפלגה יועבר למי שאינו נדרש לכך, או שייעשה בו שימוש שאינו קשור במטרות הלגיטימיות שהגדירה המפלגה במגבלות הדין. הנהלת המפלגה נדרשת לפעול באופן אחראי וראוי לשמירה על פרטיות הבוחרים וחברי המפלגה, ולמניעת סיכונים מיותרים לפרטיותם".

לדברי יורם הכהן, ראש רמו"ט ורשם מאגרי מידע, "גם במסגרת ההליך הדמוקרטי החשוב של מירוץ הבחירות, על המפלגות להקפיד על שמירה על המידע ושימוש חוקי בו. בכוונתנו להמשיך ולפקח ביתר שאת על קיום הוראות חוק הבחירות וחוק הגנת הפרטיות  ביחס לשימוש במידע הפנקס. נפעיל את סמכויות הפיקוח והאכיפה הנתונות לנו, כשם שעשינו בעבר, במקרים שבהם יהיה חשש להפרות הוראות החוק".

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. יובל

    זה בסדר... גם רמו"ט לא ממש מקפידה לאכוף את החוקים עליהם היא אחראית...

אירועים קרובים