הביטקוין זינק כשהתקבלה "בשורה" – וצנח כשהתברר שאלה פייק ניוז

פוסט שפורסם בחשבון ה-SEC ב-X "בישר" שהרשות קיבלה החלטה שקהילת הביטקוין מצפה לה, מה שהביא לזינוק במטבע ● אלא שלאחר זמן קצר התברר שהפוסט לא נכון וההחלטה טרם התקבלה - מה שגרם לירידה בשער שלו

בסימן למטה. ביטקוין.

שוב תנודתיות בולטת בשער הביטקוין: מטבע הקריפטו המוביל חווה ביממה האחרונה עלייה חדה, ואף עבר את 45 אלף הדולרים, אבל אחר כך צנח וחזר אל מתחת לרף הזה. הסיבה לטלטלה היא בשורה משמחת שהתקבלה – ושזמן קצר לאחר מכן התבררה כפייק ניוז.

בקהילת הקריפטו מחכים בימים אלה בכיליון עיניים להחלטה של ה-SEC האם לאפשר הנפקה של נייר ערך שניתן להמרה במטבע דיגיטלי – מה שנקרא בשוק ההון קרן סל. על פי כל ההערכות, ההחלטה תהיה חיובית, אבל ההמתנה לה גורמת לעצבנות בשוק.

העצבנות הזו נמתחה עוד אתמול (ג'), כאשר פורסם בחשבון ה-X (לשעבר טוויטר) הרשמי של ה-SEC כי הרשות החליטה לאפשר זאת. כתוצאה מכך, קהילת הביטקוין העלתה את השער של המטבע, בתוך זמן קצר מאוד, לכ-46 אלף דולר ליחידה – שער שהוא רשם בפעם האחרונה בדצמבר 2021. אמצעי התקשורת הכלכליים וחשבונות אחרים במדיה החברתית מיהרו לצטט את הפוסט ולבשר אודות הידיעה – מבלי לבדוק.

זמן קצר לאחר פרסום הפוסט, משעלו ב-SEC על המקרה, הם מחקו את הפוסט המדובר. לדבריהם, מי שפרסם אותו היה גורם לא מורשה – ולא הרשות או מי מטעמה. גארי גלסנר, יו"ר ה-SEC, פרסם פוסט בחשבון ה-X שלו, שלפיו "הייתה פגיעה בחשבון SECGov@ וציוץ לא מורשה פורסם". הוא ציין כי ה-SEC טרם החליטה האם לאפשר הנפקה של נייר ערך שניתן להמרה בביטקוין. כתוצאה מכך, שער הביטקוין ירד, ונכון לכתיבת שורות אלה הוא עומד על קצת יותר מ-41 אלף דולר ליחידה.

מ-X נמסר שכתיבת ההודעה היא לא תוצאה של פריצה לחשבון של ה-SEC. ברשות מתכוונים לפנות לכוחות אכיפת החוק בארצות הברית על מנת לחקור את המקרה. ההחלטה אמורה להתקבל עוד השבוע, לאחר שנים של דחיות, וצפויה לגרום לתנודתיות נוספת בשער הביטקוין.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים