בלעדי

נס תתפעל את תוכניות הסיוע בדיור של משרד השיכון

החברה תספק שירותי תפעול, תחזוקה ופיתוח של מערכות לתוכניות הסיוע בדיור בחמש השנים הקרובות, עם אופציה ל-10 שנים ● נס עשתה זאת גם בעשור האחרון ● היקף המכרז הנוכחי: כ-100 מיליון שקלים

ארי יעוז-קסט, מנהל תחום בכיר לטכנולוגיות ופיתוח במשרד הבינוי והשיכון.

עוד פרויקט טכנולוגי, כחלק מפרויקט הענן הממשלתי הענק נימבוס: לאנשים ומחשבים נודע כי נס תספק שירותי תפעול, תחזוקה ופיתוח של מערכות לתוכניות הסיוע בדיור של משרד הבינוי והשיכון. החברה, שזכתה במכרז, העניקה את שירותי התפעול והתחזוקה למערכות הללו בעשור האחרון. הפרויקט הוא לתקופה של חמש שנים, עם אופציה ל-10 שנים, והיקפו יעמוד, בסופו של דבר, על כ-100 מיליון שקלים.

פעילות זו של נס היא חלק מפעילותה במתכונת של שירותים מנוהלים במיקור-חוץ במשרדי ממשלה וגופים רבים במגזר הציבורי. במסגרת הפרויקט, נס תבצע שדרוג טכנולוגי של מערכות מנהל תוכניות סיוע בדיור ותשלב אותן בתשתית הטכנולוגית החדשה של משרד הבינוי והשיכון, המתבססת על עקרונות של מכונות לענן (Cloud Ready) – כשלב מקדים למיגרציה אליו. במקביל, היא תמשיך בתפעול, תחזוקה ופיתוח של המערכות הקיימות.

כחלק מהפרויקט, אנשי ה-IT של משרד השיכון ואנשי נס יערכו שדרוגים טכנולוגיים שונים, בהם הטמעת תפיסת Cloud Native בפיתוחים חדשים, יישום של מיקרו-שירותים, ועוד מיכון בכל התהליכים והפעילות. הפיתוח מתבסס על תפישת Domain driven Design, קוד פתוח ובתבניות Design Patterns המתאימים לכל מקרה.

את ההתמודדות במכרז ליוו יועצים של BDO (בעבר מטאור). ההסכם מגדיר מחדש מדדי SLA לכל תהליכי הפיתוח והביצועים הנדרשים מהמערכות, ומכיל מערך כלים ושיטות, שעל פי משרד הבינוי והשיכון יאפשרו מתן שירותים טובים יותר לאזרחים המקבלים שירות מהן. זאת, לצד זמינות וביצועים טובים יותר ללקוחות המערכת.

"בשורה של ממש עבור משרד הבינוי והשיכון"

ארי יעוז-קסט, מנהל תחום בכיר לטכנולוגיות ופיתוח במשרד הבינוי והשיכון, הגדיר את הפרויקט "מדובר בבשורה של ממש עבור המשרד". לדבריו, "מערכות הסיוע בדיור משרתות יותר מ-300 אלף בתי אב במדינת ישראל ומנהלות תקציבי סיוע בהיקפים גדולים מאוד. הפרויקט יהווה פריצת דרך טכנולוגית, ויאפשר לבצע בצורה חכמה את הצעד הבא של המשרד לענן נימבוס. כך, יינתן שירות יעיל יותר לאזרחים.ות".

יהודה מורגנשטרן, מנכ"ל משרד הבינוי והשיכון.

יהודה מורגנשטרן, מנכ"ל משרד הבינוי והשיכון. צילום: רונן חורש, לע"מ

יהודה מורגנשטרן, מנכ"ל המשרד, ציין כי "תפעול ופיתוח מערכות הסיוע בדיור הם חלק מהתוכנית ארוכת הטווח שלנו להטמעת טכנולוגיות מתקדמות בתחומי הבנייה והדיור. המעבר למערכות מבוססות ענן, מיקרו-שירותים ואוטומציה יאפשר שיפור משמעותי בשירות לאזרחים ולאזרחיות, וכן יגביר את היעילות בהפעלת התוכניות".

שחר אפעל, מנכ"ל נס.

שחר אפעל, מנכ"ל נס. צילום: ניב קנטור

לדברי שחר אפעל, מנכ"ל נס, "הפרויקט הוא חלק מהמיקוד המתמשך שלנו ליצירת ערך טכנולוגי במגזר הציבורי. נמשיך להתמקד בשיפור השירות לאזרח ולמקבלי הסיוע בדיור, ונספק ערך למשרד הבינוי והשיכון באמצעות פתרונות טכנולוגיים מתקדמים. נסייע למשרד לבצע קפיצת מדרגה טכנולוגית, לרבות מעבר לפעילות בענן, כחלק מפרויקט נימבוס. נביא למשרד ערך מוסף אמיתי, בהתבסס על יכולותינו הטכנולוגיות והיכרותנו רבת השנים עם ליבת העסקים שלו".

מערך ה-IT של משרד השיכון מונה יותר מ-100 עובדים – עובדי מדינה ונותני שירותים, בהם מומחי נס. פעילות המשרד נחלקת לשני תחומים: האחד הוא תחום הבינוי, שמתמקד בשיווק קרקעות לבנייה, בפיתוח קרקעות ובקידום שיטות בנייה חדשות. השני הוא תחום השיכון, שבמסגרתו קרוב ל-200 אלף משקי בית מקבלים סיוע לשכר דירה, וכולל גם דיור ציבורי, משכנתאות, תוכניות לרכישת דירה ועוד – לצד עשרות אלפים שזכו במחיר למשתכן.

תגובות

(2)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. אסתר אזולאי

    האדם הנכון במקום הנכון, בחור מוכשר ומנטש אמיתי...

אירועים קרובים