כמה מגמות עיקריות במעבר לענן – וקופת חולים מאוחדת כדוגמה

אוהד פרקש, מנהל הפעילות העסקית ומשנה למנכ"ל סאפ ישראל, מנה בוובינר של אנשים ומחשבים את המגמות החמות במחשוב הענן, וקטי בר שלום, מנמ"רית מאוחדת, סיפרה על פרויקט סאפ שבוצע בקופת החולים

מחשוב ענן.

מערכת אנשים ומחשבים ערכה אתמול (א') וובינר שבו מומחים בתחומים שונים בעולם הטכנולוגיה ציינו מהן המגמות הבולטות ל-2024 בתחום שלהם. אחד מהם היה אוהד פרקש, מנהל הפעילות העסקית ומשנה למנכ"ל סאפ ישראל, שמנה את המגמות החמות במחשוב הענן. מנחה הוובינר היה יהודה קונפורטס, העורך הראשי של אנשים ומחשבים.

לדברי פרקש, "אחת המגמות החמות בתחום הענן היא לאפשר ללקוח גמישות מלאה לבחור באיזה ענן שהוא רוצה. בעת המעבר לענן, אנחנו, בסאפ, מאפשרים ללקוחות לדעת מראש את העלויות הצפויות".

אוהד פרקש, מנהל הפעילות העסקית ומשנה למנכ"ל סאפ ישראל.

אוהד פרקש, מנהל הפעילות העסקית ומשנה למנכ"ל סאפ ישראל. צילום: אורן אגמי

"מגמה נוספת היא הבינה המלאכותית. כדאי לתת פתרונות AI בנויים בתוך המערכת, וזה מה שאנחנו עושים", ציין.

"עוד מגמה היא לשמור על היציבות העסקית ולא לפתח בתוך ה-ERP, להשאיר את ליבת המערכת נקייה ולאפשר פיתוח אג'ילי ומהיר בענן", אמר.

לבסוף ציין פרקש את מגמת הקיימות, ש-"משפיעה המון". "חברות רוצות להראות שהן נותנות מענה לעולם הקיימות. סאפ מציעה מערכת שמאפשרת לבצע את כל הדו"חות בעולמות הקיימות – בענן", הוסיף.

קטי בר שלום, מנמ"רית קופת חולים מאוחדת.

קטי בר שלום, מנמ"רית קופת חולים מאוחדת. צילום: יח"צ

קטי בר שלום, מנמ"רית קופת חולים מאוחדת, הציגה פרויקט ענן ובינה מלאכותית שהקופה ביצעה – כדוגמה לפרויקט סאפ, ואמרה כי חברת הענק "מאפשרת לנו לבחור את השותפים, במקום לבצע פרויקט ענק. וואן היא האינטגרטור שלנו, ואנחנו מעלים את המידע לענן של מיקרוסופט".

בר שלום מנתה כמה סיבות שבעטיין כדאי לארגונים לעבור לענן, יחד עם סאפ. "ראשית, היא מציעה שירות SaaSי (תוכנה כשירות), שמאפשר לבצע אופטימיזציה ולהיות בראש שקט. באמצעותה, אנחנו משדרגים את המערכת כל הזמן, ולא נשארים במערכות הישנות. הפתרון שלה נותן מענה לכמה צרכים של הארגון במערכת אחת, שמאפשרת את הרחבת התהליכים העסקיים. אצלנו מדובר במיוחד ברכש – הפתרון של סאפ ממקסם את התהליך, ומאפשר תהליך אחד במקום כמה. עוד מאפיין שבגללו כדאי לעבור לענן הוא האבטחה – מושקעים בה משאבים רבות ושעות אדם רבות".

נושא נוסף שהיא עסקה בו בדבריה הוא הבינה המלאכותית. "הרצנו, במאוחדת, הרבה מודלים של AI, עוד מהקורונה", אמרה. "אנחנו רוצים להיכנס ל-AI גם ברפואה מותאמת אישית, מאחר שלמשל, לא כל חולה סוכרת מתמודד אותו הדבר עם המחלה. הבינה המלאכותית ולימוד המכונה מאפשרים לבנות ולהריץ מודלים, ולבחון האם מה שאנחנו נותנים ללקוח עובד. הם מאפשרים להביא למכנה משותף מאוד גבוה ברפואה".

לסיכום אמרה בר שלום כי "אימוץ מגמות חדשניות בעולם ה-AI הוא נר לרגלינו".

תגובות

(2)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

    1. כגן

      עברתי אליהם מהקופה שבאמת הכי גרועה בישראל, והם פשוט מצוינים.

אירועים קרובים