"AI רלוונטית עסקית – קריטית לארגונים"

עופר מילבסקי, מנכ''ל סאפ ישראל, מסביר מדוע הרלוונטיות של הבינה המלאכותית לביזנס כל כך חשובה ומסביר איך ארגונים יכולים להפוך להיות חכמים

עופר מילבסקי, מנכ"ל סאפ ישראל.

"ארגונים ניצבים בימים אלה בפני לא מעט אתגרים. עליהם להפיק יותר תובנות מהנתונים הארגוניים שלהם, הם נדרשים להתייעלות תפעולית ובנוסף לכל אלה, הם ניצבים בפתחו של עידן חדש – הבינה המלאכותית, ובתוכה זו הסוכנית (Agentic AI). על מנת להתמודד עם כלל האתגרים הללו, עליהם לשלב שלושה אזורים חשובים לכדי מערך אחד אחוד: נתונים, אפליקציות ו-AI. כך הם יקבלו תשתית נתונים מאורגנת, משולבת ומבוססת בינה מלאכותית רלוונטית עסקית – דבר קריטי לארגונים", כך אמר עופר מילבסקי, מנכ"ל סאפ ישראל.

מילבסקי דיבר בפתח כנס שערך הסניף הישראלי של ענקית התוכנה. האירוע, בהפקת אנשים ומחשבים, התקיים היום (ד') באולם האירועים לאגו בראשון לציון, בהשתתפות מאות בכירים מלקוחות החברה ושותפיה העסקיים. הכנס נערך תחת הכותרת Unleashed והנחה אותו איש התקשורת דרור גלוברמן, מייסד בית הספר JumpStart AI.

צילום ועריכת וידיאו: ליטל רובינשטיין

לדברי מילבסקי, "כדי להשיג את היעד של ארגון חכם, שפועל ביעילות עם כמה שיותר שכל ארגוני ומיכון, יש לפעול בשלוש שכבות: השכבה הראשונה היא זו האפליקטיבית, ופה אנחנו מפעילים סוכני AI חדשים וייעודיים בכל האפליקציות, מקצה לקצה. עם העוזרת האישית שלנו, ג'ול, אנחנו מסייעים לייעל את פריסת הסוכנים הללו, ומאפשרים ללקוחות לצפות בתהליכים ובתוצאות בצורה מקושרת ולא מקוטעת. ג'ול תומכת במשתמשים ובתהליכים העסקיים ועונה לשאלות אד הוק, עם ניהול הרשאות ועבודה לפי תקנים. בשנה הבאה היא תצא עם תמיכה בעברית".

"השכבה השנייה", אמר, "כוללת טיפול מסיבי בדאטה. יש בארגון סוגי נתונים שונים, ומה שעל ארגונים לעשות הוא להפיק מהם הקשר עסקי. כך ניתן לבנות פתרונות בענן לתהליכים מובנים בתוך המערכות, כאשר הכול מחובר בתהליך עסקי אחד. הטיפול בדאטה כולל כמה משימות: להכין את הנתונים לעבודה בתהליכים, להביא מידע שמצוי במערכות צד שלישי ולחבר ביניהם".

מהי הדרך הנכונה להעביר לענן את מערכות הליבה?

לדברי מילבסקי, "ההגירה של ארגונים לענן לסוגיו היא עובדה. כעת עליהם לעבור לשלב הבא ולשאול מהי הדרך הנכונה להגר לענן את מערכות הליבה שלהם, ובראשן מערכת ה-ERP, שהיא המצע העסקי והתפעולי בארגונים. הדרך הזו צריכה להביא את הארגונים להשיג בזמן קצר כמה יתרונות: מהירות, גמישות, צמצום עלויות ומדרגיות – עם אספקה מתמשכת של חידושים טכנולוגיים. אלה, בשילוב יכולות לימוד מכונה, בינה מלאכותית ומיכון, יביאו לצמיחה ולהשגת היעדים העסקיים הרצויים, עם תוצאות מדידות".

"אנחנו מעניקים לארגונים את היכולות להגר לענן את מערכות הליבה שלהם במהירות, לרבות צריכת שירותים אינטואיטיבית, אוטומציה, טיפול וניתוח מעמיק של הנתונים, שיפור התפעול התהליכי והכנסת רכיבי AI. כך ארגונים יכולים לפשט את העבודה ולקבל יכולת מהירה לצמיחה עסקית, ובאופן מאובטח", הוסיף.

הוא ציין כי שליש מהלקוחות של סאפ כבר עברו לענן עם פתרון RISE של החברה, או שהם בדרך לשם. "הנתון גדל, וארגונים מבינים בבירור שהמעבר לענן הוא צעד חיוני לטובת יכולות אחרות", אמר.

לסיכום אמר מילבסקי ש-"סאפ מביאה יכולות מגוונות של בינה מלאכותית לתוך תהליכים עסקיים. עד סוף השנה נשחרר עשרות תהליכים עסקיים מ-'הקופסה', עם AI שתתמוך במשתמשים. יש לנו דרך ארוכה לעבור, ויש לנו את היכולות לעשות זאת. חווינו השנה גידול דו ספרתי באחוזים בהיקף הפעילות של סאפ ישראל, וזה היה מאתגר. אני מעריך שהגידול יימשך גם בשנה הבאה".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים