אינטל השיקה את הדור החדש של מעבד ה-AI שלה

Gaudi 3 נועד לספק האצה מהירה יותר של יישומי AI, להיות חסכוני יותר באופן אנרגטי, עם המעבר לייצור ב-5 ננו-מטר, ובעיקר להתחרות ביריבה הגדולה, אנבידיה

ינצח את אנבידיה? Gaudi 3 של אינטל.

אינטל הכריזה אתמול (ג') בכנס השותפים שלה, Vision 2024, על הדור השלישי של מעבד הבינה המלאכותית מתוצרתה, שנולד מרכישתה את האבנה לאבס הישראלית לפני כמה שנים. הדור החדש, Gaudi 3, נועד לספק האצה מהירה יותר של יישומי בינה מלאכותית, ולהיות חסכוני יותר באופן אנרגטי, עם המעבר לייצור ב-5 ננו-מטר.

באינטל לא מהססים לסמן מטרות ברורות על הלוח שלהם, והמטרה הכי גדולה בשוק, נכון להיום, היא אנבידיה. בחברה טוענים לזינוק משמעותי בביצועים לעומת המתחרים, ובמיוחד מול ה-H100 – אחד ממעבדי הבינה המלאכותית הפופולריים ביותר של המתחרה הגדולה: הצפי, כך נטען, הוא ש-Gaudi 3 יספק בממוצע אימון מהיר יותר ב-50% על מגוון של מודלי שפה גדולים, תפוקת תרחישי היסק שגדולה ב-50%, יתרון בביצועים עבור עיבוד של משפטים ארוכים יותר, יכולת לעבד יותר שאילתות במסגרת זמן נתון, וכל זאת בצריכת אנרגיה נמוכה בהיקף של עד 40%.

על פי אינטל, פוטנציאל המכירות של מעבדי הבינה המלאכותית הוא גבוה מאוד, בלשון המעטה. לפי סקר שביצעה, הפער בין הכוונות של החברות והארגונים לשלב בינה מלאכותית ביום יום העסקי שלהם לבין השילוב בפועל הוא ענק: רק 10% מהארגונים בעולם הצליחו אשתקד להעביר פרויקטים של AI משלבי המחקר, הבדיקות והפיילוט – לשלב היישום. זה אומר שהרוב המכריע של הארגונים עדיין נמצא בשלב מוקדם של אימוץ יישומי בינה מלאכותית יוצרת.

Gaudi 3 יוצע בכמה תצורות: כרטיס הרחבה בתצורת PCIe לשילוב במערכות קיימות, כשבב בלוח אם סטנדרטי וכמודול להאצת פיתוחים. הוא צפוי להיות זמין ליצרניות המחשבים המובילות כבר ברבעון הנוכחי, עם השקה רחבה יותר ברבעון שלאחר מכן – וברשימה מציינת אינטל את HPE, דל, סופרמיקרו ולנובו. הדגם בתצורת PCIe אמור להגיע עוד לפני סוף השנה הנוכחית.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים