"הבינה המלאכותית כבר פה – והיא לא הולכת לאף מקום"

"היעד הוא לבחון כיצד ניתן להבין את ה-AI וה-GenAI לעומק כדי לתעל את התועלות והיתרונות שלהן לטובתנו", אמר ליאור פוני, מנכ''ל דל טכנולוגיות ישראל ● לדבריו, ה-GenAI תהיה "המאיץ של העשור"

ליאור פוני, מנכ"ל דל טכנולוגיות ישראל.

"עוברים עלינו ימים מאתגרים. זו תקופה שדורשת תעצומות נפש גדולות. במקביל, אנחנו חייבים להביט קדימה: אנחנו נכנסים לעידן חדש, של בינה מלאכותית. זו נכנסה לעולמנו בסערה והביאה עימה יכולות כמעט בדיוניות, בעלות פוטנציאל של שינוי מהפכני. אלא שלצד לא מעט תועלות צצים גם החששות: האם הבינה המלאכותית תחליף את העובדים בארגונים? האם היא תנוצל לרעה על ידי ההאקרים? דבר אחד בטוח: הבינה המלאכותית בכלל, ובתוכה הבינה המלאכותית היוצרת, כבר כאן, והן לא הולכות לאף מקום. היעד הוא לבחון כיצד ניתן להבין אותן לעומק על מנת לתעל את התועלות והיתרונות הגלומים בהן – לטובתנו", כך אמר ליאור פוני, מנכ"ל דל טכנולוגיות ישראל.

פוני פתח את הכנס שערך היום (ד') הסניף הישראלי של ענקית ה-IT בשיתוף אנבידיה ואינטל. הכנס התקיים באולם הגן בשפיים, בהפקת אנשים ומחשבים ובהשתתפות מאות נציגים מלקוחות החברה.

בדבריו ציטט פוני ממחקר שנערך ביוזמת דל, שבחן עמדות של מנמ"רים מארגונים ב-40 מדינות, ביניהן ישראל, לגבי חדשנות. לדבריו, "המחקר בחן את הקשרים וההקשרים שבין ארגונים שהחדשנות הייתה בהם יוזמה למימוש, ובגינה הם חוו צמיחה, לעומת ההשקעה שהם עשו בבינה מלאכותית". הוא ציין כי "81% מהם העריכו שהעתיד יהיה רווי בשינויים, בשל כניסת ה-GenAI. זו, לדבריהם, תחולל שינויים משמעותיים בכל ארגון – מכל מגזר פעילות. ואמנם, אנחנו כבר רואים ארגונים שהחלו ליישם יכולות של בינה מלאכותית יוצרת, והיקף ההשקעות גבוה יחסית לעובדה שמדובר בטכנולוגיה צעירה. היקף השימוש בה צפוי רק לצמוח, ואנחנו נסייע לארגונים להיות בחזית החדשנות. כבר בנובמבר האחרון החל לפעול Israel-1 – מחשב העל שאנבידיה בונה בישראל, בשיתוף דל. הוא יהיה אחד ממחשבי העל המהירים ביותר בעולם לבינה מלאכותית ומחשב העל החזק בישראל, עם 8 אקסה-פלופ ל-AI ו-130 פטה-פלופ עבור מחשוב מדעי. עם Israel-1, חברות חדשניות בישראל ייצרו טכנולוגיות בינה מלאכותית שיחוללו מהפכה בתפוקה ובמודלים העסקיים של ארגונים מסביב לעולם".

"פתרונות שלנו, מבוססי AI, כבר מוטמעים בחברות רבות – החל מארגוני בריאות, לטובת זיהוי מחלות הסרטן השונות במהירות וביעילות, המשך בהכנסת שירותים אישיים ועוד. כך, סובארו הטמיעה מערכת מצלמות, מבוססת מערכות שלנו, שמפענחת את תנאי הכביש, מזהה סכנות ומתריעה עליהן מבעוד מועד, למניעת תאונות", אמר פוני.

לסיכום הוא ציין כי "ה-GenAI תהווה המאיץ של העשור, כי היא מגלמת בתוכה הזדמנות מסיבית ומיידית לארגונים. התחום מראה פוטנציאל מרגש לחדשנות, לצד אתגרים. כמו כל מהפכה טכנולוגית, כעת זה הזמן של כל ארגון להחליט האם הוא מוביל את המהפכה ומהווה חלק ממנה, או שהוא נותר מאחור".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים