גוגל הכריזה על ג'מיני 1.5

מדובר בגרסת הפרו של המודל, שמאפשרת לחלק את המודל הגדול לכמה רשתות "מומחים" – מה שעל פי החברה מאפשר להחזיר תשובות באופן יעיל ומהיר יותר

ג'מיני.

אחרי שמיתגה מחדש את יקום הבינה המלאכותית שלה תחת השם של המודל הראשי, ג'מיני, ואחרי שהציגה את הגרסה המתקדמת של המנוע, שהיא הראשונה שמוצעת בתשלום, גוגל הכריזה בסוף השבוע על הדור הבא של המודל, ג'מיני 1.5.

הדור החדש מוסיף לערמת היכולות ארכיטקטורה שהחברה מכנה Mixture of Experts, או MoE, בקיצור. ארכיטקטורה זו מאפשרת לחלק את המודל הגדול לכמה רשתות "מומחים", ובכל שאילתה שמפנים אליו, הוא מפעיל רק את המומחים שיש בהם צורך, ולא את כל המודל. גוגל טוענת שזה מאפשר להחזיר תשובות באופן יעיל ומהיר יותר.

הגרסה הראשונה, שנמצאת כעת בבדיקות, היא גרסת הפרו של ג'מיני 1.5. היא מיועדת לשימוש במגוון הרחב ביותר של התקנים ומטלות, כלומר – מיועדת לשימוש בכמה שיותר אפליקציות, ולא באפליקציות שצריכות את מודל השפה הגדול החזק ביותר.

בעוד שגרסת הפרו הראשונה של ג'ימיני התשמשה בחלון הקשרים שמובנה מ-32 אלף פרטים, הגרסה החדשה כבר מסוגלת לפעול על חלון הקשר של 128 אלף פרטים, והחברה כבר בודקת חלון של מיליון פרטים.

גוגל: הביצועים – טובים יותר ב-87% לעומת גרסת הפרו הראשונה

כן טוענת גוגל שהמודל החדש טוב יותר בהבנה של כמויות גדולות יותר של נתונים, ובמתן תשובות לשאילתות עוד יותר מורכבות ומוגדרות. בסך הכול, לטענתה, היא מציעה ביצועים שטובים יותר ב-87% לעומת גרסת הפרו הראשונה, וברמה מאוד לרמת האולטרה של הדור הראשון של ג'מיני.

גוגל כבר מציעה את מנוע הבינה המלאכותית החדש הזה בפלטפורמות ה-AI Studio וה-Vertex AI שלה, ומי שרוצה להתנסות יכול להירשם לרשימת המתנה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים