X הפסידה בתביעה שהגישה נגד ברייט דאטה הישראלית

שופט בקליפורניה דחה את בקשת X לאסור על ברייט דאטה לאסוף מידע ציבורי שנמצא ברשת שלה ● מנכ"ל הנתבעת: "אנחנו גאים להגן על חופש המידע ברשת אל מול ענקיות הטכנולוגיה ולהביס אותן במגרש הביתי שלהן"

אור לנצ'נר, מנכ"ל ברייט דאטה.

עוד ניצחון משפטי לברייט דאטה הישראלית: אחרי שמטא הפסידה לה בתביעה בינואר השנה, הפעם הגיעה תורה של X של אילון מאסק להפסיד לה, לאחר ששופט פדרלי בארצות הברית דחה לפני ימים אחדים את טענותיה נגד איסוף (או "גירוד") הדאטה הציבורית שהחברה מבצעת ברשת החברתית שלה.

X טענה בתביעתה כי ברייט דאטה משתמשת לצורך איסוף המידע ומכירתו לגורמים שלישיים בטכנולוגיה שנועדה להתגבר על הטכנולוגיה שלה למניעת איסוף מידע. כמו כן, לטענת X, ברייט דאטה הפרה את תנאי השימוש והקניין הרוחני שלה. היא הגישה את התביעה נגד ברייט דאטה ביולי אשתקד, וביקשה מבית המשפט צו שיאסור עליה לאסוף ולהעתיק מידע מהרשת החברתית שלה, כמו גם למכור כלים טכנולוגיים שמאפשרים לאחרים לעשות זאת. יצוין ש-X מוכרת טכנולוגיה כזו בעצמה.

ברייט דאטה טענה מצידה כי יש לדחות את התביעה – טענה שכאמור השופט קיבל, וציינה כי X לא יכולה לאסור עליה לחפש מידע פומבי שנמצא ברשת החברתית שלה.

"X רוצה לאחוז את המקל משני קצותיו"

השופט המחוזי וויליאם אלסופ מקליפורניה כתב בפסק הדין כי "X רוצה לאחוז את המקל משני קצותיו: גם לשמור על המידע אצלה, וגם לממש את זכותו של בעל זכויות יוצרים להחריג ולגזול עמלות מאלה שרוצים לחלץ ולהעתיק תוכן של משתמשי X".

לדבריו, מתן שליטה מלאה לרשתות חברתיות על איסוף ושימוש במידע ציבורי, שזמין ברשת, "מהווה סיכון של יצירה אפשרית של מונופולים, שיפעלו נגד האינטרס הציבורי". הוא ציין כי החברה לא חיפשה לשמור על הפרטיות של המשתמשים שלה, וכי היא "שמחה לחלץ ולהעתיק את התוכן שלהם, כל עוד שילמו לה על כך".

X לא הגיבה לפרסומים בעיתונות הטכנולוגית בארצות הברית אודות דחיית התביעה. אור לנצ'נר, מנכ"ל ברייט דאטה, אמר בתגובה לפסק הדין כי "הניצחונות של ברייט דאטה על מטא ועל X מבהירים לעולם שהמידע הפומבי ברשת שייך לכולנו, וכל ניסיון למנוע מהציבור גישה אליו – ייכשל". לדבריו, "מה שקורה עכשיו הוא תקדימי, ומשפיע על תעשיית ההיי-טק העולמית בכלל ועל תחום הבינה המלאכותית בפרט".

לנצ'נר ציין כי "אנחנו גאים, כחברה ישראלית, לעמוד על שלנו, להגן על חופש המידע ברשת אל מול ענקיות הטכנולוגיה ולהביס אותן במגרש הביתי שלהן".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים