מטא סגרה את חשבונות הפייסבוק והאינסטגרם של חמינאי

החברה לא מסרה את הסיבה הספציפית לסגירת החשבונות של שליט איראן, אולם ציינה כי הם "הפרו שוב ושוב את המדיניות שלנו, שנוגעת לארגונים ולאנשים מסוכנים"

מנהיג איראן, האייתוללה עלי חמינאי.

מטא סגרה בסוף השבוע את חשבונות הפייסבוק והאינסטגרם של מנהיג איראן, האייתוללה עלי חמינאי – הן בפרסית והן באנגלית. לחשבון האינסטגרם של חמינאי בפרסית יש יותר מ-5.1 מיליון עוקבים ולחשבון שלו באנגלית – כ-204 אלף.

החברה לא סיפקה סיבה לסגירתם, אולם כתבה כי החשבונות של חמינאי "הפרו שוב ושוב את המדיניות שלנו, שנוגעת לארגונים ולאנשים מסוכנים". לכן, נראה כי הסיבה לסגירת החשבון היא ההסתה של חמינאי נגד ישראל ותמיכתו בחמאס במלחמה נגדה.

המדיניות של מטא אוסרת על "אנשים וארגונים שיש להם משימה אלימה או שמעורבים במעשי אלימות", כמו גם ארגונים שמוגדרים על ידי ארצות הברית כארגוני טרור, מלפעול בפלטפורמה שלה.

סגירת החשבונות של חמינאי באה לאחר בקשות חוזרות ונשנות לסגור את חשבונות המדיה החברתית של השליט האיראני, בעקבות תמיכתו בטרור. איראן מממנת את החמאס, כמו גם ארגוני מחבלים ומיליציות חמושות אחרים שמאיימים על ישראל ועל הכוחות האמריקניים באזור, כגון החיזבאללה והחות'ים בתימן. כמו כן, חמינאי בירך את החמאס על טבח ה-7 באוקטובר והביע לאורך השנים תמיכה פומבית במה שכינה "ההתנגדות הפלסטינית".

זאת לא הפעם הראשונה שמטא נוקטת בפעולה נגד חשבון האינסטגרם של חמינאי: היא השהתה אותו ב-2019, אולם אחר כך החזירה אותו.

בעבר, מטא התירה את פרסום הסלוגן "מוות לחמינאי"

יש לציין שהפלטפורמות של מטא, כמו רשתות חברתיות אחרות, חסומות באיראן כבר שנים רבות, אולם איראנים רבים משתמשים בהן באמצעות חיבור VPN. כך, הם השתמשו בפייסבוק כדי לארגן את המחאות נגד הממשל האיראני ב-2009.

יצוין כי פעילי אופוזיציה איראניים העלו בשנה שעברה לפייסבוק את הסלוגן "מוות לחמינאי", והחברה הודיעה כי היא לא תסיר אותו – בצעד שעורר את זעם המשטר האיראני.

לא נמסרה התגובה של הממשל בטהרן לחסימת החשבונות.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים