הביטקוין צונח: נפל אל מתחת ל-40 אלף דולר

השער של המטבע הווירטואלי יורד בשבועיים האחרונים, מאז שהוא קיבל את האישור שנתן ה-SEC להנפקות ETF כקרנות סל באמצעותו ● למה זה קורה?

שוב שווה הרבה כסף. ביטקוין.

ירידות נרשמות ב-24 השעות האחרונות בשערים של המטבעות הווירטואליים, כשבמרכזם הביטקוין, שאחרי כמעט חודשיים שבהם היה יותר מ-40 אלף ליחידה, הוא שב וחצה אותו בכיוון מטה. כעת עומד השער של מטבע הקריפטו המוביל על 38,833 דולר ליחידה.

בשבועיים האחרונים קטן שער הביטקוין ביותר מ-16%. הסיבה לכך היא שבעקבות האישור שנתן ה-SEC להנפקות ETF כקרנות סל באמצעות ביטקוין, המשקיעים מימשו רווחים ומיהרו למשוך את השקעתם מהמטבע, שנחשב לתנודתי.

לפי אתר CoinMarketCap, נכון לפרסום שורות אלה, ביממה האחרונה ירד שער הביטקוין ב-3.5%. ירידה בולטת נרשמה גם באת'ריום, שהוא המטבע השני בהיקפו מבין מטבעות הקריפטו: שערו קטן ב-24 השעות האחרונות ב-6.1%. מטבעות וירטואליים נוספים שרשמו ביממה האחרונה ירידות הם ה-BNB והסולנה – של יותר מ-4% כל אחד. לעומת זאת, ה-Tether USDt שומר על יציבות יחסית. ככלל, שוק הקריפטו רשם קיטון יומי של 4.6%, והיקפו עומד כעת על קצת יותר מ-1.5 טריליון דולר.

הציפייה לאישור של ה-SEC, שניתן לפני קצת פחות משבועיים, הביאה לעלייה עקבית בשער הביטקוין החל מאצבע ספטמבר האחרון, אז הוא עמד על כ-25,500 דולר ליחידה, ובמיוחד מאז אוקטובר. בשיא התקופתי הגיע המטבע הווירטואלי ל-46,995 דולר ליחידה. זה קרה ב-8 בינואר, ומאז, שער הביטקוין החל לרדת.

גוף אחד גדול הושפע מאוד – אבל בשוק טוענים שלא צריך לדאוג

העלייה העקבית בשער הביטקוין לפני האישור מעידה על כך שהציפייה לו בשוק החלה כמה חודשים לפני שהוא ניתן. האישור ניתן ל-11 קרנות סל, ומאז ההשקה, 10 מהן משכו אליהן 4.7 מיליארד דולר.

קרן נוספת שאושרה כ-ETF, גריי סקייל, היא גוף ההשקעות הגדול ביותר בביטקוין, וכתומאה מהאישור היא המירה את עצמה לקרן סל. כתוצאה מכך, נמשכו ממנה 3.4 מיליארד דולר. עם זאת, יויה הסגאווה, אנליסט של שוק הקריפטו בבורסת הביטקוין היפנית ביטבנק, אמר ל-CNBC כי "היציאה הגדולה מגריי סקייל לא צריכה להדאיג מאוד", עקב ההפרש של 1.3 מיליארד דולר בינה לבין הכניסה של הכסף לקרנות הסל האחרות. "נראה שהיציאה הגדולה מגריי סקייל משפיעה על השוק בעיקר השפעה פסיכולוגית", ציין.

לפי אנליסטים, השער של הביטקוין צפוי להמשיך ולרדת, וייקח עוד לא מעט זמן עד שהוא יחזור לעלות. עם זאת, לדבריהם, הגעה של המטבע לשיאים חדשים עוד השנה עדיין נראית באופק.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים