אפל רוצה לאמן את כלי ה-AI שלה על תמונות מ-ShutterStock

זאת, במטרה שלא להיות חשופה לתביעות זכויות יוצרים ● החברות מנהלות מו"מ ולפי ההערכות, אם העסקה תצא לפועל, שוויה יעמוד על בין 25 ל-50 מיליון דולר ● ShutterStock: אפל היא לא החברה המתעניינת היחידה

המנייה שוברת שיאים. אפל.

אפל, כך לפי דיווחים, מנהלת משא ומתן עם ShutterStock, מהחברות המובילות בשוק לאספקה של צילומים, תמונות ופריטי מדיה אחרים תמורת דמי מנוי או ברכישה של כל פריט בנפרד. המטרה של אפל היא להשתמש במאגר של ShutterStock לאימון כלי הבינה המלאכותית שלה ועל פי ההערכות, אם העסקה תצא לפועל, הסכום שלה יכול לנוע בין 25 ל-50 מיליון דולר.

דיווחים אלה מגיעים זמן קצר לאחר שדווח שאפל נמצאת במשא ומתן דומה עם פוטובאקט. בשני המקרים מדובר בניסיון של החברה לאמן את כלי הבינה המלאכותית שלה על סמך נתונים מורשים לשימוש, כשהמטרה העיקרית היא להימנע מאפשרות של תביעות זכויות יוצרים עתידיות.

ShutterStock הוקמה ב-2003 והיא מציעה מעל 300 מיליון תמונות, כשההערכה היא שאומנים, צלמים ושאר יוצרי מדיה מוסיפים בכל חודש כ-200 אלף פריטים למאגר שלה. לפי החברה, רשומים בה מעל מיליון תורמי תוכן, שיקבלו חלק מההכנסות גם מעסקה עם אפל, אם תתממש. במקרה של פוטובאקט, שירות שהוקם באותה השנה כמו ShutterStock, מדובר על כ-13 מיליארד תמונות.

מ-ShutterStock נמסר שאפל היא לא החברה היחידה שרוצה לרכוש את מאגר הנתונים שלה, משום שכמותה, גם חברות אחרות בשוק מבינות שהן צריכות לשלם עבור הנתונים שבהם הן משתמשות לאימון הצ'טבוטים ושאר כלי ה-AI שלהן.

ההערכה של חברות המתמחרות בענף הוא ששווי שוק הנתונים המיועדים לספק אימון למודלי וכלי AI ללא בעיות של זכויות יוצרים עומד על 25 מיליארד דולר, ובעשור הקרוב הוא צפוי לעבור את קו ה-30 מיליארד דולר.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים