הוועדה לבדיקת פרשת הרוגלות ביקשה חומרים מ-NSO, המשטרה ועוד

הוועדה, שאת הקמתה יזם שר המשפטים, יריב לוין, פנתה לגופים אלה, כמו גם למשרד לביטחון לאומי, היועצת המשפטית לממשלה ופרקליט המדינה, כדי לקבל חומרים רלוונטיים לבדיקה שהיא עורכת

שר המשפטים, יריב לוין.

ועדת הבדיקה לפרשת הרוגלות, שהממשלה הקימה לפני חודשים אחדים, פנתה באחרונה לגופים שונים, ציבוריים ופרטיים, בבקשה שיעבירו אליה חומרים שרלוונטיים לבדיקה שהיא עורכת. הוועדה פנתה לקבל מסמכים מהמשרד לביטחון לאומי, מקבוצת הסייבר ההתקפי NSO, מהיועצת המשפטית לממשלה, מהמשטרה ומפרקליט המדינה.

ביולי האחרון החליט שר המשפטים, יריב לוין, שהוא גם סגן ראש הממשלה, להקים ועדת בדיקה ממשלתית בנושא, וההחלטה אושרה על ידי הממשלה באוגוסט. בהחלטה נקבע שהוועדה תבדוק את השימוש שהתבצע בכלי סייבר של מעקב ואיסוף על ידי גופי האכיפה הפלילית, לרבות רוגלת פגסוס של NSO. לתפקיד יו"ר הוועדה מונה סגן הנשיא בדימוס של בית המשפט המחוזי בירושלים, משה דרורי. שני חברים נוספים בה הם הסנגורית הציבורית הארצית לשעבר, עו"ד ענבל רובינשטיין, וראש אגף בדימוס בשב"כ, שלום בן חנן.

בספטמבר האחרון זימנה ועדת הבדיקה את היועצת המשפטית לממשלה, עו"ד גלי בהרב מיארה, להופיע כבר בישיבתה הראשונה. עמדת היועמ"שית הייתה כי אין לוועדה סמכות לדון בתיקים מתנהלים.

ביום ה' האחרון, במסגרת עתירה לבג"ץ, נקבע בהחלטת ביניים כי הוועדה לא תעסוק, עד להחלטה אחרת, בתיקים פליליים תלויים ועומדים, או פעולות שעלולות לפגוע בתיקים כאלה, אולם אין מניעה לקיים את השלבים הראשוניים של איסוף חומר, עבודת מטה והתארגנות. לפי הודעת הוועדה, שבית המשפט קיבל אותה, פעילותה תוגבל כרגע ל-"גיבוש נהלים, איסוף חומר ולימוד הנושאים שעל הפרק, קביעת סדרי הדיונים, גיבוש הצוות המקצועי שיסייע לה, איסוף פניות מהציבור ואיסוף חומרים ראשוניים לשיח ולראיונות מקדימים עם בעלי עניין".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים