טיפים לחופשה באיסלנד

כל המשפטים והסופרלטיבים האפשריים לא יצליחו לתאר כהלכה את יופייה, ייחודה והחוויה הבלתי נשכחת שמעניקה איסלנד למבקרים בה ● תעשו שופינג ברייקיאויק, בקרו ב-Blue Lagoon ואל תשכחו את שמורות הטבע לנדמנלאוגר ולאקי

נטע טרגל-שמואלי, נטע טיולים

איסלנד היא מדינה נהדרת – ארץ הקרח והאש. נראה שכל המשפטים והסופרלטיבים האפשריים לא יצליחו לתאר כהלכה את יופייה, ייחודה והחוויה הבלתי נשכחת שמעניקה הארץ הנפלאה הזו למבקרים בה. איסלנד היא אחד המקומות הבודדים בעולם בהם ניתן למצוא טבע מגוון ועשיר במיוחד, על פני שטח קטן יחסית. כך, תמצאו באיסלנד הרי געש פעילים, קרחונים ולגונות כחולות, מדבריות קרים, גייזרים, נהרות, מפלים, נביעות מים חמים ואנשים אוהבי טבע וחביבים להפליא. בקיצור: לונה פארק גדול ומפואר של הטבע!

איסלנד מתאימה לטיול עם ילדים הרפתקנים, סקרנים ונמרצים מגיל שבע ומעלה. זהו יעד מעולה לטיולי בר-מצווה הרפתקניים ומהווה חופשה מיוחדת לכל חובבי הטבע באשר הם. העונה המומלצת לביקור באיסלנד מתחילה ביוני ומסתיימת לקראת סוף אוגוסט. הטיסות מישראל אינן ישירות, אך ניתן להגיע בקלות עם קונקשן טוב באמסטרדם, לונדון, פרנקפורט וכו'. עיקר עלותו של הטיול נובעת ממחיר הטיסה ועלות שכירת הרכב (אם כבר, אז רכב שטח כמובן). הלינה, הארוחות והטיולים עצמם אינם יקרים כלל. המסלול המומלץ לטיול באיסלנד הוא לאורך הכביש הטבעתי הסובב את האי. פרק הזמן המומלץ הוא שבועיים, אך גם בעשרה ימים ניתן לתכנן טיול יפה ומרתק. הנה מספר אתרים המתאימים במיוחד לטיול עם ילדים:

הטיול בכל מקרה מתחיל ומסתיים ברייקיאויק, כך שכדאי לנצל את השהות בעיר החביבה והנעימה הזו למנוחה, קניות ואוכל משובח. אנחנו אהבנו במיוחד את החנות "North 66", שמרכזת בגדי טיולים יפים ונוחים. אסור לפספס בשום פנים ואופן ביקור ב-Blue Lagoon – מרחצאות המים החמים שממוקמת ליד תחנת הכח בגרינדאוויק, שליד רייקיאויק. הסיורים הפופולאריים יוצאים מרייקיאויק ל-"משולש הזהב" האיסלנדי – נקודת המפגש של הלוחות הטקטוניים בת'ינגווליר, למפל המים גולפוס ולגייזיר (כן, מקור המילה "גייזר" הוא איסלנדי).

שתי שמורות הטבע לנדמנלאוגר ולאקי מאוד מרשימות ומיוחדות – גם בנוף וגם בגיאולוגיה. הידעתם שכרום כדור הארץ באיסלנד דקיק ביותר ומגיע לעיתים לשני ק"מ בלבד? הילדים מקבלים כאן שיעור מאלף ששום בית ספר לא יוכל לתת.

רחצה קסומה ב-Blue Lagoon. איסלנד

נטע טרגל-שמואלי (נטע טיולים, חוויה משפחתית בחו"ל) היא בוגרת חברת כלנית-כרמון ובעלת עסק לתפירה ותכנון של טיולי משפחות בחו"ל

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים