טיפים לחופשה ביפן

בין אם מדובר בסיור אופניים בקיוטו, אירוח אצל משפחה מקומית או ביקור אצל קופי המקוק - יפן היא יעד מדהים לטיול, עם הילדים או בלעדיהם

נטע טרגל-שמואלי, נטע טיולים

יפן למשפחות, האמנם? לכאורה, אין לילדים מטיילים מה לחפש ביפן. עם זאת, המציאות מוכיחה את ההפך הגמור! יפן מלאה בהפתעות לדור הצעיר (וכמובן גם להוריהם). כיף לחזות במפגש המענג של הילדים 1עם התרבות השונה כל כך, עם האנשים, הרכבות, המקדשים, הטבע ואפילו האוכל.

טיפ ראשון: סעו ברכבות

הרכבות ביפן פשוט מעולות. הדיוק, המהירות והניקיון הופכים את הרכבת לכלי התחבורה האידיאלי. הילדים משתגעים על רכבות השינקנסן, הטסות במהירות של מעל ל-300 קמ"ש. כדי לא להיסחב עם המזוודות ולהדמות לשלומפרים מהמזרח התיכון, הקפדנו לשלוח את המזוודות היישר מהמלון הראשון למלון הבא – שירות זול יחסית ונוח להפליא. לרכבות חובה להזמין כרטיס מראש, שניתן לרכישה גם מהארץ.

אתר "החתול השחור" להעברת המטען

טיפ שני: קיוטו באופניים

קיוטו היא עיר מלהיבה, שמלאה במקדשים, ברחובות עתיקים ובגיישות ומאייקות הטופפות על כפכפי עץ ברחובות רובע גיון. מומלץ מאוד לצאת לסיור אופניים עם מדריך מקומי. כך אפשר להגיע לכל אותן פינות חמד מסתוריות באזור וגם לאתרי החובה המוכרים. הילדים ייהנו מהרכיבה על האופניים ומההסברים המרתקים על חיי הגיישות, האוכל, והעיר העתיקה והיפהפייה הזו.

חברת KCTP העורכת סיורי אופניים בקיטו

נסו לבקש את Keiko Sumida – יש לה גישה נהדרת לילדים. היא מדריכה מוסמכת ודוברת אנגלית טובה. אפשר לנסות גם לשלוח לה מייל לכתובת הבאה.

טיפ שלישי: אירוח אצל המקומיים

אירוח אצל משפחה יפנית הוא חוויה יוצאת דופן ומשמחת במיוחד לילדים. המשפחות השותפות בפרויקט Home Visit Program שמחות לארח זרים, לתרגל את האנגלית ולתת ולקבל מתנות. חשוב מאוד להביא מזכרות קטנות מישראל, אחרת תמצאו עצמכם במבוכה גדולה כאשר יעניקו לכם ולא יהיה לכם איך להחזיר (מחווה רבת חשיבות ביפן!). קחו בחשבון שהבתים בדרך כלל קטנים מאוד והישיבה, איך לא, היא על הרצפה.

כדי להזמין ביקור יש להגיע פיזית ל-Kyoto International Community House יום לפני תאריך הביקור. הם מתקשרים ומאתרים משפחה שהתאריך מתאים לה ונותנים לכם את הפרטים במקום.

אתר המרכז

קופי המקוק עדיין חיים בפארק Jigokudani Yaen-koen ביפן ומחכים לכם שתבואו לצלם אותם

טיפ רביעי: ביקור אצל קופי המקוק ליד יודנקה

זוכרים את התמונות המפורסמות של "קופי השלג" הרוחצים במעיינות החמים כשמסביבם הנוף המושלג? כמאתיים קופי מקוק עדיין חיים בפארק Jigokudani Yaen-koen ומחכים לכם שתבואו לצלם אותם. אפשר להסתכל עליהם שעות…

אם כבר מגיעים לאזור, כדאי לישון באונסן – בית הארחה יפני מסורתי בעיירה שיבו, השוכנת ליד הפארק.

סעו ליפן – עם הילדים או לבד. זו חוויה שלא תשכחו!

נטע טרגל-שמואלי (נטע טיולים, חוויה משפחתית בחו"ל) היא בוגרת חברת כלנית-כרמון ובעלת עסק לתפירה ותכנון של טיולי משפחות בחו"ל

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים