בא לבקר במאורת הנמר: גיא קרוננטל, SAP-גיגיה

06/09/2020 15:14
בא לבקר במאורת הנמר: גיא קרוננטל, מנהל הפיתוח ב-SAP-גיגיה בישראל. צילום: פלי הנמר

משבר הקורונה, שפוקד בימים אלה את הכלכלה העולמית, ובכלל זה הישראלית, משפיע גם על ענף ההיי-טק. על רקע המשבר, והפיטורים והחל"תים שהוא הביא אתו, חשוב להדגיש חברות שמגייסות עובדים חדשים דווקא בימים אלה. אחת מהן היא SAP-גיגיה. גיא קרוננטל, מנהל הפיתוח של קבוצת SAP-גיגיה, בא באחרונה לבקר במאורת הנמר, על מנת לספר לי על הגיוס ועל מה שעומד מאחוריו.

SAP-גיגיה היא קבוצת תוכנה ישראלית, שמנהלת עבור ארגונים גדולים את פרופילי הגולשים שלהם. החברה מגייסת בימים אלה 100 מומחי ביג דטה, מהנדסי תוכנה וראשי צוותים, שיצטרפו ל-130 העובדים הקיימים של הקבוצה.

SAP רכשה את גיגיה (Gigya) בסוף שנת 2017, ועם הרכישה הוסיפה לפורטפוליו המוצרים הנרחב שלה את מומחיות גיגיה בפתרונות לחוויית משתמש וניהול גולשים, שיוצרים הובלה בשוק ניהול הזהויות והגישה. באמצעות הרכישה הפכה SAP לארגון הראשון שמציע פלטפורמת נתונים מבוססת ענן, המאפשרת לחברות לחלץ מסקנות מדויקות מנקודות ממשק שונות עם הצרכן ולאסוף נתונים ליצירת אפשרויות בחירה משופרות ללקוח, תוך עמידה בדרישות הרגולציה. לנוכח כללי ה-GDRP של האיחוד האירופי, המגינים על המידע והפרטיות, הרכישה הייתה משמעותית שבעתיים עבור SAP הגרמנית.

אז מה SAP יודעת להציע היום בעולם חוויית המשתמש וניהול גולשים?
"במילים פשוטות, SAP-גיגיה עוזרת לארגונים גדולים לארגן את המידע שנצבר אצלם על לקוחותיהם. בשפה המקצועית קוראים לזה CIAM (ר"ת Customer Identity Management – ניהול זהות לקוח). היא יודעת להעביר את השליטה במידע על אודות הלקוח מהתאגיד אל הלקוח הבודד".

למה זה חשוב, ומדוע התחום נחשב חם ובצמיחה?
"כי בעולם מערכות היחסים שבין התאגידים ללקוחות דרושה הפלטפורמה הטובה ביותר, שתשפר את השירות ללקוחות ותעצים אותו. זהו אלמנט קריטי במערכות יחסים אלה, וגיגיה מתמקדת בו. יתרה מכך, היא מעבירה את השליטה במידע על הלקוח מהתאגיד אל הלקוח. בעידן של שיח עקרוני על השליטה בזהות האינטרנטית שלנו ועל ההיקף העצום של המידע שלתאגידים יש עלינו, אחסונו והשימוש בו, הצורך בפתרון של גיגיה הוא רב".

לכן, אמר קרוננטל, SAP-גיגיה הודיעה על תנופת גיוס העובדים. מדובר בצעד שמהווה עוד הצבעת אמון של SAP במרכז הפיתוח של החברה בישראל בכלל ובגיגיה בפרט. הגיוס מיועד לפיתוח הפתרונות המתקדמים מסוגם עבור תחום ניהול הזהויות הדיגיטליות ומתן הרשאות לשימוש בדטה.

"SAP-גיגיה מנהלת כיום יותר משני מיליארד זהויות אישיות, וזהו יתרונה הגדול", ציין. "תנופת הגיוס הזאת תהווה בסיס להתפתחות הטבעית של המוצר הקיים, כמו גם של הכלים לניהול טוב יותר של כלל המידע של המשתמשים ברשת ומחוצה לה".

עוד הוא אמר, כי "SAP-גיגיה נהנית משני העולמות – מצד אחד, היא שמרה על אופייה הסטארט-אפיסטי, ומהצד השני היא נהנית מהמשאבים והיכולות של SAP הגדולה".

לדבריו, "מרכז הפיתוח של SAP בישראל (רעננה ותל אביב) מהווה חלק חשוב מרשת הפיתוח הגלובלית של SAP והוא מוביל את הפיתוח של SAP Cloud Platform עבור החברה ועובדיו, המתמחים בלמידת מכונה ובניהול זהויות משתמשים.

המרכז מזין את SAP בחדשנות באמצעות שותפויות אסטרטגיות, רכישות של חברות סטארט-אפ ויוזמות חדשנות פנימיות. קבוצות הפיתוח עובדות בשיתוף פעולה עם מערכת הגומלין הישראלית – החל מסטארט-אפים מבטיחים ועד לחברות הרב- לאומייות הגדולות ביותר".

לסיכום, לאן הולך כל הנושא של הזהות הדיגיטלית שלנו?
"להעברת הבעלות והשליטה על פרטי הזהות של כל אחד מאיתנו, שכרגע נמצאים בבעלותם של חברות ותאגידים – אלינו.

נושא הבעלות העצמית של הזהות הדיגיטלית שלנו (Self-sovereign identity) נדון בספרו של רולי אליעזרוב, ממייסדי גיגה – The Digital Identity Crisis. בספר מסביר אליעזרוב על שימוש בטכנולוגיות בלוקצ'יין למתן בעלות ושליטה לכל אחד מאיתנו על הזהות האינטרנטית שלו".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים