באה לבקר במאורת הנמר: עו"ד ענת ברנשטיין-רייך

26/01/2020 17:36
באה לבקר במאורת הנמר: עו"ד ענת ברנשטיין-רייך. צילום: פלי הנמר

באחרונה באה לבקר אותי עו"ד ענת ברנשטיין-רייך, ולקחה אותי ל-"סיור" קצר (שכולו התקיים במאורה שלי) במדינה שבה היא מתמחה – הודו.

עד כמה מתמחה? אז ככה: עו"ד ברנשטיין-רייך פעילה בהודו מאז 1997. מ-2002 היא מנהלת את הסניף הישראלי של A&G פרטנרס – קבוצת בנקאות, השקעות וייעוץ. במסגרת תפקידה, היא נמצאת רבות על הציר שבין ישראל להודו וסרי לנקה, במשרדי החברה ברמת גן, ניו-דלהי, מומביי, בנגלור וקולומבו. ברנשטיין-רייך סיפרה לי שבין לקוחות החברה נמצאים ארגונים במגוון תחומים – מחברות של תעשייה מסורתית כפניציה ותרכובות ברום, עבור בחברות היי-טק כקוואלקום וקליק סופטוור, וכלה במשרדי ממשלה – משרד הכלכלה ומשרד החוץ. כמו כן, היא מייצגת בישראל לקוחות הודיים רבים, כולל תאגיד הענק אדיטיה בירלה, קרן ההשקעות ההודית הגדולה ביותר, ICICI ונצ'ר, ואיגוד התוכנה והשירותים במדינה, נאסקום.

בשנה החולפת היא הקימה את האגריבטור – המרכז לטכנולוגיות חקלאיות ישראליות, שפועל בתת היבשת ההודית בשיתוף em3, שידועה כ-"אובר של החקלאים".

ברנשטיין-רייך אף שימשה כיו"רית לשכת המסחר ישראל-הודו וסרי לנקה, חברת הנהלת לשכת המסחר ישראל-אסיה, חברת הנהלה בארגון הגג של לשכות המסחר הדו לאומיות ועוד. היא גם מומחית לפיתוח עסקי במדינות מתפתחות ואף משמשת כיועצת לבנק העולמי, ויועצת בענייני הודו למשרדי ממשלה בישראל. כמו כן, ברנשטיין-רייך היא חברת הוועד המנהל של הסניף הישראלי של ארגון הנשים הכלכלי העולמי.

באחד הכובעים (הרבים, עיניכם הרואות) שלה, ברנשטיין-רייך היא נשיאת הסניף הישראלי של ארגון היזמות ההודי TIE. בשיחתנו שוחחנו על הארגון ועל Tiecon, הכנס השנתי של הארגון, שיש לו סניפים בכל העולם ומעל 10,000 חברים.

TIE הוקם על ידי יזמים הודים מצליחים בעמק הסיליקון, וכיום הוא ארגון עולמי שעוסק בטיפוח יזמות, חיבור בין משקיעים ליזמים, מנטורינג, תחרויות, תכנית עסקית וכנסים ברחבי העולם. "הסניף הישראלי של TIE, אין מטרתו לטפח יזמות – יש לנו את זה ב-DNA", אמרה. "המטרה שלנו היא לחבר את האקו-סיסטם הישראלי לזה העולמי באמצעות מפגשים עם אנשים ויזמים מסניפים אחרים ברחבי העולם והשתתפות בכנסים השונים. לדוגמה, מומחה סייבר ישראלי מלווה בימים אלה סטארט-אפ בתחום הסייבר משיקגו, שמייסדיו חיפשו מומחה ישראלי שילווה אותם".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים