באו לבקר במאורת הנמר: יואב חפר וליטל פרנקל פורת, אלו"ט

01/07/2019 16:36
באו לבקר במאורת הנמר: משמאל - יואב חפר, מנכ"ל אלו"ט, אגודה לאומית לילדים ובוגרים עם אוטיזם, וליטל פרנקל פורת, דוברת העמותה. צילום: פלי הנמר

אנחנו שומעים לא מעט על אנשי היי-טק שאחרי האקזיט, או בלי קשר אליו, מחפשים לעשות גם משהו אחר, "עם יותר נשמה". לשמחתי, השבוע הגיע אליי סיפור כזה, כשביקרו אצלי יואב חפר, מנכ"ל אלו"ט, אגודה לאומית לילדים ובוגרים עם אוטיזם, וליטל פרנקל פורת, דוברת העמותה.

חפר, יזם היי-טק בעברו, היה שותף בשלושה סטארט-אפים, ויש לו ניסיון בתפקידי ניהול בחברות ציבוריות ופרטיות. אחרי שביצע אקזיט הוא החליט שלא יחזור יותר לעבוד, אבל אז הגיעה ההצעה לנהל, בהתנדבות, את הספרייה המרכזית לעיוורים ובעלי לקויות קריאה, המשרתת 10,000 מנויים. הוא קידם את הספרייה והביא אותה להישגים משמעותיים. בהמשך כיהן חפר כמנהל עמותת עמנואל, שעוסקת באפוטרופסות לאנשים עם אוטיזם. ואז, יום אחד, הגיע טלפון מעמוס שפירא, יו"ר אלו"ט (לשעבר מנכ"ל סלקום, מנכ"ל אל על ונשיא אוניברסיטת חיפה), שביקש מחפר לבוא להיות מנכ"ל העמותה, שהיא מהעמותות הגדולות והמורכבות במדינה.

"באתי, נשביתי בקסם של התחום והתאהבתי בעשייה. אתה רואה מכאן את העולם אחרת לגמרי", הוא אמר לי בפגישתנו.

הסטטיסטיקה מדאיגה

אלו"ט מטפלת באדם החי עם אוטיזם ובבני משפחתו לאורך כל מעגלי חייו. תחומי פעילותה רבים ומגוונים – החל מהפעלת שירותי אבחון ומעונות יום שיקומיים לפעוטות, דרך אספקת טיפולים בריאותיים מקדמים לילדי גן, ליווי משפחות וילדים במהלך כל שנותיהם במערכת החינוך, ועד להפעלת הוסטלים ופתרונות דיור ותעסוקה לבוגרים. מלבד זאת, היא פועלת לקידום זכויותיהם של כלל הילדים, הנוער והמבוגרים בישראל שנמצאים על הספקטרום האוטיסטי, ולשיפור השירותים הניתנים להם ולבני משפחותיהם.

כיום יש בישראל יותר מ-20 אלף ילדים ובוגרים המאובחנים על הרצף האוטיסטי, וכיוון שקצב הגידול הוא של 2,000 מדי שנה, בעוד 10 שנים צפוי הנתון להגיע לכ-40 אלף. בעולם כולו, מדובר בלקות בעלת קצב הגידול המהיר ביותר, באופן מדאיג. בארצות הברית, הסטטיסטיקה 1 מכל 70 פעוטות מאובחן כאוטיסט. אצלנו היחס הוא 1:100, אבל זה התסריט האופטימי, והסטטיסטיקה ממשיכה לגדול.

הרצף האוטיסטי הוא גדול מאוד – החל בתפקודים הנמוכים והבינוניים, שהנם בעלי מוגבלויות רבות לעתים, ועד לתפקודים הגבוהים, שבהם ניתן למצוא ילדים ובוגרים בעלי יכולת קוגניטיבית גבוהה, אבל גם הם סובלים מקשיים לא פשוטים. משכך, הם זקוקים לתמיכות וליווי בתחומים שונים כדי להצליח ולהפוך לאנשים שיוכלו לנהל את חייהם בעצמאות יחסית, ולמצות את עצמם ואת כישוריהם.

"רווח מול רווחה, ערך מול ערכיות"

"העניין והאתגר באלו"ט הוא יוצא דופן מבחינתי, גם לעומת כל מה שעשיתי עד היום", אמר חפר. "בעולם העסקי, המתנהל על פי פרמטרים ברורים, תפקידי כמנהל הוא לדאוג שכל שקל יניב רווח ותשואה מקסימליים. לעומת זאת, בתחום הפעילות של אלו"ט, תפקידי כמנהל הוא לדאוג שכל שקל יניב את איכות הטיפול ואת הרווחה המקסימלית למקבלי השירות. אני עוסק רבות בהחלטות קשות, שמעמידות רווח מול רווחה וערך מול ערכיות".

הוא הוסיף כי "על רקע ניסיוני בעולם העסקי ובעולם ההיי-טק, אני מקווה שביכולתי לתרום לאלו"ט ולסייע באתגרים הרבים שאתם היא מתמודדת, כאגודה לאומית שמטפלת באוכלוסיה שהולכת וגדלה, עם צרכים הולכים ומתפתחים, ולהתאים את עצמה למציאות משתנה. זוהי אחריות לא פשוטה שאני לוקח על עצמי ברגישות, ביראה ובאהבה".

באלו"ט חשים צורך להכיר לקהילת ההיי-טק את נושא האוטיזם יותר מקרוב, ומרגישים שיש מקום לשיתופי פעולה מופלאים, עם תועלת וסיפוק לשני הצדדים. כתומך קבוע של אלו"ט הצעתי, כמובן, את עזרתי, ואני בטוח שעוד תשמעו על ההמשך.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים