בא לבקר במאורת הנמר: עידו ברוש, העמותה לגיימינג תחרותי

07/04/2019 15:36
בא לבקר במאורת הנמר: עידו ברוש, יו"ר העמותה לגיימינג תחרותי. צילום: פלי הנמר

תחום הגיימינג הולך וצובר תאוצה, ויותר ויותר אנשים מצטרפים אליו – בעיקר ילדים ובני נוער, אבל לא רק. לכן, שמחתי לארח באחרונה במאורת הנמר את עידו ברוש, יו"ר העמותה לגיימינג תחרותי. שוחחנו על אנשים, מחשבים, משחקים ונמרים.

העמותה לגיימינג תחרותי היא ארגון ללא מטרות רווח שהוקם ב-2010 לקידום ענף הספורט האלקטרוני (Esports), שמתפתח לא רק כענף ספורט בינלאומי, אלא גם כתעשייה טכנולוגית-בידורית, שצומחת במהירות והינה בעלת פוטנציאל אדיר. העמותה מונה כמה מאות שחקנים רשומים ומפעילה את נבחרת ישראל, המשחקת תחת דגל המדינה באליפות העולם בכל שנה. אשתקד הגיעה הנבחרת הישראלית, שיצאה בחסות פלייטיקה, למקום החמישי בתחרות ה-League of Legends באליפות העולם.

ברוש הוא דמות מובילה בגיימינג התחרותי העולמי ומשתתף בכנסים בינלאומיים בתחום ה-Esports דוגמת הפסגה שהתקיימה בנובמבר האחרון בדרום קוריאה. הוא מייצג את האינטרס של האיגוד הישראלי בפדרציה העולמית לספורט אלקטרוני, במסגרת הגופים והוועדות השונות, ומנהל בפועל את הנבחרת הישראלית.

יריית הפתיחה בזינוק של תעשיית הספורט האלקטרוני בישראל

תעשיית ה-Esports כוללת תחרויות מקצועיות, עם פרסים בשווי של מיליוני דולרים. כך, במסגרת ה-League of Legends האחרונה חולקו פרסים בסך של שישה מיליון דולר והיא משכה יותר מ-360 מיליון צופים מרחבי העולם, שצפו בשידורים החיים של הטורניר בטלוויזיה ובאינטרנט.

התעשייה מאופיינת בקצב צמיחה מהיר במיוחד, שב-2018 הכניסה יותר ממיליארד דולר. סטארט-אפים רבים מפתחים יוזמות וכלים טכנולוגיים חדשים בתחום, ומשקיעים רבים מרחבי העולם כבר הבינו את הפוטנציאל הכלכלי האדיר שלה והשקיעו בחברות הפועלות בענף. בנוסף, קרנות השקעה ייעודיות ל-Esports כבר נפתחו וחלק מהחברות שקידמו כבר הספיקו לעשות אקזיט.

השנה חברה העמותה לשיתוף פעולה אסטרטגי עם קבוצת אנשים ומחשבים, כאשר הפרויקט הראשון הוא כנס מקצועי בתחום ה-Esports, המיועד לחברות, סטארט-אפים ואנשי עסקים מהארץ ומחו"ל. בכירים בפדרציות הספורט האלקטרוני האירופיות כבר אישרו הגעה לאירוע, שמסתמן כיריית הפתיחה של ישראל במרוץ למיצובה כמובילת החדשנות בתעשיית הספורט האלקטרוני.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים