באו לבקר במאורת הנמר: דורון פלד ויריב עיני, TDK-Lambda

20/02/2018 13:35
באו לבקר במאורת הנמר: דורון פלד, מנכ"ל TDK-Lambda, ויריב עיני, סמנכ"ל השיווק והמכירות של החברה. צילום: פלי הנמר

השבוע שעבר נחתם במאורת הנמר בביקורם של שני אורחים מצפון הארץ: דורון פלד (אין קשר משפחתי אליי), מנכ"ל TDK-Lambda, ויריב עיני, סמנכ"ל השיווק והמכירות של החברה.

שמחתי להכיר את TDK-Lambda, שמייצרת מ-1979 ופועלת מכרמיאל. פלד ועיני סיפרו לי שהחברה מעסיקה יותר מ-250 עובדים ומייצרת ספקי כוח איכותיים לחשמל שחיוני למכשירים רבים שכולנו מכירים.

שוחחנו על מוצרי החברה הנמצאים בשוק, בתחום פתרונות ההספק. למדתי שספקי הכוח, ממירי המתח, ספקי המעבדה ומסנני הרעש שאותם מפתחת ומייצרת החברה משווקים בהתאמה אישית לחברות הגדולות בעולם, כגון LG, טושיבה (Toshiba), מיקרוסופט (Microsoft) וסימנס (Siemens), כמו גם לחברות מרכזיות במשק הישראלי. לאורחיי היה חשוב לציין שהם לא מוכרים רק מוצר, אלא מכלול שלם של מערך שירות, תמיכה ואף מערכות התפורות לצרכי הלקוח.

חברה ישראלית תחת ניהול יפני

עוד שוחחנו על ניהול יפני של חברה ישראלית – הפערים, היתרונות והחסרונות. TDK-Lambda היא חברה בת של התאגיד היפני TDK, ופלד ועיני אמרו שהשילוב בין שתי החברות – והתרבויות – עובד מצוין. עם זאת, לדבריהם, "יחד עם היתרונות הרבים הטמונים בחברה ישראלית שהיא חלק מתאגיד עולמי חזק, כמובן שיש גם אתגרים. אלה מקבלים מענה בראש ישראלי יצירתי וחדשני, המוערך בעולם, שחוסה תחת תאגיד ענק ומשתלב במערך ייצור המוני". פלד ועיני ציינו בהקשר זה את ההערכה הרבה שקיימת בעולם לראש הישראלי היוזם ולהצלחות חברות ישראליות.

כמו כן, השניים ציינו את ההיסטוריה של TDK-Lambda והתמודדותה המרשימה עם משבר הסאב-פריים ב-2008, כאשר בניגוד לחברות אחרות, היא לא פיטרה עובדים בגללו.

לקראת סיום שוחחנו על ספרות וספרים, ועל ערכים בעסקים ופערי תרבות. קיבלתי מאורחיי שי נאה והענקתי להם את ספרי, בהתאם לכלל הנמרי הידוע: "בחיים אל תמתין להבנה, ראשית – תן מתנה".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים