נשים ומחשבים: אור יעקובי, אפוריה

מדור מיוחד על נשים בתפקידים שונים בתעשייה: מיהן? מה הביא אותן לעולם הטכנולוגיה? והאם הן חושבות שיש בענף אפליה? ● והפעם: אור יעקובי, מפתחת Fullstack באפוריה

אור יעקובי, מפתחת Fullstack באפוריה

שם ותפקיד: אור יעקובי, מפתחת Fullstack באפוריה (aporia), פלטפורמת ניטור מודלים.

ותק בתפקיד: כשנה.

שירות צבאי: התגייסתי לקורס תכנות של ממר"ם. בתפקידי הראשון הייתי מדריכה ומפקדת בקורס תכנות לתקופה של שנתיים. לאחר מכן יצאתי לקצונה וחזרתי לתפקיד ראש צוות פיתוח ב-8200 לתקופה של שלוש שנים נוספות, בסופה השתחררתי בדרגת סרן.

השכלה: מדעי המחשב B.Sc.

מה הביא אותך לתחום הטכנולוגיה?

עוד מגיל צעיר תחומי הטכנולוגיה והעולמות הריאליים עניינו אותי מאוד. בתיכון בחרתי להרחיב את מגמת המחשבים ומגמות מדעיות. בתקופה הזאת הבנתי שהעולם הטכנולוגי מאתגר, מתחדש ללא הפסקה ורלוונטי, וזה מה שגרם לי לבחור בו מאז תקופת הצבא ועד היום.

האם את חושבת שיש אפליה נגד נשים בתעשייה?

ההבדלים בין נשים וגברים מתחילים בגילאים צעירים ובאים לידי ביטוי בעולמות הטכנולוגיים בפערי בשכר, ייצוג כמותי והזדמנויות קידום. באופן אישי לא נתקלתי באפליה על רקע מגדרי, אבל קשה להתעלם מנתונים, כמו הבדלי שכר של כ-15% עבור תפקידים זהים, או ייצוג נשי רק של 26% בתחומי פיתוח ו-5% בתפקידים ניהוליים.

האם נתקלת אישית באפליה נגדך בתעשייה על רקע היותך אישה?

גם בתהליכי הראיונות שעברתי במגוון חברות בתעשייה ובעיקר בתפקידי הנוכחי באפוריה, לא חוויתי שום סוג של אפליה. אני מרגישה שהחברה מנוהלת ומתנהלת בצורה פלורליסטית ושוויונית, ושאין רלוונטיות מגדרית בקבלה לעבודה או בהזדמנויות קידום.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים