רז הייפרמן, סמנכ"ל מערכות מידע בביטוח ישיר: "ארגון שלא יהיה חדשני – לא ישרוד"

"הלקוחות של היום הם לקוחות מזן אחר, וחברות שלא מבינות את זה - עלולות למצוא את עצמן בבעיה קשה", אמר הייפרמן במפגש פורום C3 ● לדבריו, יש תחרות והלקוח דורש מבחר - הוא לא מוכן שרק ספק אחד יספק לו את השירות ● אבי שלום, אנליסט בכיר בגרטנר המזרח התיכון, פירט את שלושת סוגי מעורבות המנמ"רים בתהליך האסטרטגי ● אבי עסיס - מנכ"ל Widelink ומנחה המפגש, הסביר את המושג "Strategic Alignment"

"חדשנות היא הליבה העסקית של כל ארגון היום, ומי שלא מבין את זה – לא ישרוד. המוטו הוא: חדש או תמות", כך אמר רז הייפרמן, סמנכ"ל מערכות המידע בביטוח ישיר, במפגש פורום C3 של אנשים ומחשבים שנערך הבוקר (ה') בתל אביב.

לדברי הייפרמן, "אין היום סיכוי לארגון שלא חושב כיצד להציע את המוצרים, השירותים והמודלים העסקיים שלו בצורה שכוללת זרימה בלתי פוסקת של חדשנות. אם לא תעשה זאת, יבוא מהתחרה ויאכל אותך. הרי תמיד יהיה מי שיציע את המוצר שלך בזול יותר, או יספק את השירות שלך בצורה אחרת".

כך, אמר הייפרמן, "יש לנו עסק עם זן חדש של לקוחות – וזה לא רק הילדים שחיים בתוך עולם דיגיטלי. יש כיום חשיפה גדולה מאוד של הלקוחות לסביבה הדיגיטלית שבה אנחנו עוברים, שממזגת בין תעשיות. לא ברור איפה מתחיל ה-iPhone ונגמרת הטלוויזיה. הלקוח הפך להיות אקטיבי – כזה שרוצה התאמה אישית. הלקוחות של היום לא רוצים כולם את אותו המוצר".

"כמו כן, עברנו את השלב שבו הלקוח אנונימי", קבע הייפרמן. "הלקוחות מהווים חלק מקהילות – הם רוצים ריבוי ערוצים. בנוסף, הם גם רגישים לכסף. יש תחרות והלקוח דורש מבחר – הוא לא מוכן שרק ספק אחד יספק לו את השירות. השורה התחתונה היא שאלו לקוחות מזן אחר, וחברות שלא מבינות את זה, עלולות למצוא את עצמן בבעיה קשה".

אבי שלום, אנליסט בכיר בגרטנר (Gartner) המזרח התיכון, אמר במפגש, כי "יש שלושה סוגים של מעורבות המנמ"רים בתהליך האסטרטגי: חוסר מעורבות – מרבית ארגוני ה-IT פשוט מקבלים הוראות, בדרך כלל תפעוליות, והמנמ"ר כפוף לסמנכ"ל כלשהו אחר ואינו חבר הנהלה. הסוג השני, והנפוץ ביותר, הוא של ארגונים המשתפים פעולה עם ההנהלה בחדשנות, אך גם מציעים לסמנכ"לים האחרים את הדרך הטובה ביותר לבצע את בקשתם. ויש את הסוג השלישי, של "הארגונים הטובים", בהם ה-IT יוזם מראש פתרונות שיקדמו את הארגון. לארגון מהסוג הראשון קוראים בגרטנר 'Barrier' – כלומר שה-IT מהווה בו מחסום. הסוג השני מכונה 'Enabler' – כזה המאפשר ביצוע חדשנות, והשלישי, 'Developer' – וכל ארגון צריך לשאוף להגיע לדרגה זו".

לשם כך, אמר שלום, יש לפנות תקציבים. "לא ריאלי להקצות בתקציב השנתי כסף למשהו מעורפל כמו 'חדשנות' ולא לפרויקט ספציפי. עם זאת, בכל ארגון IT יש אפשרות להתייעלות. למשל, אפשר להיפטר מתוכנות שלא מנצלים אותן אך משלמים על הרישיונות ומבזבזים זמן ניהול עליהן. את החיסכון הזה צריך לנתב לחדשנות ב-IT".

מנחה האירוע, אבי עסיס – מנכ"ל חברת Widelink ויו"ר ועדת התכנים של פורום C3, תיאר בדבריו את המושג "Strategic Alignment", במסגרתו מחלקת ה-IT צריכה לעבוד בשתי זירות: הזירה הפנימית והזירה החיצונית. בזירה החיצונית, הסביר עסיס, "אנו מוצאים את הלקוחות שפתרונות ה-IT מיועדים אליהם, ופחות למשתמשים הפנימיים בארגון. בכל המקרים הגדולים בהיסטוריה של המיחשוב, המנמ"רים היו דווקא אלו שעיכבו את החדשנות – בין אם במעבר ממיינפריים למחשבים אישיים, בראשית עדין האינטרנט וגם כעת – בראשית תקופת הרשתות החברתיות וטכנולוגיות הענן".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים