איך לאמץ טכנולוגיות מגניבות בארגונים?

רונן נדלר, מנהל טכנולוגי ברשות שדות התעופה וחבר ועדת היגוי של פורום CTO & IT Architects, אמר במפגש שדן בטכנולוגיות מגניבות כי "נדרש לבדוק את הערך הכלכלי של גאדג'טים לפני שמכניסים אותם לארגונים" ● דורון יצחקי, הכללית: "החדשנות הטכנולוגית נעה מהארגון לעולם הצרכני. חיברנו 600 מ-40 אלף משתמשים למובייל - זו טיפה בים, אנו לא עומדים בקצב הבקשות"

"נדרש לבדוק את הערך הכלכלי של גאדג'טים, לפני שמכניסים אותם לארגונים", אמר רונן נדלר, מנהל טכנולוגי ברשות שדות התעופה וחבר ועדת היגוי של פורום CTO & IT Architects מקבוצת אנשים ומחשבים, שדיבר היום (ד') במפגש חברי פורום CTO שדן בטכנולוגיות מגניבות. מנחה המפגש היה יהודה קונפורטס, העורך הראשי של הקבוצה.

לדבריו, "ה-CTO פועל בשני מישורים. האחד, בהיבט הארגוני: שילוב תהליכים עסקיים, העלאת יעילות העובדים, זיהוי וחשיפה של טכנולוגיות חדשות והחלטה האם לשלבן בארגון, והצגת הזדמנויות עסקיות". בהיבט ה-IT, אמר, "נערך שיפור מתמיד של ידע טכנולוגי, נעשה קידום אנשים לחזית הטכנולוגיה, ישנה תמיכה בבניית מערך IT אמין ועדכני, וכן שיתוף, לימוד והעברת ידע".

דורון יצחקי, מנהל מחלקת תשתיות וטכנולוגיות בשירותי בריאות כללית, אמר כי יש ארבע מגמות של טכנולוגיות: מיחשוב נייד, מיחשוב ענן, מדיה חברתית ו-Big Data. אלה, הסביר יצחקי, מביאות להצטרכנות ה-IT. כך, "החדשנות הטכנולוגית נעה מהארגון לעולם הצרכני. בכללית חיברנו 600 מ-40 אלף משתמשים למובייל. זו טיפה בים, אנו לא עומדים בקצב הבקשות". לדבריו, מגמת BYOD (ר"ת Bring Your Own Device) היא "מגמה חשובה. כל ארגון נדרש לפתרון ניהול רכיבים ניידים, MDM".

יוסי סון – מנהל מחלקת ניתוח מערכות ומרכז מידע במערכות מידע, לאומי קארד, הציג את השירותים במובייל ללקוחות החברה. לדבריו, יש בעולם הנייד כמה אפשרויות תשלום – והלקוח נדרש לבחור: NFC, תשלום באמצעות יישומים, באמצעות בלוטות', ברקוד וברקוד מהיר תגובה. בעולם זה, ציין, יש שחקניות רבות, ביניהן חברות האשראי ויצרניות הטלפון. ללאומי קארד, אמר, יש ארבעה אמצעי תשלום בעולם הנייד. האחד, כרטיס האשראי לאומי קארד, paypass – מדבקת תשלום קטנה, המוצמדת לגב המכשיר הסלולרי ופועלת בטכנולוגיית contactless. השני ישראל: LeumiCard  Biz – יישום חינמי לעסקים, המיועד למכשירי האנדרואיד (Android) וה-iPhone. הוא אמר, כי היישום, ללא תשלום, מאפשר גישה בכל מקום ובכל זמן לצפייה בפרטי בית העסק של הלקוח, זיכויים והפקדות ונתוני עסקות. השלישי, שירות ה- iPOS, יישום המאפשר לכבד כרטיסי אשראי ולבצע עסקות באמצעות מכשיר ה-iPhone. הרביעי, "ארנק סלולר ייחודי, הכולל הטבות, תשלומים, פעולות וקבלת מידע בדחיפה".

מאור דוד – מנהל קבוצת ממשלה, מיקרוסופט (Microsoft) ישראל, הציג את חלונות פון 8 (Windows Phone 8). לדבריו, "התפיסה של חלונות 8 היא להיות מערכת הפעלה אחת שפועלת בסביבות שונות – טאבלט, מחשב PC וטלפון חכם. לא משנה איזה מכשיר תקנו, חלונות 8 תפעל באותו אופן והחומרה תתנהג באותו דבר, עם אותן הגדרות ואותה נראות. המערכת מגיעה מוצפנת, נעשה שימוש באינטרנט אקספלורר 10 (Internet Explorer 10), שכולל את תשתיות האנטי-פישינג של מיקרוסופט, עם תמיכה ב-HTML5".

יוני ראוכברגר – סמנכ"ל מערכות מידע, קל אוטו, תיאר יישום פרויקט B2B מבוסס אנדרואיד בחברה. פרויקט המובייל, אמר, החל בפיתוח באוקטובר 2010, ועלה לאוויר חלקית במאי האחרון. המטרה לדבריו היא לייעל את עבודת אנשי השטח, המשתמשים במחשבי לוח שהחליפו טפסים ידניים, וכך תעלה תפוקתם. הפרויקט, אמר, עמד על יותר ממיליון שקלים, ולו 200 משתמשים, בהם "נהגים, מנהלים, מפקחים, פקידים – וכולם מסתנכרנים ביחד, בתהליכי עבודה פשוטים ידידותיים. המערכת מסונכרנת עם מערכות הליבה של הארגון. שיפרנו את רמת השירות, קיבלנו חיסכון בעלויות".

רמי גור – מוביל טכנו-עסקי, חטיבת פתרונות פיננסיים במטריקס, אמר כי הוא אחראי על  השילוב בין החברה ואפל (Apple), כשהם מיישמים שלה בישראל בלעדיים. "התפיסה של גן סגור אינה נכונה, אמר, "ארגון יכול לפתוח חשבון בחנות שלנו ולנהל את היישומים שלו עצמאית, ללא קשר לחנות של אפל". הוא הוסיף, כי "כל נושא ההקשחות מפותח מאוד אצלנו. יש פתרונות חומרה שמאבטחים את ה-iPad ומקשים גניבה". הוא סיים בהציגו יישומים לניהול מחסן ולפקחי בנייה.

יוסי פליישמן, מנהל תחום B2B סמסונג (Samsung), הציג יכולות לזיהוי כתב יד באנדרואיד. חתם את המפגש אדיר רון, מנהל פתרונות למגזר הרפואה, מיקרוסופט ישראל, שהדגים את יכולות הקינקט (Kinect).

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים