גשר של אור חוגגת – פרק ב'

עמותת גשר של אור, המסייעת ותומכת בילדים מקרב אוכלוסיית העיוורים, ערכה ביום ה' האחרון את האירוע השנתי המרכזי ה-11 שלה. במסגרת האירוע חגגו 150 בנות ובנים עיוורים את חגיגת הבת-בר מצווה שלהם. יחד עם הילדים היהודים, חגגו גם עשרות ילדים עיוורים למשפחות בדוויות, בני אותו גיל.

הטקס החגיגי נערך בפעם השלישית במתחם הספארי ברמת גן, וכלל יום שלם של פעילות חברתית ותרבותית לילדים ובני משפחותיהם, כולל הופעות של אמנים מתנדבים. הילדים החוגגים, יחד עם בני משפחותיהם, זכו במתנות יקרות ערך.

עמותת גשר של אור פועלת בכל ימות השנה במרכזים שונים לעיוורים בכל רחבי הארץ, בעזרת קבוצות של אזרחים וחיילים מתנדבים. המתנדבים מפעילים את המרכזים המקומיים, מלווים ופועלים נקודתית בכדי לעזור למשפחות עיוורים במצוקה, וכן מקיימים פעילות תרבותית וחברתית עבור הילדים לקויי הראייה. בנוסף לכך, המתנדבים מסייעים לקשישים כבדי ראייה ועיוורים בהתנהלות היומיומית שלהם בבתיהם.

לצד קהל המתנדבים, פועלים 50 חיילים מיחידות שונות בצה"ל במשך כל ימות השנה בטיפול בילדים העיוורים. באירוע השתתפו, בין היתר, תא"ל איילה חכים, מפקדת לוט"ם; נחום איצקוביץ, מנכ"ל משרד הרווחה והשירותים החברתיים, משרד המסייע כל שנה לאירוע; עו"ד זוהר ג'ינאו, יו"ר עמותת על"ה (המעודדת עיוורים להצליח בחיים), ובעצמו עיוור בעל קריירה מצליחה.

את האירוע הנחה באנרגיה ובאהבה רבה, פלי הנמר, יזם ומנהיג קבוצת אנשים ומחשבים, שבעצמה תחגוג השנה 30 שנה להקמתה באירוע ענק שיערך בספארי ביום שישי ה"היסטורי" ב-11.11.11 בשעה 11:11:11 על הדקה והשנייה.

פעילות העמותה החלה בשנת 2000, ביוזמתו של אל"מ (מיל') רונן זרצקי, ששימש אז מפקד מרכז מיכון כ"א בצה"ל, וכיום סמנכ"ל בחברת ישראכרט. זרצקי אימץ את הרעיון של הפעלת חיילים לעשייה התנדבותית בקבוצות העיוורים במסגרת מרכזי השירות לעיוור (מרש"ל) של משרד הרווחה הפזורים ברחבי הארץ. כיום פעילים חיילים ביותר מ-10 יחידות, יחד עם המתנדבים מקרב האזרחים העוסקים בתחומי התעשייה וההיי-טק. את עמותת גשר של אור מובילים המתנדבים למען הקהילה: לייזי אורן, נשיא וסגן יו"ר דירקטוריון חברת מטריקס; רונן זרצקי, סמנכ"ל ישראכרט ומנמ"רה; עלי מיטווך, מנכ"ל משותף במיטווך ובניו; גיל מיגדל, מנכ"ל משותף, לוג-און; אוריאל בן-דוד, יו"ר קרדיט קארד; נסים בראל, מר אבטחה, יו"ר קומסק, ועוד עשרות רבות של פעילים.

נצפו במדשאה המרכזית בספארי: חיילים מהגדוד הבדווי שתרמו גם הם את חלקם

אוראלה - זמרת חובבת, צעירה ועיוורת - שרה ונתמכת על ידי חברות. מלווה אותה מורן מזוז, מימינה

טל מוסרי, אליל הילדים, מעיף את החוגגים באוויר ומן הסתם גם את הרקדניות של אתי פולישוק, הצבעוניות והמפזזות

אוראלה, הזמרת העיוורת, קוראת בכתב ברייל את ברכת התנצלותו של עודד פז, כוכב ילדים אחר, שנבצר ממנו להופיע

שיר ערגי, בת 13.5 מקריית מלאכי, הרואה חלקית בעין אחת ונמרה אמיתית בנשמתה, משכנעת את המנחה, פלי הנמר, לתת לה לשיר בספרדית שיר מאחת הטלנובלות אליהן היא משועבדת - ומפליאה בזמרתה

מימין: לייזי אורן; גיל מגדן, מייסד שותף, לוג-און יו"ר עמותת אחד לאחד; רונן זרקצי; פאטי מאסצ'יאני - מנהלת מכירות בנס, פעילת עמותה והרוח החיה של הבאת האומנים "השווים", בהתנדבות כמובן; איתמר גוטהרץ - המפקד בשטח הספארי

"תמונה אחת שווה אלף מילים". תמציתה של העמותה: "חיילים תומכים בילדים". גשר של אור בהתגלמותו

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים