עם הפנים לדרום: קמביום מבית מטריקס חנכה משרדים בדימונה

הבכירים בטקס חנוכת משרדי קמביום בדימונה. השמות והתפקידים המלאים - בתמונה למטה.

דיילי ציפי הזדמנה אתמול (ג') לדימונה והשתתפה בטקס חנוכת המשרדים של קמביום – חברה ישראלית לפיתוח תוכנה מבית מטריקס. הטקס נערך במעמד שר הכלכלה, ניר ברקת, ראש עיריית דימונה, בני ביטון, מנכ"ל מטריקס, מוטי גוטמן, מנכ"ל קמביום, דוד זלצר, ובכירים נוספים.

קמביום נוסדה ב-2010 על ידי דוד ושירה זלצר. החברה מספקת פתרונות תוכנה לארגונים ולחברות סטארט-אפ, החל משלב האפיון הטכנולוגי, עבור ב-UI/UX, המשך בפיתוח (צד שרת וצד לקוח), וכלה בבדיקות ובתמיכה. היא שכרה שטח ייעודי בגודל 430 מ"ר בבניין המרכז הטכנולוגי דימונה שבמתחם דמרי סנטר. לצד המשרדים בעיר זו, קמביום ממוקמת בירוחם, בשדרות, בבאר שבע ובתל אביב.

סנונית ראשונה של תעשיית ההיי-טק בדימונה?

מתחם דמרי סנטר הוקם על ידי י.ח דמרי. הוא משתרע על כ-8,000 מ"ר של קניות ומשרדים. בימים אלה מתקיימים משאים ומתנים להבאת חברות היי-טק נוספות למתחם, בהובלת תנועת אור, ששמה לה למטרה לפתח ולקדם את ההתיישבות בנגב, ועיריית דימונה.

ברקת אמר באירוע כי "זה מרגש אותי להיות כאן היום ומזכיר לי את הימים לפני 30 שנים, כשהקמנו (הוא ואחיו, אלי – ד"צ) את BRM בירושלים, כשלא הייתה בעיר תעשיית היי-טק של ממש. קצת לאחר מכן, באמצע שנות ה-90', הסתכלנו סביבנו וראינו שיש פתאום תעשיית היי-טק אמיתית בירושלים. בכל פעם כשאני חוזר לבקר בדרום אני מאושר לראות את התנופה שהאזור נמצא בה – בין אם בתעשייה 4.0 ובין אם בדזרט-טק שהמצאנו כאן. בעוד כמה שנים, גם אנשי קמביום יסתכלו סביבם ויראו מה צמח בנגב".

ביטון ציין כי "אני רואה בקמביום מעסיק מרכזי בעיר. אין לי ספק שאחריה תגענה לכאן עוד ועוד חברות דומות לה, ויחד נצעיד את העיר קדימה, לעבר עולם ההיי-טק".

לדברי גוטמן, "בטקס זה נחנך בדימונה האתר ה- 23 של החברה, והוא נוסף לאתרים שלה ברחבי ישראל: בתפן, נוף הגליל, משגב, מגדל העמק, דליית אל כרמל, טירת כרמל, קריית אתא, חיפה, עפולה, חדרה, ירושלים, תל אביב, הרצליה, ראש העין, פתח תקווה, כפר סבא, מודיעין עילית, בית שמש, לוד, קריית גת, באר שבע ונתיבות. ציונות זה להשאיר את העבודה בישראל, וזה יכול להיות מאוד מתגמל. להשקעה בפריפריה חייב להיות הגיון כלכלי ועסקי, ועל פי זה אנחנו פועלים". גוטמן ציין בהקשר זה את תלפיות – המרכז הראשון בישראל להעסקת נשים חרדיות בפיתוח תוכנה, שמטריקס הקימה, את רכישת מחצית מבאבקום, שמעסיקה אלפי עובדים מהפריפריה בכלל ומהמגזר הערבי, על ידי החברה, ואת רכישת קמביום.

זלצר אמר כי "קמביום צמחה בנגב. במהלך 13 השנים האחרונות היא הלכה והתפתחה, וכיום היא מהווה בית מקצועי-טכנולוגי גם לצוות וגם ללקוחות שבוחרים לעבוד איתנו. הכניסה למשרדים החדשים בדימונה מדגישה שוב שבנגב יש הון אנושי מקצועי ומחויב, שחותר להצלחה ולהתפתחות מתמידות. אנחנו מקווים שבעקבותינו יגיעו לדימונה ארגונים נוספים וחברות טכנולוגיות נוספות".

רוני פלמר, מנכ"ל תנועת אור, הדגיש כי "חנוכת המשרדים של קמביום בדימונה מהווה עוד שלב בהגשמה של החזון והדמיון שלנו, שהופכים למציאות ומנצחים את כל המצקצקים והסקפטיות. היום שחררנו את גלגל התנופה שיהפוך את דימונה והנגב המזרחי לאזורי ביקוש נחשקים. אנחנו קוראים ליזמים, משקיעים וחברות בתחומי האנרגיה, התעשייה המתקדמת, הסייבר ועוד לגלות עולם חדש ולבנות אתנו את המרכז החדש של ישראל – בנגב".

בתמונה למעלה: מימין – שירה זלצר, מייסדת שותפה ומנהלת השיווק של קמביום; דוד זלצר, מייסד שותף ומנכ"ל החברה; בני ביטון, ראש עיריית דימונה; ניר ברקת, שר הכלכלה; מוטי גוטמן, מנכ"ל מטריקס; ורוני פלמר, מנכ"ל תנועת אור.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים