פתרון טכנולוגי מהמרכז הבינתחומי זכה בתחרות המשכנתאות של אקסנצ'ר

בתמונה: מיכל אולניק, מנהלת מגזר באקסנצ'ר; דניאל זטורנסקי, מייסד PowToon; אייל פרקש, מוביל טכנולוגי באקסנצ'ר; שמעון אלקבץ, מנכ"ל אקסנצ'ר ישראל; רונן בן בסט מאגף האסטרטגיה של בנק לאומי; אופיר גולומבק, מנהל המגזר הפיננסי באקסנצ'ר; וארבעת הזוכים - ירדן שכטר, תומר לנדסמן, עדי גרוטס וגל פנטו

אחת העדויות להתפתחות המואצת של הפינטק היא הפרסים שבהם זוכים חברות ופיתוחים בתחום. אחד מאותם פיתוחים – של טכנולוגיה לעולם המשכנתאות – זכה באחרונה בתחרות שערכה אקסנצ'ר ועסקה בתחום זה.

מדובר בפיתוח של ארבעה סטודנטים מהמרכז הבינתחומי בהרצליה: עדי גרוטס, תלמידת תואר ראשון במשפטים ופסיכולוגיה; תומר לנדסמן, תלמיד מדעי המחשב וכלכלה; וירדן שכטר וגל פנטו – שניהם לומדים בחוג ליזמות ומנהל עסקים. הארבעה יעברו באקסנצ'ר חודש של התמחות בתשלום, וייתכן שלאחר מכן יתקבלו לעבודה בחברה, כפי שקרה עם הזוכים בתחרות שנערכה בשנה שעברה.

הזוכים הם חלק ממאות סטודנטים שנרשמו לתחרות האוניברסיטאות שמקיימת חברת הייעוץ זו השנה השלישית ברציפות. הם הגיעו לשלבים הסופיים יחד עם סטודנטים מהאוניברסיטה העברית, מאוניברסיטת בר אילן ומהטכניון.

ABC זה לא רק רשת טלוויזיה

לכל הסטודנטים ניתנה משימה בעולם המשכנתאות, שלצורך ביצועה הוצגה להם חברה היפותטית בשם ABC, שמעוניינת להיכנס לשוק המשכנתאות הישראלי. המתמודדים ערכו סקירות שוק של התחום בארץ ובעולם, ובשלבי הסיום נדרשו לפרוש את השירות הטכנולוגי שלה מהזווית של הלקוח – המסע שהוא עובר מהרגע שהחליט לקחת משכנתא ועד להשלמת העסקה.

לדברי אופיר גולומבק, מנהל המגזר הפיננסי באקסנצ'ר, "בחרנו להציג לסטודנטים אתגר הלקוח מעולם המשכנתאות – שוק תוסס, שצפוי להשתנות רבות השנה. אנחנו רואים שחברות פינטק וגופים חוץ בנקאיים אט אט צוברים תאוצה, והופכים להיות שחקנים רלוונטיים בניהול המסע של הלקוח בתהליך הארוך לרכישת דירה. חברות אלה מציעות פלטפורמות דיגיטליות, דוגמת אובר או Airbnb, עם מיקוד בעולם המשכנתאות. חברות הפינטק מלוות את הלקוח לכל אורך התהליך, מתחילתו ועד סופו, ומסייעות לו, תוך התאמה אישית וניצול כוח המיקוח של הפלטפורמה. אנחנו צופים שמגמה זו תמשיך ולקוחות רבים יחליפו את ניהול תהליך המשכנתא מול הבנק בפלטפורמות Marketplace".

חבר השופטים כלל, לבד מגולומבק, את רונן בן בסט מאגף האסטרטגיה של בנק לאומי; דניאל זטורנסקי, מייסד וסמנכ"ל PowToon; אייל פרקש, מוביל טכנולוגי באקסנצ'ר; ומיכל אולניק, מנהלת מגזר בחברה. הם לא הגיעו לכלל הסכמה וחשבו בשלב מסוים להכריז על תיקו. לבסוף הכתירו את ארבעת הסטודנטים מהמרכז הבינתחומי כזוכים בתחרות. "החבר'ה עשו סקירה מקיפה יותר של הפתרונות הקיימים בשוק, הפגינו בקיאות רבה בחומר והציגו את הפתרון שלהם בצורה טובה ומשכנעת יותר" נימק גולומבק את החלטת השופטים.

הזוכים סיפרו לדיילי ציפי כי "עבדנו חודש ימים בצורה אינטנסיבית, למדנו בצורה יסודית מה קורה בעולם בתחום המשכנתאות, חקרנו את כל הבעיות שמאפיינות את שוק המשכנתאות הישראלי, למדנו לעבוד אחד עם השני ושמנו לב שכל אחד יכול לתרום לקבוצה מהזווית הייחודית שלו. לבסוף, החלטנו לבסס את הפתרון שלנו על שיתופי פעולה עם חברות קיימות ולהשתמש ברעיונות ובטכנולוגיה שכבר קיימים בשוק העולמי, מתוך מחשבה שזה יכול לקצר את זמן ההגעה של החברה לשוק, וגם מתוך הבנה שפתרונות אלה כבר עובדים בהצלחה ושילוב נכון שלהם יכול ליצור מסע לקוח אופטימלי".

דיילי ציפי צפתה, נצפתה וחזרה עם תמונה.

למעלה: מימין - מיכל אולניק, מנהלת מגזר באקסנצ'ר; דניאל זטורנסקי, מייסד PowToon; אייל פרקש, מוביל טכנולוגי באקסנצ'ר; שמעון אלקבץ, מנכ"ל אקסנצ'ר ישראל; רונן בן בסט מאגף האסטרטגיה של בנק לאומי; ואופיר גולומבק, מנהל המגזר הפיננסי באקסנצ'ר. למטה: ארבעת הזוכים. מימין: ירדן שכטר, תומר לנדסמן, עדי גרוטס וגל פנטו. צילום: יח"צ

למעלה: מימין – מיכל אולניק, מנהלת מגזר באקסנצ'ר; דניאל זטורנסקי, מייסד PowToon; אייל פרקש, מוביל טכנולוגי באקסנצ'ר; שמעון אלקבץ, מנכ"ל אקסנצ'ר ישראל; רונן בן בסט מאגף האסטרטגיה של בנק לאומי; ואופיר גולומבק, מנהל המגזר הפיננסי באקסנצ'ר. למטה: ארבעת הזוכים. מימין: ירדן שכטר, תומר לנדסמן, עדי גרוטס וגל פנטו. צילום: יח"צ

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים