מנהלי חברות וסטארט-אפיסטים – בכנס איגוד התעשייה הקיבוצית

הכנס, שעמד השנה בסימן חילופי המנכ"לים באיגוד, הפגיש בין סטארט-אפים לנציגי הקיבוצים שרוצים לקלוט אותם לעבודה

מימין: אופיר ליבשטיין, המנכ"ל היוצא של איגוד התעשייה הקיבוצית, ומחליפתו, מרים דרוק. צילום: Localeyes

כנס איגוד התעשייה הקיבוצית, שנערך לפני ימים אחדים והוקדש השנה למרוץ אחר הטכנולוגיה, עמד בסימן החלפת המנכ"לים באיגוד – אופיר ליבשטיין מכפר עזה סיים את תפקידו לאחר שנבחר לראשות המועצה האזורית שער הנגב, ובמקומו נכנסה לתפקיד מנכ"לית האיגוד מרים דרוק מיקום, ששימשה בשנים האחרונות כמרכזת המשק של הקיבוץ. בכנס, שנערך באולם אווניו שבקריית שדה התעופה, השתתפו 400 מנהלי מפעלים, יושבי ראש ומרכזי משק, בכירי המגזר העסקי בישראל וסטארט-אפיסטים.

במסגרת הכנס נערכה פרידה מנחום איצקוביץ', המסיים שש שנים כמנהל הרשות להשקעות במשרד הכלכלה. יו"ר האיגוד, יונתן בשיא, ציין את המהפך שאיצקוביץ' ערך בדיון ובאישורי ההשקעות, קיצור הליכי ההחלטות, המדיניות השקופה כלפי המפעלים והסיורים הרבים בשטח, שאפשרו לאנשי הרשות מגע בלתי אמצעי עם המפעלים שאותם אישרו.

דרוק דיברה על המגמה של הגדלת ההשקעה של הקיבוצים והמפעלים בסטארט-אפים: "פיתוחים שנולדו במפעלים ובתי מלאכה בקיבוצים הפכו לבולטים בתחומם בעולם, ובהם טפטפות, מערכות מתקדמות ברפת, תחליפי בשר מהצומח ועוד רבים אחרים. החדשנות הביאה את התעשייה הקיבוצית לאורך שנים לתפוס נתח של 8% מכלל התעשייה בישראל. עם זאת, לאורך העשור האחרון לא נטלנו חלק משמעותי במהפכה העולמית הגדולה של ההיי-טק, שלמדינת ישראל חלק נכבד בה. האיגוד הציב את הפריצה לתחום ההיי-טק כיעד מרכזי שלו והחל בסדרת מהלכים חשובים על מנת לקדם זאת, ובעיקר דרך הנעת שיתופי פעולה בין המפעלים והקיבוצים לסטארט-אפים, באמצעות קרן המשתלה, שהאיגוד שותף בה יחד עם התנועה הקיבוצית, וקרן קמ"ע, ופתיחת חללי עבודה משותפים בקיבוצים".

רובי גינל, מנכ"ל התאחדות התעשיינים, בירך את באי הכנס. ניר מאיר, מזכ"ל התנועה הקיבוצית, סיפר על ההאקתון שנערך בדולב לפיתוח טכנולוגיות למען אזורים מנותקים בעולם: "זו הייתה אחת החוויות העזות שעברתי השנה. ראיתי קבוצות של מומחים ומומחיות שבעזרת טכנולוגיות ומוח חריף מייצרים פתרונות עבור חלק גדול מאוכלוסיית העולם שהיום אף אחד לא דואג להם. זה היה מרתק ואני חושב שזהו שדה מרעה נרחב מאד לטכנולוגיות שהתעשיות שלנו בהחלט יכולים להיכנס אליו", אמר.

בהמשך שמעו הנוכחים והנוכחות בכנס הרצאות מפי נירה שמיר, הכלכלנית הראשית של בנק דיסקונט, שדיברה על המגמות והאתגרים בכלכלה הישראלית, ושל נדב איל, עורך חדשות החוץ של ערוץ 10, שדיבר על המרד נגד הגלובליזציה. לאחר מכן התקיימו מספר מושבים שעסקו בחדשנות בתעשייה ובפתרונות טכנולוגיים, וכן התקיים מפגש בין מנכ"לים וסטארט-אפיסטים מהקיבוצים. הרצאה נוספת שמעו המשתתפים מפי ד"ר קירה רדינסקי בנושא המירוץ לחיזוי העתיד של הרפואה.

דיילי ציפי צפתה, נצפתה וחזרה עם תמונה.

קרדיט צילום: localeyes

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים