ניהול ויזמות על הבר

ד"ר איריס גינזבורג (במרכז) יחד עם מתן אוראל ודמי בן-ארי. צילום: דנה תמרי

ערב ניהול על הבר בנושא יזמות – כישרון מולד או תכונה נרכשת? נערך באחרונה בבר הפולי בשדרות רוטשילד בתל אביב. השתתפו בו צעירים ויזמים בתחילת דרכם, שהגיעו לאירוע, שיזמה הפקולטה לניהול על שם קולר באוניברסיטת תל אביב.

הפקולטה עורכת את סדרת מפגשי ניהול על הבר בשיתוף Wize – מיזם חברתי הפועל לקידום מדע, תרבות, ידע וטכנולוגיה לקהל הרחב, תוך שילוב תוכן ובילוי. במפגש המדובר התארחו ד"ר איריס גינזבורג, ראשת תכנית ה-MBA של הפקולטה, המתמחה בטכנולוגיה, יזמות וחדשנות, ומתן אוראל, יזם ומנכ"ל Panorays, ובוגר התכנית.

Panorays מפתחת פלטפורמה לניהול אוטומטי של איומי סייבר בקרב חברות צד שלישי והשלימה באחרונה גיוס Seed בסך של חמישה מיליון דולר. החברה מעסיקה 25 עובדים במשרדיה בתל אביב, ניו-יורק ופאלו אלטו.

ד"ר איריס גינזבורג (במרכז) יחד עם מתן אוראל ודמי בן-ארי. צילום: דנה תמרי

ד"ר איריס גינזבורג (במרכז) יחד עם מתן אוראל ודמי בן-ארי. צילום: דנה תמרי

אוראל שיתף את הקהל בתובנות מדרכו כיזם סדרתי (Panorays היא החברה הרביעית שהוא הקים), ובאתגרים ובמסקנות שהפיק מדרכו היזמית. הוא הציע ליזמים פוטנציאליים כמה טיפים, בהם הצורך לבדוק היתכנות עסקית ושיווקית עם לקוחות פוטנציאלים לפני ההתקדמות בפיתוח הרעיון הטכנולוגי, ומבלי לחשוש מנושא הסודיות, כך שבתכנון נכון אפשר להשיג משובים שיסייעו לפיתוח המדויק. הוא ציין שיש חשיבות רבה להסכמי מייסדים, גם אם הם חברים טובים. טיפ נוסף של אוראל להצלחת סטארט-אפ קשור בתזמון יציאת המוצר של הסטארט-אפ לשוק – "לא להקדים מדי ומצד שני לא לאחר את הרכבת".

ד"ר גינזבורג אמרה ש-"בשנים האחרונות, הדגש של המשקיעים בחברות סטארט-אפ שונה. הם שמים אותו בעיקר על היכולת של המיזם להציג הצלחה והתקדמות, ולהראות שיש קהל יעד שמתעניין בפתרון או בשירות שהוא מציע, מה שקרוי בשפה המקצועית Traction".

היא ציינה ש-"מעבר ליכולות היזמיות המולדות, יש חשיבות רבה בלמידה ובהעמקה של החשיבה היזמית בכלל, ובפרט על היזם להיות בקי ומעמיק בתחומי פעילותו יותר מכל אחד, ובוודאי שיותר מכל מי שהוא מבקש לעניין במיזם שלו. אלה כלים וידע שניתן לרכוש בלימודים וכן מניסיונם של יזמים אחרים".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים