איך לנהל IT ברשת קמעונאית המגלגלת 12 מיליארד שקלים ו-267 סניפים

"מטרת ה-IT בשופרסל היא להביא לשיפור השירות, להתייעלות ולשמש כמנוע צמיחה עסקי", אמר צביקה פישהיימר, מנמ"ר שופרסל, לחברי פורום C3 של אנשים ומחשבים, שסיירו הבוקר במרכז הלוגיסטי של הרשת בראשון לציון ● מערכות ה-IT בשופרסל, ציין פישהיימר, משרתות 3,500 משתמשים, ויחד עם הקופאיות הנתון עומד על 5,500

"אחת מהמטרות שלנו היא להביא את המידע המצוי במערכות ה-BI הכי מהר למשתמשים הרלוונטים. לשם כך ערכנו כמה פעולות שהביאו לקיצור משך הזמן בו המידע מונגש, והוא עומד כיום על 5 שניות", כך אמר צביקה פישהיימר, מנמ"ר שופרסל. פישהיימר תיאר את מערכות המידע ברשת הקמעונאית בפני חברי C3 – פורום המנמ"רים מקבוצת אנשים ומחשבים, שערך היום (ב') סיור במרכז הלוגיסטי של שופרסל בראשון לציון.

שופרסל, סיפר פישהיימר, היא הרשת הקמעונאית הגדולה במדינה, האוחזת בנתח שוק של 20% ומגלגלת מחזור מכירות שנתי של 12 מיליארד שקלים. היקף שטח הנדל"ן שלה עומד על 558 אלף מ"ר. לרשת יש 267 חנויות, 2,700 קופות ו-12 אלף עובדים, ונערכות בה 100 מיליון עסקאות בשנה.

הוא התייחס לפרשת חיוב היתר של לקוחות, שנחשפה לפני ימים אחדים, ואמר כי "היה לנו באג. זיהינו אותו, פיתחנו בזריזות מערכת המזהה את הלקוחות שנפגעו, זיכינו את הלקוחות והודענו להם במסרונים על הזיכוי. מתוך 20 מיליון עסקאות שנערכו בתקופה מאז זיהוי הבאג, כ-4,000 לקוחות נפגעו ממנו. יש לנו רגישות גבוהה לתחום, כי אנו עובדים מול הלקוחות, שהם לקוחות הקצה שלנו".

הוא ציין, כי לפני שבע שנים נעשה מהלך מיתוג לסניפי הרשת בעלי השמות השונים וכיום כולם, למעט רשת חרדית, נושאים את השם שופרסל. לרשת, אמר, יש מותג פרטי בעל שם זה, המהווה 13% מסך המכירות. הרכישה דרך האינטרנט, ציין פישהיימר, מניבה על מחזור של 200 מיליון שקלים ונמצאת בהליך צמיחה.

מטרת ה-IT בשופרסל, אמר, היא להביא לשיפור השירות, להתייעלות ולשמש כמנוע צמיחה עסקי. כך, אמר, כי הם החלו בתהליך של החדרת קופות רושמות בשירות עצמי, דבר החוסך בכוח אדם של קופאיות. כיום, אמר, יש 50 עמדות כאלה ובעתיד יותקנו עמדות שירות עצמי נוספות. הוא ציין כי ככלל, כל התהליכים מדידים ברשת, אלא שקשה לומר מהו מקור ההתייעלות הנקודתי, כיוון שענף הקמעונאות הוא רב מימדי וקורים בו הרבה דברים ביחד.

פורום הבכירים C3 מקבוצת אנשים ומחשביםעקרונות הניהול באגף ה-IT אמר, כוללות כמה קווים מנחים: היה BA, בנאדם; התייחס
באופן הגון ואנושי לעובדים וללקוחות ה-IT; התאם את האדם לתפקיד ולא להפך; התעקש על פשטות: "מה שלא יהיה פשוט – פשוט לא יהיה"; "מה שלא הבנת בדיוק – אחרים לא יבינו כלל"; חדשנות איפה שצריך; שיפור מתמיד, "תוך בחינה מתמדת של תקלות ומקורן לתפירת החורים בדלי"; שרידות מערכות של 99.97%; מימוש כלי מדידה.

מערכות ה-IT, אמר פישהיימר, משרתות 3,500 משתמשים, ויחד עם הקופאיות הנתון עומד על 5,500. המערכות מטפלות באחסון בהיקף של 200 טרה-בייט, עם מאות שרתים, רובם וירטואליים. "כל תהליך מערב בתוכו IT. בלא IT, לתהליך אין סיכוי לשרוד", סיכם.

מנהל שרשרת האספקה בשופרסל, שמוליק גופר, הציג את ייעוד שרשרת האספקה ומיקומה בארגון. תפקיד השרשרת, הסביר, הוא לנהל את מערך האספקה ל-270 סניפי הרשת, ולהבטיח זמינות מירבית של הסחורות על המדפים. תפקיד נוסף המוטל על שרשרת האספקה, הסביר גופר, הוא למצות את פוטנציאל המכירה של הפעילות השיווקית והמסחרית. בדרך זו, אמר, תבוא תרומה לרווח הגולמי, עם ניהול הוצאות מיטבי של המערך הלוגיסטי והגדלה תמידית של יכולות ההפצה המרכזיות – הן מספקים מקומיים והן מיבוא עצמי.

גופר סיים בציינו, כי "תפקיד שרשרת האספקה הוא לדעת לתרגם את היעדים העסקיים של הארגון לכלל פעולות בשטח".

המפגש הסתיים בסיור במרכז הלוגיסטי של שופרסל.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים