המנמ"רים, מנהלי הטכנולוגיות ומנהלי האבטחה המצטיינים של 2011

28 בעלי תפקידים בענף ה-ICT הישראלי קיבלו היום (א'') מגנים ואותות הערכה והצטיינות לשנת 2011 ● המגנים חולקו במסגרת כנס KickOff 2012, המציין את פתיחת שנת הפעילות העסקית 2012

28 בעלי תפקידים בענף ה-ICT הישראלי קיבלו היום (א') אותות הערכה והצטיינות על פועלם בשנת 2011. המגנים חולקו במסגרת כנס KickOff 2012, המציין את פתיחת שנת הפעילות העסקית 2012. הכנס, בהפקת אנשים ומחשבים, נערך הבוקר במלון דיוויד אינטרקונטיננטל בתל אביב, והנחה אותו פלי הנמר – נשיא הקבוצה.

האירוע נערך בסימן ציון מלאת 30 שנים להקמת קבוצת אנשים ומחשבים. בראש ועדת השיפוט שבחנה את המנמ"רים המצטיינים עמד פרופסור גדי אריאב מאוניברסיטת תל אביב, ועימו היו בחבר השופטים דודי אבני – מנמ"ר צים, אודליה לבנון – מנמ"רית הרבוע הכחול לשעבר, מיכאל ליבר – מנמ"ר יד ושם, דני תל ניר – מנכ"ל דתן (ומנמ"ר המרכז הגרעיני בשורק לשעבר) ואופיר זילביגר – מנכ"ל חברת הייעוץ SECOZ.

פרס מיוחד על מפעל חיים הוענק לשאול לביא, עובד משרד הביטחון לשעבר, ששימש כעוזר מפקדי ומפקדות ממר"ם לדורותיהם. על האירוע פרסו חסותן החברות נט-אפ (NetApp) ישראל, בזק בינלאומי, נס טכנולוגיות, טלדור, סימנטק (Symantec) ישראל, מלם-תים, יבמ (IBM) ישראל, CA ישראל, אורקל (Oracle) ישראל, One1, דל (Dell) ישראל, מפעיל, כלנית, מד-1, אלכסנדר שניידר, ריל קומרס, אולטק, רנסיס ובלוסום.

להלן הזוכים ונימוקי ועדת השיפוט:

צבי אמיתי, סמנכ"ל ומנהל חטיבת המחשוב והתקשורת, מפעל הפיס
"אמיתי משולב בהנהלה, מוביל למרכזיות מערכות המידע. הוא הביא להחלפת מערכת הליבה המיושנת מ-1998 במלואה. אמיתי יישם שיטות חדשניות לניהול הפיתוח, הוביל את תחום אבטחת המידע, והיה מהראשונים ביישום תקן PCI. הוא פעל לעבודת המערכות בזמינות 24×7, והביא להגדלת מחזור פעילות ב-50% בשבע שנים. אמיתי מאמין ב-IT ככלי שירותי לארגון, מבין ומציב את זמינות ה-IT במרכז אחריותו, הביא להכנסת מידע אנליטי ממוקד, לתפיסה שירותית. הוא מוביל יזמות בהנהלה, ומשמש כנציג הפיס מול האוצר וארגונים בינלאומיים".

גונדר-משנה ראובן מור, ראש מחלקת פיתוח יישומי מידע, שירות בתי הסוהר
"מור מוביל בשב"ס חדשנות טכנולוגית בסביבה מאתגרת, הוא ממוקד בפיתוח יישומי IT, תוך שהוא מספק ללקוחות תובנות ניהוליות מעניינות. מור הוביל את פיתוח מערכת 'אביר לבן', המספקת מעקב אחר אסירים בתנועה. מור מוביל פתוח טכנולוגי בגוף לא עתיר משאבים, הוא יודע למנף את הטכנולוגיה כדי להקפיץ את הארגון טכנולוגית. הוא בעל ראייה עסקית מרשימה, הובלה טכנולוגית, שהביא למהפכה בתחום המידע, לעבודה ללא ניירת בשב"ס".

תת-ניצב שי קופרמן, ראש מנהל טכנולוגיות, משטרת ישראל
"קופרמן מרכזי בפעילות הארגון, מוביל חדשנות טכנולוגית ברמת המטה והשדה, מחפש באופן אקטיבי ומושכל הזדמנויות לניצול IT בפעילות המשטרה. הוא מוביל יישום של מגוון טכנולוגיות רחב, לוקח אחריות רחבה לבניין הכוח הטכנולוגי ותפעולו. קופרמן הוביל את פרויקט הליך פלילי – מערכת מקיפה שמשלבת בין זרועות הביטחון לגורמי חוץ, בארכיטקטורת SOA מלאה. הוא יזם בחינה ויישום של הזנת נתונים מושכלת (מניעת כפל הזנה), הטמעת ה-ERP, ומיסד תהליכי אבטחת איכות מוקפדים ודקדקנים לפני שחרור מערכות. נמרץ ויזם".

יובל אילוז, מנהל חדשנות טכנולוגית ואבטחת מידע, ECI
"אילוז הביא להובלת תהליך של מעבר כל התשתיות והיישום למיחשוב ענן ולפתרונות ניידות מתקדמים. הוא מאפשר להיות יותר קשובים לביזנס. אילוז משאיר את ה-IT להביא חדשנות ולפתח את הביזנס במקום לשוטף. הוא הביא להפחתת עלות שוטפת בתפעול, להפחתת עלות רכש וציודי קצה. הוא הביא לשימוש מתקדם מאוד בטכנולוגיות חדשניות לתחומי אבטחת מידע, גיבוי ושחזור, אבטחת תחנות קצה ועוד. רשימת פעילויותיו מרשימה מאוד".

אורי יחידי, מנהל מערכות טכנולוגיות, פועלים משכנתאות סוכנות לביטוח
"יחידי הכניס את ניהול ה-IT לפעילות של סוכנות ביטוח, 'זירת ביטוח', בבנק הפועלים. הוא הביא לפיתוח מערכת BI תפעולית עם ליבה אנליטית, ויזם ופעל למעבר למיחשוב ענן פרטי. יחידי חבר הנהלה ובעל מעמד עסקי, הפועל בניהול רזה במיוחד. הוא הוביל פרויקט מיחשוב יפה ורחב".

רונן קנובליך, מנהל יחידת המחשב, מכון התקנים
"קנובליך הביא להתקנה של מערכת עמילות מכס משולבת, לחיבור סביבה תפעולית ייחודית לסטנדרטים מתקדמים. כך, למשל, פעל לתמיכה במוביליות של בודקי יציקות ובוחני גני משחקים, להכנסת מערכת 'צו יבוא' דרך כרטיס חכם, מערכת ממוחשבת פרי פיתוח עצמי שמחליפה את הצורך בהגעה פיזית. הוא מנהל צעיר אבל חבר הנהלה, המנהל מערכת מרכזית ומהותית שנוכחת ב-60% מפעילות המכון. הוא הביא לחיסכון בכוח אדם, והכין את הארגון לפרויקט מבוסס סאפ (SAP). הוא משמש כיד ימינו של המנכ"ל, והביא לשיפור יעילות עסקית ושירות ללקוח. רמת התלונות של לקוחות המכון ירדה באופן דרסטי, תוך שהוא הביא לקיצור משך תהליכים וזמני תגובה".

יואב וולף, ראש מנהל טכנולוגיות ומערכות מידע, מכללת סמינר הקיבוצים
"וולף הביא לשיפור ושדרוג הפלטפורמות הטכנולוגיות, לסגירת פערים, לתמיכה בתפעול ההוראתי השוטף, לבניית מרכז תמיכה עם כלנית, לסריקת תיקי תלמיד ומעבר לתיקים ממוחשבים, ולהשתלבות ב-'תוכנית 10' – התפיסה האסטרטגית של המכללה. וולף הוביל שדרוג של תשתיות בקמפוס של 7,000 תלמידים ומאות מרצים, לסטנדרטיזציה במיחשוב תוך ראייה מערכתית והכנסה של סדר ומתודולוגיה. הוא פעל לשדרוג החשבות, והביא לבניית תוכנית אסטרטגית למיחשוב כנגזרת של התוכנית האסטרטגית של המכללה".

מוריס קסנר, סמנכ"ל מערכות מידע, לאומית שירותי בריאות
"קסנר שולט בחומר, הוא מנהל המוביל צמיחה, מעורב בהנהלת הקופה, הוביל פיתוח יישומי מרשמים אלקטרוניים, פעל לאינטגרציה, פיתוח ושיפור שירותי לקוחות. פעל להקמת שירותים מבוססי SOA, הביא לגידול בתקציב ה-IT בעידן של קיצוצים וחסכונות. קסנר רץ למרחקים ארוכים, והצליח למצב את ה-IT בארגון 'כמו שצריך'. הוא מוביל בהנהלה את חשיבות המיחשוב כמשאב, ומקדם טכנולוגיות חדשות".

מיכל דביר, מנהלת מערכות מידע, עיריית חיפה
"דביר הביאה למעורבות אסטרטגית של ה-IT בפעילות העירייה. היא פעלה להטמעת יישומים פורצי דרך, דוגמת אירכוב פעילות הבנייה. דביר הובילה פרויקטים בשימוש מושכל במיקור חוץ. היא פעלה לשדרוג המוקד העירוני '311', לפי דוגמאות בינלאומיות (ניו-יורק), לשדרוג אולם קבלת הקהל, לקיצור תהליכים, ולשיפור שירות לאזרח, למשל, במינהל הנדסה. דביר בפעילותה הביאה לתוספת הכנסות, הקימה מערכת ניידת לניהול פעילויות בעירייה, למשל, בניקיון הרחובות. בפעילותה הטובה גרמה להכנסת ה-IT בטכנולוגיה מתקדמת גם לרמות נמוכות ביותר בארגון. היא עובדת בשילוב צמוד למנכ"ל העירייה, ויוזמת שיפור והקמה של מערכות One Stop Shop לשירות האזרח".

רן שלום, מנהל אגף מערכות מידע ומיחשוב, עיריית פתח תקווה
"שלום מתמודד עם תכנית ושינויים במסגרת ביורוקרטית קשוחה, הוא בעל תובנות ניהוליות, מנהיגות ערכית. שלום הוא יזם עירוני בשיטות עבודה, לאו דווקא ביישום מערכות מידע. הוא יצר מרחב השפעה ניהולי. הוא מוביל הטמעה של מערכות IT, תוך עבודה אינטגרטיבית בסביבה פוליטית, והבנה של איך עובדים בתוך ארגון פוליטי. שלום פעל לאיחוד יישומים, להובלת שינויים ארגוניים. הוא משפיע על דרכי העבודה בעירייה, והביא להכנסת מתודות עסקיות לניהול פרויקטים ומיקור חוץ, להחלפת מערכת השכר, ולהאחדה של פעילויות עירוניות".

משה מקס, מנהל מחלקת אינטגרציה ותוכנת תשתית, עירית תל אביב-יפו
"מקס הוא בעל יכולת אלתור טכנולוגית. הוא זוכה פרס חדשנות מוניציפאלית. מקס הביא להובלה עסקית על ידי מתן פתרונות טכנולוגיים יצירתיים. זאת, תוך עמידה בפני אתגרים אדירים ומורכבים בתוך סביבה שמהווה עולם ומלואו".

טל נתנוביץ, מנהל בקרה ומערכות מידע, דניה סיבוס
"נתנוביץ' משלב IT ובקרה תקציבית, הוא בעל ניהול גלובלי, חבר בפורומים עסקיים, מעמיק את השימוש בטכנולוגיות מידע תוך אספקת יעילות יוצאת דופן, פיתוח יכולות בקרה מרשימות, הוא הכין RFP ל-ERP. הוא אנרגטי, שהביא לתרומה ליעילות הפרויקטים, למשל חסכונות מובהקים בברזל. הוא הביא לשליטה מוגברת באתרי הבנייה, תוך ניהול יעיל וממוקד של מגוון פעולות הבנייה. נתנוביץ' בעל יוזמה אישית, המשלב באופן מרשים את היכולת למנף טכנולוגיה לצרכי העסק בתחום שאינו נתפס כטכנולוגי. הוא מבין את הצורך בהתייעלות וחיסכון כספי באמצעות IT ומנהל צוות קטן תוך התבססות על מוצרי מדף, הכנסת ההיי-טק לבנייה. הוא בעל הבנה ויישום בתחום העסקי".

מקבלי אותות המופת בקטגוריית המנמ"ר המצטיין Role Model:

סופיה מינץ, מנהלת מנהל תקשוב ומערכות מידע, משרד החינוך
"מינץ חברת הנהלת משרד החינוך, יוזמת ומובילה חדשנות, למשל בהרחבת השירות ממיקוד בית-ספרי לשירות למורים ולתלמידים, דוגמת 'יונת דואר' – דואר אלקטרוני למורה. היא הביאה לתמיכה בתכניות התיקשוב הלאומיות ובמיוחד השנה, התמודדה עם סביבה דינמית במיוחד, שדרשה תמיכה ברפורמות נרחבות (עוז לתמורה, המלצות ועדת טרכטנברג). היא הקדישה תשומת לב מיוחדת להרחבת קהל השירות עם ענן 'חוות הדעת', ענן בית ספרי/חינוכי ראשון בהיקפו בארץ ומהגדולים בעולם, שמשחרר את בתי הספר מניהול תשתית מיחשוב ומביא לחיסכון של עשרות מיליוני דולרים. היא מנהלת יחידה גדולה של 40 עובדים עם מעגל שני של 280 עובדים במיקור חוץ, בהיקפי פעילות גדולים ומורכבים".

רן הרפז, סמנכ"ל טכנולוגיות, 013-נטוויז'ן-סלקום
"הרפז הוכיח מנהיגות עסקית אישית במרכזיות של יישומי מערכות מידע, הוא עובד בשיתוף פעולה מלא עם המנכ"ל. הוא מבין את תפקידו כמוביל עסקי על בסיס טכנולוגי. זו הובלה של מיזוג חברות טכנולוגיות עם תפיסות עולם שונות, ניהול מושכל ויעיל של מיזוג 013-נטוויז'ן בסלקום, שהתבטא במעבר חלק. הרפז הוביל את הקמת תהליך תעדוף ותקצוב שהביא לחיסכון ניכר ושיפור מדוד של 15% בתקציבים. הוא עסק בהחלפה מסיבית של תשתיות, הוביל ויזם תהליכי שינוי, תוך מימוש של תורת הניהול הממוקד. הוא הביא לשדרוג מערכת מרכזית בלו"ז קצר של שלושה חודשים. הרפז מוביל כניסה למרחב עסקי חדש של שירותי ענן. הוא הצליח בהכנת נטוויז'ן למכירה וקיבל – בצדק, לדעת השופטים – את תפקיד המנמ"ר של הישות העסקית הממוזגת. הוא בעל משב רוח מרענן, מצטיין בראייה רחבה וממוקדת של צרכי הארגון, רהוט, ומגלם מנהיגות עסקית אנרגטית ונמרצת".

שמעון הרץ, סמנכ"ל מערכות מידע, פלאפון
"הרץ הוא מנהיג בלי רעש מיותר, משיג את המטרות העסקיות באופן יעיל, בהדגשת החיפוש אחר פשטות, ביעילות הגבוהה ביותר בין חברות הסלולר – לאורך שנים. הוא בעל גישה פרואקטיבית לשילוב מערכות, לעדכניות טכנולוגית, לזמינות גבוהה – וכל זאת בעלויות תפעוליות המבוקרות באופן צמוד. בין ההישגים המנמ"ריים הבולטים השנה היו החלפת CTI, מערכת ניהול ידע והקמת מערך IT לחיוב למיזם הסלולרי של רמי לוי – פרויקט שהסתיים בזמן, עובד, יוצר רווח לחברה ושבוצע ביעילות רבה. הוא בעל ניהול עמוק, מעורב ורזה של ארגון גדול, משולב עם ספקים, תחזוקה עצמית ויעילה, הפועל תוך ביצוע מהלכים של פיתוח צוות ומשאבי אנוש, שימוש במתודולוגיות אג'יליות לפיתוח, הצבת יעדים תפעוליים מדידים (למשל, הקטנת מוקדים). הוא שקט, יעיל, 'סולידי – בלי ניצוצות', מקצוען, לוקח אחריות ומרשים".

גדי דודיאן, מנהל אגף מיחשוב וחבר הנהלת בנק יהב
"דודיאן הוא חבר הנהלה שהוביל רישות והרחבה מאסיבית של מערך סניפי הבנק. הוא יזם חידוש ביישום 'מודל התנהגותי' לסיווג לקוחות לצורך אישורי 'הלוואה ברגע'. במהלך עיצוב ובניה של מערכת ה-CRM, תוך ניהול דיון מול ההנהלה על תעדוף צרכי הבנק. הוא בנה מחדש את יחידת המחשוב באופי של 'יחידה מובחרת', מושקעת ומשקיענית. דודיאן יישם מבנה ארגוני חדש שיצר אופק קידום לעובדי היחידה ויצר סביבה משמרת עובדים, כולל מאמצים להעסיק גמלאי ביחידה. הוא הוביל בשנה האחרונה הערכה כוללת של ארכיטקטורת מערכות הליבה של הבנק והוכיח 'אומץ טכנולוגי'. דודיאן מרשים בבחירה מושכלת במערכת מדף מתקדמת. הוא רהוט, בעל אמביציה מקצועית וארגונית, תובנות ניהוליות ועסקיות מרשימות, השולט בחומר ותופס את תפקידו כיזם שמחבר מטרות עסקיות עם יישומי IT".

איל צפריר, סמנכ"ל טכנולוגיות המידע, בזק בינלאומי
"צפריר הוא מנמ"ר עסקי מובהק עם קבלות, שחי את הפעילות העסקית הגלובלית. הוא יזם וניהל בשנה האחרונה את פרויקט כבל סיב אופטי תת-ימי, פרויקט של יצירת בידול עסקי באמצעות טכנולוגיות מידע, אשר מבדל את מוצרי בזק בינלאומי ומשיק במורכבותו לתשתית לאומית. צפריר פועל בסביבה רגולטורית מורכבת, מוביל פריצת דרך בטכנולוגיות ענן, מתוך כוונה להציע שירותים ברמה של אמזון (Amazon). הוא מנהל יחידה גדולה, אחראי על טכנולוגיה והנדסה, ועסק בהקמת חוות השרתים הגדולה בישראל, שמעניקה שירותים לפרויקט המקיף של משרד החינוך".

איציק כוכב, ממונה הגנת המידע, שירותי בריאות כללית
"כוכב הוא בעל קריירה שלמה בעולם אבטחת המידע. הוא מוביל בשירותי בריאות כללית שינוי בארגון, כמו גם הוא מוביל שינוי בשוק. כך, הוא היה הראשון לפעול להלימה לרגולציה חדשה, תוך הטמעת תקן 27799 בארגון הבריאות הראשון בעולם. הוא בעל הישגים אישיים ראויים על פעילותו לקידום התחום בארגונו".

עופר קריצ'מן, מנהל מחלקת תוכנה בסיסית, CTO, ישראכרט
"קרי'צמן הביא להובלת מהלך שינוי מהותי בישראכרט. הוא בעל ראייה כוללת, המשלבת ראייה טכנולוגית ועסקית. הוא בעל מוטיבציה מדהימה. הוא הביא ליצירת השפעה מהותית על העסק מעולם התשתיות. המדובר בהישג קשה ומוערך".

פרס המנמ"ר המשווק ע"ש רלי מרידור ז"ל:

"ב-2 באוגוסט 2011 הלכה מאיתנו באופן פתאומי רלי מרידור ז"ל, סמנכ"לית מערכות המידע בבנק ירושלים, ולשעבר מנמ"רית דואר ישראל", אמר פלי הנמר. "רלי גילמה בעבודתה דמות של מנמ"ר המעורב מאוד בפעילות הארגון שהיא עובדת. השנה אנו מעניקים שני פרסים מיוחדים, להנצחת זכרה של רלי, חברתנו היקרה: פרס המנמ"ר המשווק". את הפרסים העניק קובי מרידור, בעלה של רלי ז"ל.

יורם מימון, סגן מנהל בנק הדואר
"חבר השופטים התרשם מאוד מהמעורבות העמוקה שיש ליורם מימון בפעילות המסועפת של בנק הדואר, וכיצד הוא משלב את תפקידו כמוביל טכנולוגי עם ניהול והובלת פרויקטי רוחב של הבנק, הקשורים ישירות לפעילותו העסקית".

רוני ברנוב, סמנכ"לית מערכות מידע, יס (yes)
"חבר השופטים התרשם מאוד מפעילותה של רוני ברנוב ותרומתה לקידום פעילות הליבה של חברת יס ולא רק כמובילה טכנולוגית".

אפרים אקרלינג, מנהל אגף מערכות מידע, אליהו חברה לביטוח
"אקרלינג הוא חבר הנהלה, שהביא לכך ששנת 2011 תעמוד בסימן הטכנולוגיות. הוא התחייב לחיסכון, לתרומה עסקית ותרומה לקהילה. הביא להפצת בשורת ה-'ללא נייר' בחברה, בבחינת ירוק משפר עסקים. הוא הקים פורטל שימור ידע ופורטל ארגוני לסוכנים. כל תהליך עסקי מערב IT בחברה. הוא מינה קצינת ציות, הביא להתחדשות בלי תוספת תקציב. אקרלינג פועל במיקור חוץ בהיקף ובעומק מרשימים במיוחד. הוא ראוי לציון דווקא בגלל ההישגים המתמשכים שחוזרים על עצמם שוב ושוב. הוא מנהל את מערכות המידע בפקחות, והשיג יעילות תפעולית תוך עזרה לקהילה ועבודה ירוקה. הוא יצר מצב של ממנמ"רות טכנולוגית למנמ"רות עסקית".

בני גורביץ', ראש מערך מערכות מידע, בנק איגוד
"גורביץ' הביא למהפך במעמד ומיקום ה-IT בבנק – משפל ב-2008, הביא למהפכה במערכות התפעוליות, לשינוי עמוק של הקשר בין השטח למרכז, הביא לבנייה של קשרי עבודה מפרים, לסגירת פער מול מערכות לאומי, להובלת מערכות BI ו-CRM. הוא סיים שלוש שנות היערכות מחודשת, תרם לקידום תשתית השירותים של הבנק, חיבר את ה-IT לעסקים, והיא למיצוי ההסכם עם לאומי. גורביץ' הביא תפיסת הדרכה והטמעה אפקטיבית, מנהיגות מקצועית ושינוי דפוסי התנהגות על ידי דוגמא אישית. הוא הוביל שינוי ותפיסה מקצועית של גוף ה-IT, שינוי תרבות השימוש ב-IT שם דגש על הובלת השינוי במימד המשאב האנושי, הביא לסגירת פערים בין הבנק לבין בנק לאומי, גרם לחיבור הסניפים ולהובלה של תרבות השימוש בעזרת מערך הדרכה מקיף וסדיר להטמעת מערכות. הוא הביא להאחדת מערכות למערכת מרכזית אחת, למיסוד ניהול פרויקטים, לשינוי מצב של חוסר אמון של לקוחות המיחשוב ויחידת המחשוב, והביא לכניסה לפרויקט של פעילות ללא נייר".

יזהר לאופר, מנהל מחלקת פיתוח טכנולוגיות, אגף מערכות מידע, לאומית שירותי בריאות
"לאופר בנה על לאומית שירותי בריאות מפת דרגים טכנולוגית והביא למימוש מפה זו בפועל. בפעילותו זו גרם לקופה להיות שירותית יותר עבור לקוחותיה החיצוניים ויעילה יותר עבור לקוחותיה הפנמיים, עובדי הקופה".

תמיר עדוי – מנהל אגף תיקשוב ומערכות מידע ברשות הטבע והגנים, זכה זו הפעם השנייה ברציפות, על הצטיינות בפרויקטי IT ברשות.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים