בא לבקר במאורת הנמר: גלעד שלמור, חדשות 12

25/02/2024 16:03
בא לבקר במאורת הנמר: גלעד שלמור, עיתונאי בחדשות 12.

לפני כמה ימים אירחתי במאורה אדם מסקרן במיוחד: גלעד שלמור, עיתונאי בחדשות 12 ומגיש תוכנית רדיו (עם דורון הרמן) ב-103FM. למה מסקרן? כי הוא מופיע כמעט ערב ערב על המסך, כי הוא עושה כתבות בשלל נושאים ובעיקר כי הוא מכין שלל תחקירים, הרבה מהם עם אנשים שלא ממש זוכים לנראות הראויה במקומות אחרים באמצעי התקשורת. בחלק לא קטן מהם הוא אף ישן עם מושאי התחקירים שלו. זכורה סדרת הכתבות שעשה על הומלסים בדרום תל אביב, שבהם הוא ישן אתם, למשל בחניון ליד המערכת של עיתון הארץ.

כיצד הוא מסכם את הביקור? אתן את הבמה לשלמור, שיתאר בעצמו:

"כל אחד יכול להיות נמר – חשבתי לעצמי כשיצאתי מהמאורה של פלי הנמר, יזם ומנהיג קבוצת אנשים ומחשבים. הרי מעבר להיות האדם נמרץ, מתמיד ורעיונר, צריך יכולת ללכת עד הסוף עם מה שאתה מאמין בו, לצבוע את כל עולמך בחברבורות של נמר. וזה, כנראה, מה שאדם צריך כדי להצליח: לבחור את החיה שלו ולהיות היא עד הסוף.

במידה רבה, הביקור במאורה מעורר השראה – וגם הקפה היה לא רע בכלל. על הקפה, סיפרתי לפלי על הפרויקטים התיעודיים שאני עובד עליהם בימים אלה עבור חדשות 12, מתוך מטרה להשמיע את קולם של אלה שלרוב לא זוכים לבמה ואין מי שמחזיק לידם מיקרופון.

לתת קול לאלה שקולם לא נשמע

"במעט הזמן החופשי שיש לי ושאינו מוקדש לגידול בתי בת הארבע, אני מסתובב בכל רחבי הארץ ומעביר הרצאות על הקהילות והקבוצות הסגורות ביותר בישראל, וכיצד הן מתמודדות עם מצב המלחמה".

כבר כמה שנים שאני מתעד אוכלוסיות וקהילות בכל רחבי הארץ: אורז תיק ועובר לגור איתן לתקופה ממושכת. ההרצאה, למעשה, מבוססת על החוויות שלי ומספקת מבט לתהליכי העומק המתרחשים בחברה הישראלית, בשילוב סיפורים מרגשים ומצחיקים על מאחורי הקלעים של העבודה העיתונאית. לאורך ההרצאה הקהל מקבל לא מעט אינפורמציה חדשה על הומלסים, נערי גבעות, חרדים, בדואים וכל יתר האוכלוסיות שחייתי בתוכן בשנים האחרונות.

מזה תקופה ארוכה אני רץ עם ההרצאה הזאת, שהולכת ומתפתחת יחד עם הדינמיות של האירועים שבחוץ, וזה מסב לי עונג גדול להסתובב בארץ היפה הזאת, ולפגוש פנים אל פנים את הסקרנות הישראלית ואת אהבת האדם שטבועה בכל כך הרבה אנשים כאן – שלפעמים, דרך המסכים, קל לשכוח שהיא קיימת.

לעתים קרובות אני מנחה כנסים וטקסים, ומבצע ראיונות אישיים מול קהל, נהנה לשאול את השאלות ולקבל עליהן תשובות. הפעם האחרונה הייתה בוועידת הפסגה של אנשים ומחשבים, שבה השתתפו מעל 1,000 מראשי תעשיית ההיי-טק וה-IT בישראל. שם ראיינתי את גיל שויד, מנכ"ל צ'ק פוינט, שענה בצנעה ובחוכמה על אתגרי הסייבר שישראל עומדת בפניהם בתקופת המלחמה. הראיון עם שויד היה מהנה מאוד, עבורי ועבור הקהל, מאחר שהשאלות נשאלו בגובה העיניים, וכך גם התשובות שניתנו.

שויד הוא אמנם מרואיין יוצא דופן מבחינת עשייה, קילומטראז' והצלחה, אבל מבחינתי, כל מרואיין הוא מעניין – הרי לכל אחד יש סיפור. האתגר הוא להבין מהו, לאתר אותו ולשאול את השאלה הנכונה, בטון הנכון, שיגרום לסיפור להישפך החוצה. הרי מתוך כל המסעות, המסע המעניין ביותר הוא זה שמתבצע בתוך הסיפורים של בני האדם".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים