תרומה ומוזיקה טובה – למען הילדים היתומים מה-7 באוקטובר

אלון אולארצ'יק ונגניו במופע אמש (ד').

אמש (ד') התקיים במתחם ההופעות החדש גיטר לופט בתל אביב מופע של אלון אורלארצ'יק, שההכנסות ממנו נתרמו קודש לקרן עוטפים באהבה (ICF), שמסייעת לילדים יתומים מהזוועות של ה-7 באוקטובר.

במופע השתתפו כ-100 איש, ומשתתפים נוספים צפו בו בשידור חי ביוטיוב. כולם צפו במיטב הלהיטים של אחד הזמרים הבולטים והוותיקים במוזיקה הישראלית. המופע התאפשר בזכות התרומות של חילן, אנשים ומחשבים וגיטר לופט. את ICF ייצגו במופע מאירה רחמים וקלי ברייקסטון.

הקהילה העסקית למען מטרה חברתית חשובה ביותר

המערכה שמחבלי החמאס פתחו בה נגד מדינת ישראל ב-7 באוקטובר ריסקה את חייהן של מאות משפחות ישראליות. אינספור ילדים נותרו יתומים, לאחר שאיבדו את אחד ההורים או את שניהם, ולעתים קרובות גם בני משפחה וחברים אחרים. בעקבות זאת, קבוצה של מנהיגי טכנולוגיה ועסקים ישראליים – פיטנגו, בנק הפועלים, דיליג'נט ונוספים – התאחדו למטרה משותפת: להבטיח שהילדים האלה לא יצטרכו להתמודד לבדם עם המשימה המפחידה של לבנות מחדש את חייהם.

העמותה שהוקמה גייסה עד כה מיליון דולר, ומטרתה לגייס כ-100 מיליון. בתוך שבועות ספורים, היא העבירה מעל מיליון שקלים בתמיכה כספית מיידית לילדים אלה. כל זאת תוך הנחת היסודות הפיננסי, המשפטי והמבני הנדרשים להבטחת יציבות פיננסית ארוכת טווח לאותם ילדים, כמו גם לסייע להם להתגבר על המצוקה ולבנות עתיד בהיר יותר עבורם, על ידי הקמת קרנות נאמנות אינדיבידואליות, שמספקות בסיס בטוח למיצוי מלוא הפוטנציאל הפיננסי שלהן.‏ כאמור, מה-7 באוקטובר חילקה העמותה כספי סיוע מיידי ליותר מ-230 ילדים. הצעד הראשון היה מתן תמיכה לילדים וכלל גישה שיטתית, לרבות איסוף מידע חיוני, פנייה לאפוטרופוסים ולמשפחותיהם, והערכת צרכים יסודית.

לטווח הארוך, בעוטפים באהבה אומרים כי הם יפעלו לטפח קשר חזק בין הילדים לקהילות הטכנולוגיה והעסקים בישראל, כדי למנף וליצור רשת המעצימה את הילדים הללו לשגשג – הן מבחינה אישית והן מבחינה מקצועית. כשהילדים יתבגרו, הסיוע יכלול גישה לחונכות, הזדמנויות עבודה והזדמנויות להתפתחות אישית.

עוטפים באהבה ומנהליה מזוהים עם כוח וניסיון ביצועי. הנהלתה מורכבת כולה ממתנדבים, וחבריה גייסו עד כה מעל 1.5 מיליארד דולר – בתפקידים מסחריים ובכאלה שאינם למטרת רווח.

הכספים שנתרמים לעמותה מנוהלים בצורה מאובטחת, באמצעות פלטפורמת התרומות IsraelGives/AmericaGives, שמספקת מומחיות ברגולציה וציות לחוקי מס. כספי סיוע מיידי מחולקים מחשבון זה בהתאם למדיניות שנקבעה על ידי מועצת עוטפים באהבה. מנהיגי ומתנדבי ICF תרמו באופן אישי לקרן. את הפיקוח המשפטי וביקורת הכספים מלווים משרד עורכי הדין גורניצקי ופירמת רואי החשבון ארנסט אנד יאנג ישראל.

גיטר לופט הוא מקום חדש בקריית המלאכה בדרום תל אביב, ליד בניין הארץ. זהו לופט אינטימי למופעים, באווירה מיוחדת וביתית, לאומנים צעירים ובוגרים, להשקות מוזיקליות שונות, לכל סגנונות המוזיקה (פופ, ג’אז, בלוז, קלאסי וכדומה), לתיאטרון ניסיוני, למחול ולמופעי תרבות באופן כללי. במקום ציודי סאונד ותאורה מושקעים, אקוסטיקה טובה וכלי נגינה ברמה גבוהה. במקום פועל בר משקאות וכיבוד קל.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים