בא לבקר במאורת הנמר: בני מרגליות, מראשוני המאמנים בישראל

01/02/2024 13:01
בני מרגליות, מראשוני המאמנים בישראל.

השבוע שמחתי לארח במאורת הנמר את בני מרגליות, חבר ותיק, יוצר שיטת "חולץ הפקקים ומאיץ ההצלחות".

אנחנו מכירים כבר כמה עשרות שנים, מהתקופה שבני היה מראשוני המאמנים ומכשירי המאמנים בישראל, לאחר שהביא את האימון לפריצת דרך בחיל האוויר, שם היה יועץ ארגוני, וכתב את "לאמן את הפרפר", מראשוני ספרי האימון בעברית.

שיטת "חולץ הפקקים ומאיץ ההצלחות" היא מתודולוגיה שיתופית (ארגונית, קבוצתית, פרטנית ועצמית) לפיצוח אתגרים מורכבים. זהו מסע מואץ בן עשרות דקות על גבי מפת צעדים מוגדרת, המחבר את המשתתפים בו ליצירת פריצת דרך כאן ועכשיו באתגר שנבחר ובו מעוניינים לערוך התקדמות משמעותית. המתודולוגיה זוכה לתגובות נלהבות, ובין השאר נלמדת בתואר שני בייעוץ ארגוני.

בני מספר, כי לפני שנים חיפש דרך להאצת פיצוח אתגרים מורכבים, ו"גיליתי כי בעזרת הכלים שאני מכיר לא תמיד מתאפשר לערוך פריצת דרך. לא בקרב הלקוחות שלי, לא בקרב הסטודנטים לאימון וגם לא בעצמי. חיפשתי שיטה שמצד אחד תעורר חשיבה חדשה ומצד שני תהיה מעשית ותתאים למגוון רחב של אתגרים ושל הרכבים אנושיים, שמשתוקקים לפיצוח אתגר מורכב ולהתקדמות מואצת בזמן אמת".

"השילוב של מיקוד, סיעור מוחין ותהליך שהופך כפפה מדויקת מרגע לרגע", הוא אומר, "יוצר תוך עשרות דקות הזדמנויות שלא היו לפני כן, וצוות משימה  שמתגבש עוד ועוד לאורך  עשרות דקות המהלך האינטנסיבי".

לדבריו, התהליך מתאים לארגונים המעוניינים להאיץ את צמיחתם לאורך זמן, וגם לאלו שרוצים לפצח אתגר באופן חד פעמי, או לרכוש את היכולת כך שתהפוך לחלק מההרגלים של הארגון. יישוומו לאורך זמן מפתח מנהיגות מקרבת ותרבות מחוללת הזדמנויות, ומשנה את מערכת היחסים עם כישלון, עם החשש מתסכול, אכזבה וכאב, ויוצר הבנה כי זו פלטפורמה שמזמינה לעוף איתה לכל מקום.

"יוצאים מהמפגש – עם 'מפת החולץ' המקיפה של מסע פיצוח האתגר, עם לכידות מחויכת ועם פריצת דרך שלא הייתה זמינה לפני כן", הוא מסכם.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים