בא לבקר במאורת הנמר: תומר טבריה, ROI-Clouds

31/01/2024 16:39
בא לבקר במאורת הנמר: תומר טבריה, ROI-Clouds.

השבוע בא לבקר אותי במאורתי תומר טבריה, שהחליט לפני כמה שנים לשנות את הקריירה שלו, ולעבור מתחומי החינוך והפעילות החברתית לקריירה טכנולוגית-חברתית – סיוע לחברה באמצעות עולמות ה-CRM והענן. כחלק מהמעבר הזה, הוא הקים את ROI-Clouds – חברה שאל פעילותה נגיע בהמשך.

טבריה סיפר לי בפגישתנו המעניינת כי "לאחר קריירה ענפה כאיש חינוך וכמנכ"ל בארגונים חברתיים, חשתי ש-'פי מלא מים': לא יכולתי יותר לשתות מהעולם החברתי, ומהצד השני גם לא להשקות אותו בחזרה. אבל, היה לי קשה להתנתק – עד שהגעתי לכנס Dreamforce 2017 של סיילספורס, שבו הרציתי. בהרצאתי, שיתפתי את קהל הכנס כיצד עמותה קטנה הצליחה לעשות גידול, מהיר, לפריסה ארצית באמצעות מערכת ה-CRM של סיילספורס". הוא הגדיר את החוויה הזו "מעצימה" ואמר שהיא "כללה גם מפגשים עם מאות נציגי עמותות מכל העולם, סדנאות והרצאות – כולם סביב טכנולוגיה וחדשנות לסיוע לעמותות. בסיום הכנס חשתי שאולי אני מפספס משהו".

"לאחר תקופת לימודים סיזיפית ורכישת הסמכות נדרשות, ממרום תפקידי כמנכ"ל צנחתי להיות ג'וניור באחת החברות השותפות של סיילספורס, כמיישם מערכת", ציין טבריה. "כמיישם ובהמשך כמנהל פרויקטים נחשפתי לפרויקטים מגוונים בארגוני ממשל, תאגידים, סטארט-אפים, אוניברסיטאות, מכללות ועמותות. אלה היוו הזדמנות אדירה להפקת תובנות מהמגזר העסקי ולביצוע טרנספורמציה של התובנות הללו עבור ארגונים כגון עמותות, מוזיאונים, בתי חולים ואוניברסיטאות".

הוא סיפר כי ניסיונו כמנכ"ל וכגייס משאבים בארגונים חברתיים, במקביל להתפתחותו כארכיטקט מערכות CRM, אפשרו לו לפתח "אסטרטגיות ייחודיות לרתימת חדשנות טכנולוגית, כמו גם מינוף יכולותיה האינסופיות של מערכת סיילספורס, להגשמת חזונם, משימותיהם ויעדיהם של ארגונים חברתיים. אלה יכולים להתבטא בשיפור ובייעול תהליכים שכיחים בעמותות, כגון שיווק, פיתוח משאבים, ניהול תורמים ותרומות, התנדבות, משימות, תוכניות, מדידה והערכה".

חברה למען החברה

מתוך אותה תשוקה אדירה לעשות טוב ולסייע לרתום את הטכנולוגיה לצרכים החברתיים, טבריה הקים את ROI-Clouds. "החברה", אמר, "מספקת לעמותות ליווי אסטרטגי, וכן טכנולוגיה וחדשנות ליצירת פתרונות וכלים למינוף ארגונים חברתיים, לטובת חיסכון בזמן יקר וביצועי שיא. כמו כן, החברה מקיימת הכשרות ייעודיות בניהול מערכות מידע בעמותות, פיתוח משאבים ומדידה והערכה באמצעות מערכות מידע, תוך מיקוד במערכת סיילספורס".

טבריה הוא איש אשכולות ומלא בפעילויות: הוא דוקטורנט ומרצה בתארים מתקדמים, מוביל קהילת משתמשי סיילספורס לעמותות בישראל, חבר ועד מנהל בעמותות ובעסקים חברתיים, יועץ טכנולוגי, מנהל פרויקטים וארכיטקט סיילספורס. את כל זה הוא גייס, ועדיין מגייס, להקמת ולתפעול החברה שלו, ומכאן, כאמור, לרתימת הטכנולוגיה לצרכים החברתיים. הוא ציין כי "שילוב הניסיון עתיר השנים שלי הן בעולמות החברתיים והן באלה הטכנולוגיים אפשר לי לפתח מומחיות מעמיקה במינוף חדשנות טכנולוגית לסיוע באתגרי ניהול ארגונים חברתיים. לצורך כך, שילבתי בין מתודולוגיות ניהול, שיווק ופיתוח משאבים, כמו גם מדידה והערכת אימפקט, לטובת הנגשת הטכנולוגיה בכלל ומערכת סיילספורס בפרט למלכ"רים ולמוסדות אקדמיים".

"מאז שהוקמה החברה צברנו עשרות לקוחות שהטמיעו סיילספורס בארגונם ונהנים מתהליכי ליווי אסטרטגיים והכשרות", אמר טבריה. "אף על פי כן, הבנתי שיש לא מעט עמותות שמעוניינות בשירותינו, אבל אין להן את התקציב המתאים. לצורך כך הקמתי, בשיתוף חנית ויינרב, את Donor360, שמאפשרת גם לעמותות קטנות ובינוניות ליהנות מאפליקציה לניהול וגיוס תרומות, על גבי פלטפורמת סיילספורס, בתקציב שווה לכל כיס".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים