בא לבקר במאורת הנמר: זיו רונן, יחידת החדשנות במרכז הרפואי צפון

15/01/2024 08:47
זיו רונן, מנהל יחידת החדשנות במרכז רפואי צפון (פוריה)

לאחרונה התארח במאורת הנמר זיו רונן, מנהל יחידת החדשנות במרכז רפואי צפון (פוריה). בפגישתנו הנעימה סיפר לי רונן על מגמות והתפתחויות בשירותי הרפואה במרכז הרפואי, על מגמת החדשנות הרפואית ועל שיתופי הפעולה שקורמים עור וגידים.

יחידת החדשנות של המרכז הרפואי מהווה מרכיב מרכזי במערך המחקר והאקדמיה. השילוב של יזמות יחד עם פיתוח המחקר ותוכניות ההכשרה של דור העתיד של אנשי הרפואה מהווה מודל מוצלח, שיוכל לסייע בקידום איכות הרפואה בצפון ומהווה אבן שואבת למצוינות וקליטת סגל רפואי מהשורה הראשונה.

בפתח דבריו סיפר רונן על מרכז השיקום החדש על שם הלמסלי: "היום מרכז השיקום הצפוני ביותר הוא ברעננה, זה אומר שנפגעי המלחמה, פצועים מתאונות, נכים, ילדים, משתקמים וכל מי שצריך טיפול מכל סוג – צריך להגיע למרכז הארץ. מרכז השיקום, שיחל לפעול השנה, הולך לשנות את התמונה- לא מדובר רק במיקום הצפוני שלו, אלא במערך חדשני ומקיף שיהיה לרשות המטופלים – החל מהתפיסה הטיפולית של המבנה שהמטופל במרכז, חדרי אשפוז וטיפולים הנמצאים באותה קומה, בעלי מקצוע שיש ביניהם קשר וזיקה מקצועית שעובדים יחד בחדרי הטיפולים, שילוב טכנולוגיות מתקדמות, ציוד רפואי חדיש ועוד". לדבריו, מדובר באימפקט אזורי, שיש לו השפעות כלכליות חיוביות, כולל היקף העסקה ישיר של כ-550 משרות, מעגל עקיף של נותני שירותים נוספים ועוד.

"המרכז הרפואי הגדיר בחזונו הבאה של בשורה רפואית לצפון", הוסיף רונן, "וזה אתגר משמעותי. אנחנו מתמודדים עם מחסור גדול ברופאים ובעלי מקצועות הבריאות גם ברמה הלאומית וגם באזור הצפון, לצד מחסור כרוני במשאבים. אבל יש כאן חזון שמובל על ידי הנהלת המרכז הרפואי, הנחושה לצמצם פערים בין המרכז לפריפריה ולייצר שירותי בריאות באיכות הגבוהה ביותר לתושבי הצפון. הקמת יחידת החדשנות מאפשרת לנו להוביל תהליכי יזמות, למנף טכנולוגיות, להניע מחקרים חדשים וליצור סוגים שונים של שיתופי פעולה עם האקדמיה והתעשייה".

"ההקמה של יחידת החדשנות היא השלב הראשון באסטרטגיה שלנו לגשר על פערי הרפואה בצפון" ציין רונן, "כאשר אנחנו עובדים בשני אפיקים; האפיק הראשון – תהליכי יזמות מבפנים, שבהם אנחנו מעודדים את הצוות הרפואי לתהליך יצירה משלב הרעיון ועד שלב המוצר. כרגע יש לנו 20 מיזמים חדשניים שכבר 'מתבשלים' בשלבים שונים. האפיק השני – חשיפה של הפעילות שלנו לתעשייה. אנחנו מתמקדים במרכזי המצוינות שלנו ובמקומות שבהם אנחנו ייחודיים, ואותם אנו ממנפים. התהליכים אצלנו מהירים, אפקטיביים ואטרקטיביים לכל חברה, קטנה כגדולה, שעוסקת במחקר ופיתוח. אנחנו כאן על מנת להיות פלטפורמה עבורן".

למה זה כל כך חשוב לך?

"לא ידעתי שאמצא את עצמי בתחום הזה. הייתי שנים רבות בשירות בחיל האוויר, ולקראת הפרישה התחלתי לחשוב על פרק ב'. למזלי התקבלתי  לתואר שני במינהל עסקים עם התמחות בחדשנות רפואית ברייכמן, במחזור השני מאז הקמת התואר המיוחד הזה, וזו הייתה אבן הדרך הראשונה בדרך למקום שאני נמצא בו עכשיו, כראש יחידת החדשנות במרכז רפואי צפון", הוא אמר והסיף, כי "שמתי לעצמי מטרה שאני מחויב אליה – להניע שינוי חיובי ולעשות הבדל משמעותי בנגישות ובאיכות של שירותי הבריאות עבור אלה בפריפריה הצפונית, שזה למעשה המקום שבו נולדתי ובו אני מגדל את ילדיי גם היום".

"משהו גדול קורה אצלנו", סיכם, "חזון שהופך למציאות! יזמות שמגיעה מבפנים, פלטפורמה המשלבת תשתיות, מעבדות מחקר, כוח אדם מקצועי, שיתופי פעולה בארץ ובעולם, ובעיקר רוח חדשה ורעב לשנות ולעשות טוב פה בישראל".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים