אינטל ישראל העבירה כ-3 מיליון ש' במענקי התנדבות ל-240 ארגונים

החברה מעבירה 10 דולר על שעת התנדבות של עובד.ת, כך שכ-100 אלף שעות התנדבות בישראל הסתכמו לסכום השיא הזה ● כ-213,000 ד' הוענקו לעמותות חינוך ואקדמיה, 160,000 ד' לארגוני רווחה ו-91,000 ד' נתרמו למען בע"ח

מתנדבים ומכינים תחפושות שמגשימות חלום לילדים עם מוגבלות. עובדי אינטל ישראל.

אינטל ישראל מסכמת שנת שיא בהתנדבויות, שהגיעה ל-100,000 שעות. שעות ההתנדבות מתוגמלות על ידי מענק של אינטל: על כל שעת התנדבות בעמותות ומוסדות חינוך, מוענקים 10 דולרים, ואלו הסתכמו לסכום יוצא דופן של כ-שלושה מיליון שקלים, אשר הועברו על ידי קרן אינטל העולמית ל-240 עמותות וארגונים חברתיים בישראל כמענקי התנדבות ב-2022.

בפעילות ההתנדבותית משתתפים מעל 4,500 עובדים ועובדות, אשר מהווים כ-40% מכלל עובדי אינטל בישראל.

בין העמותות והארגונים שנהנו מההתנדבות של עובדי אינטל ישראל ניתן לציין את אקואושן, בית הגלגלים, המרכז לכלבי נחייה, תובנות בחינוך, אוניברסיטאות, פעמונים, מד"א, איחוד הצלה, לה"ב לפגים, נותנים באהבה חיפה ומרכז מריאן בקרית גת. כשליש מכלל פעילות ההתנדבות של העובדים התקיים בעמותות חינוך ובבתי ספר.

איך הכספים נצברים ולמי הם נתרמים?

סריגת תמנונים לפגים. עמותת לה"ב.

סריגת תמנונים לפגים. עמותת לה"ב. צילום: עמותת לה"ב

כאמור, אינטל העולמית מעבירה 10 דולר על כל שעת התנדבות של עובד ועובדת. מענקי ההתנדבות משקפים את התנדבות העובדים במגוון עמותות בתחומים שונים. בשנה הקודמת הוענקו בישראל כ-213,000 דולר לעמותות חינוך ואקדמיה, 160,000 דולר לארגוני רווחה ו-91,000 דולר לעמותות למען בעלי חיים.

פעילויות ההתנדבות כללו, בין היתר, פעילות חינוך ל-1,000 תלמידים ותלמידות, לצורך רכישת מיומנויות מדעיות וטכנולוגיות; ניקוי כ-שני טונות פסולת ים מחופי ישראל ושמורות הטבע; וסריגת כ-300 תמנונים שנתרמו ברחבי הארץ, במטרה לחזק פגים באינקובטורים וכן את בני משפחותיהם.

בין ההתנדבויות הייחודיות: עובדת שמתנדבת בעמותה לא עומדות מנגד, שמסייעת לגברים ונשים שמתדרדרים לזנות; עובד שהקים ומתנדב בעמותה שמאתרת נעדרים שטבעו בים; עובדת שהקימה עמותת חינוך לקידום צעירים בפריפריה להשכלה גבוהה; עובד שמתנדב בניקוי מערות מפסולת; עובד שמתנדב במרכז ספורט בבאקה אל גרבייה; התנדבות קבוצות עובדים ועובדות בצביעת גזעי עצים; מתנדבים שמכינים תחפושות שמגשימות חלום לילדים עם מוגבלות; ועוד.

"ההתנדבות היא חלק מערכי אינטל"

בסקר פנימי שערכה אינטל ישראל במהלך 2023 עלה כי עובדי החברה מרוצים מאוד מההתנדבויות בחברה. 94% מהעובדים שהתנדבו, דיווחו כי חשו גאווה ומצאו משמעות בפעילות ההתנדבותית שלהם; 95% ציינו שימליצו לעמיתיהם לעבודה, שעדיין לא השתתפו בפעילויות כאלה, להתנדב גם הם.

"ההתנדבות היא חלק מערכי אינטל", אמרה טל עזרא-שמר, מנהלת תחום התנדבויות באינטל ישראל. לדבריה, "התנדבות היא דרך מצוינת לחיבור העובדים לקהילה ולתחושת גאווה במקום העבודה שלהם. אני גאה ב-100 אלף שעות התנדבות, שמייצגות את מידת האכפתיות של העובדים שלנו והרצון שלהם להעניק חוסן לקהילה. מענק התנדבות בהיקף של כשלושה מיליון שקל למען 240 בתי ספר וארגונים ללא כוונת רווח, בייחוד לנוכח המצב הכלכלי העולמי, הוא משמעותי מאוד עבור הקהילות בהן עובדינו חיים ועובדים. מרגש אותי לקבל טלפונים כמה התרומה הכפולה הזו משפיעה לטובה ומחזקת את החברה הישראלית".

"אינטל ישראל לא רק מטפחת תרבות של התנדבות בחברה, אלא גם מותירה השפעה מתמשכת על החברה הישראלית", ציינה רויטל ביתן, מנהלת אחריות חברתית של אינטל ישראל. "אני גאה מאוד שביעדי העשור שלנו נכלל גם יעד בתחום התנדבות עובדים ועל כך שגם בשנה מאתגרת ולא פשוטה, אינטל בוחרת להמשיך להוביל את הדרך באחריות חברתית תאגידית".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים