בא לבקר במאורת הנמר: ארנון גלבוע, מוטיבה

01/02/2023 12:56
ארנון גלבוע, מנהל פיתוח עסקי במוטיבה, עם וינסטון צ'רצ'יל המוצג על המוטיבה.

ארנון גלבוע, מנהל פיתוח עסקי בחברת מוטיבה (Motiva) מבקר בשבועות אלה במשרדיהם של מנכ"לים, דיקנים ואדריכלים מובילים ומציג להם את המוצר האמנותי-טכנולוגי "מוטיבה". במסגרת מבע הביקורים לא פסח גם על משרדי אנשים ומחשבים ומאורת הנמר, כדי לספר על המוטיבה שלו.

"מוטיבה זה מוצר שצריך לראות, להרגיש. כשאני מגיע לפגישה ומציג את מוטיבה יש אפקט מדהים של אנשים שמתאספים סביבה. אף אחד לא יכול להישאר אדיש ליופי של זה", מספר גלבוע. לביקור במאורה הגיע גלבוע עם לא פחות מווינסטון צ'רצ'יל, שמככב באחת מיצירות מוטיבה עם דמותו וציטוטים ידועים. גם הנמר לא נשאר אדיש לקסם של מוטיבה.

מוטיבה הוא קונספט חדש, המשלב את עולמות העיצוב והטכנולוגיה ליצירת אמנות פילוסופית, תוצאה של שלוש שנות מחקר ופיתוח, שבסופן נוצרה דרך מסקרנת וייחודית להצגת ציטוטים, מסרים ורעיונות, פתרון שעליו רשמה חברת מוטיבה פטנט.

בבסיס הקונספט של מוטיבה עומד אלגוריתם ייחודי, שיודע לזהות כפילות של מילים או אותיות במסגרת אוסף של ביטויים ולכנס אותם לידי מטריצת אותיות, שאליה המשפטים נדחסים ביעילות, שיטה המכונה "Visual Compression". המטריצה שנוצרת נראית לצופה בתחילה כמעין בליל אתיות רנדמולי, אך בפועל מסתתרים בתוכה משפטים או ציטוטים רבים סביב נושא נבחר, המחכים לזמנם להופיע. את הקונספט המעניין הזה הגה ופיתח רונן שילה, שעומד כיום בראש החברה. שילה הוא יזם היי-טק ידוע, שבין השאר הקים וניהל את חברת קונדואיט (Conduit) שהייתה חברת האינטרנט הגדולה בישראל.

את אותה מטריצה ייחודית, שהחלה כרעיון דיגיטלי לחלוטין, החליטו בחברת מוטיבה לקחת אל עולמות העיצוב, וכך נולדה מוטיבה כמוצר אמנותי פיזי ויוקרתי. מטריצת האותיות שנוצרה על-ידי האלגוריתם משולבת עם איורים או תצלומים של אמנים נבחרים, מודפסת על נייר אומנות איכותי וממוסגרת. אל אותה יצירה מצטרף רובד טכנולוגי עמוק, שכולל מערכת של חיישני אור ותנועה, 576 נורות לד, סוללה עוצמתית ומחשב, שמנהל את הכל ומחזיק ב"סוד הכמוס" של מיקום המשפטים על המטריצה.

מוטיבה תלויה על קיר החדר או החלל, ללא צורך בחיבור לחשמל. בצורה אלגנטית ומפתיעה, אור בוקע מן הנייר ומאיר אותיות שמצטרפות זו אל זו וחושפות באטיות את הציטוטים שמסתתרים בה, כל משפט בתורו, בצורה שתמיד מרגשת מחדש את הצופה. התוצאה היא קונספט מוצרי שמוסיף מימד חדש לאמנות ויזואלית, עם משפטים ואמת פילוסופית שתמיד נמצאים שם ("It's Always Been There").

המוצר הייחודי הזה הושק בקיץ 2022, וכבר הספיק לאסוף לגלריית המוטיבות רשימה מכובדת של יוצרים משלל תחומים, כגון זוכה פרס נובל אהרון צ'חנובר, מעצבת העל דיאן פון פירסטנברג, האדריכלית דנה אוברזון, הסופרים דן אריאלי ומיכל סנונית ואמנים בינלאומיים, כמו מליקה פברה, נומה בר והצמד אנה דוויס ודניאל רואדה. אל רשימה זו הצטרף גם המשקיע והפילנתרופ המפורסם וורן באפט, שהמוטיבה שלו נמכרה במכירה פומבית בקמפיין לעמותה למען נערות מאוכלוסיות מוחלשות. המשותף לכל היוצרים הוא השימוש במוטיבה כמדיום להעברת מסר בדרך חדשה, כאשר חלקם מגיעים מעולמות המילה הכתובה/המדוברת והאחרים מעולמות האמנות הוויזואלית.

האתר של מוטיבה מציג את יצירותיהם של אמנים ואישים ידועים אלה, לצד אמנים חדשים, כאשר היצירות נמכרות במהדורה מוגבלת לצד חתימת היוצרים. בנוסף, מוטיבה מציעה ללקוחותיה את האפשרות ליצור מוטיבה אישית, המכילה ציטוטים ותמונה הנבחרים על ידם. מוטיבות אלה מעניקות ביטוי אישי לאותם יוצרים פרטיים, ומאפשרות, למשל, לחברות ליצור מוטיבה שמציגה את ערכי החברה או יצירה של מתנה אישית ויוקרתית לאדם קרוב ומוערך.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים