באו לבקר במאורת הנמר: אפרת מנצור וקרן עמר, אברא

23/10/2022 14:36
מימין לשמאל: קרן עמר, אחראית BI ופיתוח EVP, ואפרת מנצור, האחראית על מימוש אסטרטגיית EVP, בחברת אברא.

במהלך החגים הגיעו לבקר במאורת הנמר אפרת מנצור, האחראית על מימוש אסטרטגיית EVP, וקרן עמר, אחראית BI ופיתוח EVP, בחברת אברא (abra). הן סיפרו לי ש-אברא יוצרת פתרונות טכנולוגיים חדשניים ויצירתיים, כדי לתרום לצמיחה של חברות ועסקים במגוון תעשיות ומגזרים. אברא מעניקה שירותים ופתרונות הוליסטיים, אשר מאפשרים שותפות ארוכת טווח עם לקוחותיה, כגון: שירותי ייעוץ אסטרטגי, פיתוח פתרונות ייעודיים ללקוח וכן יישום והטמעה של מערכות ליבה ארגוניות ו-BI.                                                                                                                                                                                              

אתן מדברות על ייחודיות, על ערך מוסף ללקוח, איך זה בא לידי ביטוי?
מנצור: "אנחנו החברה היחידה שיש לה פעילות מוגדרת של Strategy Realization. ארגונים רבים משקיעים רבות בבניית אסטרטגיה ארגונית, אבל מתקשים להוציא אותה לפועל ובפרט להנגיש אותה לעובדים הנמצאים בחזית הארגון ופוגשים את הלקוח. לעיתים קיימת תחושת נתק בין התוכניות האסטרטגיות לבין עבודת היומיום, מה שמשפיע על ניהול וביצוע נכון של יעדי הארגון והפרויקטים שהוא מוביל. לעיתים קרובות האסטרטגיה היא נחלת ההנהלה הבכירה בלבד, ללא תהליכי המשך שמורידים את האסטרטגיה למטה עד לרמה של כל עובד ועובדת ומאפשרים מעקב אחרי ההתקדמות. התפקיד שלנו בפעילות Strategy Realization באברא הוא לעזור לחבר בין האסטרטגיה לטכנולוגיה המתאימה, תוך התאמת הטכנולוגיה לאנשים ול-DNA של החברה".

עמר: "יכול לבוא אלינו לקוח ולהגיד 'אני צריך מערכת CRM או ERP' ואז אנחנו יושבות עם הלקוח, מנתחות את הצרכים שלו, בודקות עם איזה אתגרים עסקיים הוא מתמודד, ומציעות ללקוח את הפתרון הנכון שמחבר בין הטכנולוגיה לבין האתגרים העסקיים שלו. בנוסף, אנחנו מלמדות את הארגון שאנחנו מגיעות אליו איך ממקסמים את השימוש במערכות הקיימות, ואיך לנתונים שהם מייצרים יש הרבה מאוד שימושים: חיזוי, תמונת מצב של כל המחלקות, מיצוי המשאבים ועוד. כאן נכנס ה-BI (ר"ת Business intelligence) לתמונה.

ה-BI מאפשר לקחת את הנתונים ולהפוך אותם לידע וערך עסקי. היכולת ללמד ארגון למצות עד הסוף את הנתונים שיש לו, שווה ללקוחות הרבה כסף.

כך לדוגמה, במסגרת פרויקט שעשינו עבור בנק ישראל כחלק מהמהפכה הצרכנית שהוא מוביל, פיתחנו פתרון שמאפשר להנגיש לציבור את שיעורי הריבית של משקי הבית, המשולמים בפועל על-ידי כל אחד מהתאגידים הבנקאיים בעד פיקדונות שקליים. הפתרון משלב טכנולוגיה ו-BI, והופך נתונים למידע שמיש עבור הציבור, שזהו מידע קריטי עבורו, בעיקר בתקופה כלכלית כמו זו שאנו חווים כיום של עלייה משמעותיות בריבית וההשפעה על משקי הבית.

דוגמה נוספת שמבהירה את הערך שאנחנו מביאות ללקוח היא Monday – פלטפורמה שמאפשרת לארגונים להשיג ערך מוסף משמעותי, באמצעות ניהול תהליכים ומשימות שהן חוצות ארגון, אבל צריך להבין מה רוצים להשיג ממנה, לבנות תהליכי עבודה נכונים, להציב יעדים ולראות שכל הארגון עובד על פי אותם היעדים, וזה מה שמייחד אותנו בשוק, בעיקר בארגוני אנטרפרייז".

הזכרתן את העובדה ש-אברא היא מקום עבודה שיש בו גיוון, איך זה בא לידי ביטוי?

עמר: "הגיוון בא לידי ביטוי בכל היבטי החברה, שיעור גבוה של נשים בכלל ושל נשים בהנהלה בפרט. בנוסף, אנחנו מובילות תוכניות ייעודיות לשילוב בהיי-טק של אוכלוסיות מודרות".

מנצור: "אנחנו מקיימים פעילות עם מיזם לוטוס, הפועל להכשרה והעסקה של נשים דרוזיות מסורתיות בתחומי פיתוח תוכנה. בנוסף אנחנו עובדות עם מיזם פורסא ('הזדמנות' בערבית) המסייע לאקדמאים.ות להשתלב בתעסוקה.
תוכנית Beyond Dev היא תוכנית ייחודית שמטרתה לשלב בתעשיית ההיי-טק צעירים.ות מהחברה הערבית בעלי תואר אקדמאי, שאינו בהכרח טכנולוגי. ולאחרונה הוקם בזרזיר מיזם Samana, שהוא מיזם חדשני שמטרתו לשלב נשים בדואיות בעלות כישורים גבוהים בתעשיית ההיי-טק, ללא התפשרות על תרבות וערכי המסורת הבדואית.
זו הזדמנות להעסיק עובדים ועובדות ישראלים.ות שהיציבות במקום העבודה חשובה להם ומייצרים ערך מוסף לארגון. במקום העסקת עובדים במקומות שונים בחו"ל, יש כאן מצב ששני הצדדים מרוויחים".

לסיום, אני חייב לציין מההתרשמות שלי שנראה שאתן מאוד נהנות ממה שאתן עושות שבאה לידי ביטוי גם בדינמיקה ביניכן
מנצור: "אתה צודק בהחלט, קרן ואני עובדות כבר כמה שנים ביחד, אנחנו מכירות היטב את החוזקות של כל אחת, אנחנו יודעות 'לנגן' היטב יחד וזה ניכר גם החוצה, כיף לנו לבוא לעבודה.

עמר: "אני מסכימה עם אפרת, כיף לנו לבוא לעבודה וזה נובע גם מהמקום שיש לנו ב-אברא, שמאפשרת לנו לעבוד רוחבית, וגם מהעבודה מול הלקוחות. אנחנו עושות עם הלקוחות עבודה ממשית, שמשיגה עבורם את המטרות שלהם, שמסייעת להם בדרך, וזה תענוג אמיתי. אני מאחלת לכל אחד לקום בבוקר ולעשות את מה שהוא אוהב".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים