באו לבקר במאורת הנמר: גיא רוזנוולד ומיקי סוקולובסקי, eBay

12/09/2022 12:34
מימין לשמאל: מיכאל (מיקי) סוקולובסקי וגיא רוזנוולד, eBay.

לאחרונה הגיעו לבקר במאורת הנמר שני אורחים בכירים מ-eBayגיא רוזנוולד, מנהל פיתוח תוכנה (Director of software development) ביחידת ה-Buyer experience בחברה, ומיקי סוקולובסקי, מנהל השיווק והתקשורת של החברה בשווקים המתפתחים EMEA. 

eBay, כמובן, הינה אחת משחקניות האיקומרס הגדולות והוותיקות בעולם, אבל מעבר לחיבורים הגלובליים בין מוכרים לקונים והטראפיק העצום העובר בפלטפורמה מידי יום, עם למעלה מ-138 מיליון קונים וכ-20 מיליון מוכרים, מדובר גם באחת החברות הטכנולוגיות המתקדמות בעולם, אשר אנשי הפיתוח והתוכנה בה מתמודדים עם ניהול וסידור קטלוג עצום, המונה למעלה מ-1.6 מיליארד רשומות. 

חלק משמעותי מהפעילות הזו נעשה במרכז המחקר והפיתוח של החברה, המונה כמה מאות עובדים וממוקדם בנתניה.

"מרכז המחקר והפיתוח בישראל, הינו מרכז אסטרטגי וחשוב מאוד עבור eBay העולמית", הסביר לי רוזנוולד, שנמצא בחברה כבר למעלה משבע שנים, מנהל צוותים רחבים בארץ ובחו"ל ובין היתר מעביר גם הרצאות על מנהיגות וניהול במספר מוסדות וארגונים, ביניהם משרד ראש הממשלה, יחידות מיוחדות ו-8200.

"חלק גדול מפעילות ה-Structured Data מתקיים בישראל ונותן לעובדים אפשרות לעבוד עם כמויות עצומות של דטה, שכמעט ולא קיימות בשום חברה אחרת. זאת בנוסף למחלקות משמעותיות נוספות, בין היתר buyer experience שאחראית על הנגשת הפלטפורמה לקונים בצורה הנוחה ביותר, יצירת פרסונליזציה ועוד, יחידת ה-SEO, שחלק גדול מהפעילות שלה נמצא בישראל, וגם קבוצות קטנות יותר כמו Core AI, שהן חלק מארגון הבונה את התשתיות והמודלים של בינה מלאכותית, כמו חיפוש לפי תמונה, תרגום אוטומטי של תכנים לשפות שונות, זיהוי תכנים לא ראויים באתר ועוד". 

תוכל לתת לנו דוגמא לדברים בפלטפורמה שפותחו כאן בארץ?
רוזנוולד: "כל תחום הטקסונומיה של eBay – השפה באמצעותה אנחנו מתארים ומבינים את ה-Inventory  של eBay ומנגישים אותו לקונים – מנוהל על גבי פלטפורמות שפותחו בישראל. מדובר על פלטפורמות מבוססות גרף, עם מיליארדים של ישויות וקשרים, ואשר צריכות לתמוך במיליונים של קריאות לדקה. בנוסף, גם בניית קטלוג המוצרים של eBay מתבצעת בישראל, עם דגש על שימוש ב-ML לצורך זיהוי ובניית מוצרים מתוך ה-Inventory. 

בשנה האחרונה הפעילות בסייט הישראלי התרחבה גם לתהליך המכירה ב-eBay, תוך מיקוד בתהליך מכירה מונחה מוצר ודיוק של המידע אותו מבקשים מהמוכר, על מנת לתת את הערך הגבוה ביותר לקונה.

האסטרטגיה של eBay כיום מתמקדת בוורטיקלים ספציפיים ובמתן שירותים ייעודיים בוורטיקלים הללו. אחד התחומים ש-eBay משקיעה בהם הוא תחום ה-Collectables, בדגש על קלפי אספנות מתחום הספורט, פוקימון ועוד.

eBay הקימה מתחם כספות עצום לשמירה על קלפי המוכרים, ובכך למעשה מאפשרת לסוחרים לסחור ללא העלות והטרחה הכרוכים באחזקת הנכס הפיזי. לסייט הישראלי יש חלק גדול בפיתוח של התחום הזה בפלטפורמה עצמה, החל מיצירת הקטלוגים של הקלפים, זיהוי המאפיינים המגדירים קלפים שונים וזיהוי ושיקוף המחיר הממוצע של קלפים שונים. בנוסף, קיים שיתוף פעולה עם קבוצות בחו"ל, לצורך פיתוח יכולות מכירת קלפים בצורה מהירה באמצעות צילום של הקלף והעלאתו לאתר, כאשר מערכת הבינה המלאכותית שלנו מבצעת זיהוי ומילוי אוטומטי של פרטי הקלף. כמו כן, eBay פועלת להרחבת הפעילות גם באמצעות M&A, ולאחרונה רכשה חברה מובילה בדירוג של קלפי אספנות.

ואיפה ישראל נמצאת בכלל מבחינת חשיבות ל-eBay כמרקטפלייס?
סוקולובסקי: "ישראל מהווה חלק מהפורטפוליו של המדינות המתפתחות של החברה, הכולל כ-170 אזורים ברחבי העולם".

סוקולובסקי, שאחראי על פעילות השיווק והתקשורת בחלק גדול מהמדינות הללו ביניהן ישראל, המשיך ואמר ש-"בתוך הפורטפוליו הזה יש לישראל מקום של כבוד ואנחנו חוזים בעלייה מתמדת של מוכרים חדשים שמצטרפים לפלטפורמה כל שנה. אנחנו ב-eBay מציעים תמיכה נרחבת, הטבות שונות וליווי אישי לעסקים קטנים ובינוניים, שמצטרפים אלינו ועונים על קריטריונים מסוימים על מנת שיוכלו להתחיל לייצא דרך eBay בקלות".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים