בא לבקר במאורת הנמר: יהודה מינקוביץ', פוםוום

09/08/2022 15:22
יהודה מינקוביץ', מנכ"ל ומייסד פוםוום.

יהודה מינקוביץ' כמנכ"ל ומייסד חברת פוםוום (POMVOM), המפתחת ומספקת פתרונות צילום דיגיטלי מבוססי בינה מלאכותית (AI) לשוק הגלובלי של פארקי השעשועים ואירועים חווייתיים מרובי משתתפים. לפי דבריו, שם החברה המיוחד הוא "אייס ברייקר" בכל פגישה.

ואכן, הקסם עבד גם בפגישתנו במאורה, במהלכה סיפר לי מינקוביץ' כי הקים את החברה עם מולי אסא, שמכהן כסמנכ"ל הטכנולוגיה שלה, בשנת 2016, מתוך מחשבה צרכנית. בשיחתנו למדתי שמינקוביץ' הוא אב לשני בנים, וכן צלם חובב, ושמעתי כיצד, יום לפני לידת בנו, גרושתו והוא ביקרו במצעד הגאווה, כאשר שם בילה בעיקר מאחורי המצלמה. "תמיד יש לי שתי חוויות", סיפר, "או לפני המצלמה או מאחוריה". ההכרה הזו עוררה בו תובנה.

לדבריו, היום 99% מהתמונות הן מבוימות והתמונות הכי טובות זה רגע אותנטי שמישהו תפס. "במידה שתפסתי תמונה אותנטית של מישהו שאני לא מכיר, כמו באותו מצעד גאווה, אין לי דרך להעביר לו אותה. ככה עלה לנו הרעיון – לכולם יש מצלמה בכיס, אולי הטלפון יכול להיות רסיבר של תמונות ולא רק לאגור את התמונות שהוא מצלם, כך או כך יש לנו בו עשרות אלפי תמונות", אמר.

"בהתחלה רצינו לחדור דרך הצלמים מהחתונות, ושהם יהיו הלקוחות שלנו, אבל זה עובד בצורה הכי טובה אם בעל האירוע רוצה את החוויה הזו. ככה שינינו במובן הזה את המודל העסקי ל-B2B2C", המשיך וסיפר.

"בסופו של דבר המטרה היא שאנשים יקבלו את התמונות שלהם ברגע האמת, אבל עדיין יצליחו להיות נוכחים בחוויה", כך לדברי מינקוביץ'.

פארקי שעשועים היו תמיד חלום בעיני האורח שלי, אבל כשבמרץ 2020 "נפלו השמיים" (קורונה…) הוא ואנשי החברה זיהוי וניצלו את ההזדמנות. בשילוב של חוצפה ישראלית ותעוזה של יזם, החברה רכשה את Picsolve הבריטית, כאשר העולם נמצא בשיאה של מגיפת הקורונה ואף אחד לא דמיין שהפארקים ייפתחו בקרוב.

"רכשנו רשימת לקוחות עם פוטנציאלים, וסגרנו את העסקה מגובה 30 אלף רגל", סיפר לי. "אף אחד לא חשב שב-1 ביולי 2021 יפתחו את הפארקים והיו לנו 11 יום להרים פעילות בכל הפארקים באירופה. הצלחנו לחדש את כל החוזים שרצינו, כמו הפארקים של מרלין, מאדם טוסו, לונדון איי, וורנר בראדרס – הארי פוטר, ופארקים שונים בספרד.

והיום?
"עשינו הנפקה מוצלחת מאוד. רכשנו חברה נוספת, שעזרה לנו לחדור לפעילות האמריקנית, שם השוק הוא הגדול ביותר".

ומי המתחרים שלכם?
"העולם הישן האופרטיבי. עד היום בחוויות מהסוג שאנחנו מתעדים, התוצר היה בעיקר תמונות סטילס. היכולת שלנו משלבת טכנולוגיה, חדשנות ואנשים עתירי ניסיון, שכוללים צוות שלם שעוזר לדחוף ולעבד את העבודה. כיום אנחנו עם 70 מיליון לקוחות פוטנציאליים. יש לנו יכולת, תוך מספר שנים, להגיע לסיטואציה שכל מי שמבקר בפארקים יהיה לקוח, בעזרת לחיצה על מסך הטלפון שלו, כשהוא מקבל גם וידיאו ולא רק תמונה. בנוסף, היום מוכרים דרך מודל של סינגל סייט. לכל אתר יש ספק צילום אחר. אם אתה תיסע ללונדון עם הילדים, אתה מבקר בכל כך הרבה מקומות ואין לך מושג מי הספק של שירותי הצילום, אם אתה רוצה לקבל תיעוד של החוויה. איתנו אתה תוכל להגיע למצב שיש לך חוויה כוללת של כל הטיול, ככה הפוטנציאל שלנו גדל למאות מיליוני לקוחות".

תגובות

(3)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. בלוט

    מנכ"ל שמניית החברה שלו מאבדת כ-80% מערכה תוך שנה, צריך לקחת אחריות וללכת הביתה.

  2. דורותי

    מודבר בחברה שמספקת שירותי תיפעול וניהול מחסן תמונות בענן, לא יותר מכך.

    1. אייל

      כן, גם כשבוחנים את פרופיל העובדים של החברה בלינקדין, זה בהחלט תואם לטענה שלך.

אירועים קרובים