אחרי שנתיים: קהילת היזמים הגדולה בעולם חזרה להיפגש בעמק הסיליקון

שחר מטורין מ-Startup Grind ישראל (משמאל) עם ג'ייסון וויליאמסון, סגן נשיא Oracle for Startups ו-Oracle for Research.

כמו כולם, השנתיים של הקורונה מנעו גם מ-Startup Grind, קהילת היזמים הגדולה בעולם, מלקיים את הכנסים שלה פיזית. בשבוע שעבר היא חזרה לעשות זאת – בעמק הסיליקון. כבכל שנה, גם הפעם ייצג את ישראל בכנס שחר מטורין, שמוביל את הפעילות הישראלית כבר מימיה הראשונים של הקהילה.

המטרה של כנס שנתי זה היא ללמוד, לקבל השראה ולהתחבר למה שקורה בעולמות היזמות והטכנולוגיה. השנה, הנושא המרכזי של הכנס היה המעבר מ-ווב 2 ל-ווב 3, ודיברו בו מרצים כגון דווין פינזר, היזם של פלטפורמת OpenSea, סם בנקמן-פרייד, מי שעומד מאחורי פלטפורמת המסחר FTX, דילן פילד, היזם של פיגמה, ואלכס בואזיז, שהקים את דיל (Deel).

בנוסף ליזמים, ששיתפו מהמסע שלהם, שורה של משקיעים מובילים חלקו עם משתתפי הכנס סיפורים שיכולים לעזור לאנשי החדשנות. שניים מהם היו דאג ליאון, שמוביל כבר כמה עשורים את פעילות קרן סקויה, וסריראם קרישמן, שותף בקרן אנדרסון הורוביץ.

משמאל: שחר מטורין מ-Startup Grind ישראל; יוג'ין פוקסמן, לשעבר מצוות מובילי ווטסאפ, יזם, משקיע ופילנתרופ; טיפאני תומפסון, ראש תחום שיווק ואירועים גלובליים ב-Oracle for Startups; ג'ייסון וויליאמסון, סגן נשיא Oracle for Startups ו-Oracle for Research; ובן היל, דירקטור גלובלי ב-Oracle for Startups.

משמאל: שחר מטורין מ-Startup Grind ישראל; יוג'ין פוקסמן, לשעבר מצוות מובילי ווטסאפ, יזם, משקיע ופילנתרופ; טיפאני תומפסון, ראש תחום שיווק ואירועים גלובליים ב-Oracle for Startups; ג'ייסון וויליאמסון, סגן נשיא Oracle for Startups ו-Oracle for Research; ובן היל, דירקטור גלובלי ב-Oracle for Startups. צילום: עצמי

מטורין סיפר לדיילי ציפי שהצורך לחזור למפגשים פיזיים הורגש מאוד בכנס. "ראינו מפגשים רבים בין דירקטורים בקהילה שלא נפגשו שנתיים, הרבה מהם הצטרפו לקהילה בתקופת הקורונה ולא הכירו את החוויה העוצמתית הזו של ימים מרוכזים עם אלפי יזמיות ויזמים מכל העולם שנמצאים בשלבים שונים במסע שלהם, כאשר כולם באים ללמוד, לקבל השראה ולהתחבר ברמה הגלובלית", אמר.

"זו הייתה גם שנה של חיזוק הקשר עם התומכים שלנו, והזדמנות להיפגש ולדון בתוכניות ובערכים שהם מעוניינים להציע ליזמי הקהילה בזמן בניית החברות והרחבתן. ראינו גם שמות חדשים שהצטרפו לתמיכה בקהילה, כגון מיקרוסופט עם תוכנית הסטארט-אפים שלה, Microsoft for Startups Founders Hub, לצד תומכים קיימים, כגון אמריקן אקספרס וזרועות הסטארט-אפים של דל ואורקל", הוסיף.

לדברי מטורין, הקהילה מהווה כבר יותר מעשור בית ליזמיות ויזמים מכל העולם. "עבורי, מה שיש כאן – לימוד, השראה וחיבור של יזמים מכל העולם – זה משימה לכל החיים ולא פרויקט לטווח קצר", אמר.

משמאל: שחר מטורין מ-Startup Grind ישראל וג'מילה ג'קסון מ-Startup Grind הוליווד.

משמאל: שחר מטורין מ-Startup Grind ישראל וג'מילה ג'קסון מ-Startup Grind הוליווד. צילום: עצמי

קהילת Startup Grind נוסדה ב-2010, לאחר שהמייסד שלה, דרק אנדרסן, ריכז כמה חברים ויזמים אחרים כדי לפצח את האתגרים ההולכים וגדלים של השקת חברה. עד מהרה התברר להם שהמכשולים האלה הם נחלתם של רבים, הרבה מעבר לפורום המצומצם שלהם. "ההתכנסויות שלהם דרבנו במהרה תנועת סטארט-אפ מקומית, שמשכה מייסדים ומומחים מכל תעשייה. כולם מתאחדים כדי לחלוק את העצות וההשראות שלהם ליזמים מוקדמים", ציין מטורין. "בסופו של דבר", אמר, "קהילות Startup Grind תוססות החלו להתפתח בלוס אנג'לס, תל אביב, לונדון, ניו יורק, בייג'ינג וערים רבות אחרות".

"הקהילה שלנו מוכיחה שיזמים חזקים יותר ביחד", ציטט מטורין את האני מאמין של Startup Grind. "המשימה שלנו היא לתת לסטארט-אפים בכל מקום את ההשכלה וההזדמנויות שהם צריכים כדי לבנות, לצמוח ולהגדיל את החברות שלהם. כחלק מהערכים שלנו, אנחנו מאמינים ביצירת חברים, לא בקשרים. אנחנו מאמינים קודם בלתת, לא לקחת. בנוסף, אנחנו מאמינים בעזרה לאחרים לפני שאנחנו עוזרים לעצמנו. איך אנחנו עושים את זה? אנחנו מארחים הרבה אירועים. אבל יותר מזה, Startup Grind היא קהילה. אנחנו מפגישים אנשים בעלי דעות דומות אך מגוונות כדי להתחבר, ללמוד, ללמד, לעזור, לבנות ולהשתייך. אנחנו עושים זאת מדי יום באמצעות האירועים המקומיים שלנו, כנסי דגל, חברות בתוכניות סטארט-אפים, חברות בתוכניות שותפים, תוכניות סטודנטים ומשקיעים, מדיה אונליין ותוכן. עם כל אלה, אנחנו מגיעים ליותר מחמישה מיליון אנשים ברחבי העולם".

 

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים