לראשונה בארץ: הכנס העולמי של רד האט לקהילת הקוד הפתוח

מימין: מיקי קנת, מנהלת מרכז הפיתוח של רד האט ישראל; לימור אפיק, מנכ"לית רד האט ישראל, יוון וקפריסין; ודיאן מולר-קלינגספור, מנהלת קהילת הפיתוח של פלטפורמת OpenShift OKD ברד האט.

רד האט (Red Hat), הספקית המובילה בעולם של פתרונות קוד פתוח, קיימה לראשונה בישראל את הכנס הגלובלי של Red Hat OpenShift Commons. בכנס, שנערך בתל אביב, לקחו חלק מאות מפתחים, מנהלי פרויקטים ומשתמשים בקהילות הקוד הפתוח, לצד שותפים ולקוחות של רד האט, במטרה לשתף פעולה ולעבוד יחד בקהילת ה-OpenShift Kubernetes.

באירוע השתתפו בכירים מרד האט ישראל, בכירים מחו"ל, שותפים אסטרטגיים ולקוחות החברה. אורחת הכבוד הייתה יוזמת הכנס הגלובלי, דיאן מולר-קלינגספור, המשמשת כמנהלת קהילת הפיתוח של פלטפורמת OpenShift OKD ברד האט.

בין המשתתפים נכחו: לימור אפיק, מנכ"לית רד האט ישראל, יוון וקפריסין; מיקי קנת, מנהלת מרכז הפיתוח של רד האט ישראל; מני צרפתי – מנהל ארכיטקטורת פתרונות ברד האט ישראל, יוון וקפריסין; ד"ר רונן יוכפז, סמנכ"ל טכנולוגיות מידע בבנק הפועלים; תמיר שחר, ארכיטקט בשירותי בריאות כללית ועוד. 

במהלך האירוע התקיימו מגוון הרצאות ופאנלים של מומחי רד האט בנושאים של תשתיות מחשוב היברידיות, פיתוח מוטה ענן (Cloud Native), יתרונות השימוש ב-Kubernetes, KubeVirt: שימוש בווירטואליזציה ב-Kubernetes, שמירה על תאימות ואבטחה בסביבות ה-OpenShift, פיתוחים וחידושים טכנולוגיים בתחום, ועוד.

החלום לערוך את הכנס בארץ הפך למציאות

מולר-קלינגספור, מנהלת קהילת הפיתוח של פלטפורמת OpenShift OKD ברד האט, פתחה את האירוע ואמרה כי, "אני נדהמת להיות בחדר מלא אנשים. החלום שלי מעל לשלוש שנים – לקיים את האירוע הגלובלי של רד האט בישראל – הפך למציאות. הקוד הפתוח נמצא בדנ"א של רד האט, והאירוע מיועד כדי לדבר על הפוטנציאל של שיתוף הפעולה בין כל הצדדים אשר לוקחים חלק בקהילה הזאת".

"רד האט תורמת לפרויקטים רבים של קוד פתוח בעזרת פלטפורמת ה-OpenShift שלנו, המאפשרת לפרוס יישומים ולהבטיח כי הדבר נעשה בצורה החלקה ביותר. אם בעבר קהילת הקוד הפתוח הייתה מאוד מצומצמת וכולם הכירו אחד את השני, היום אנחנו מדברים על קהילה עצומה אשר פרוסה בכל רחבי העולם ובכך בדיוק טמון כוחה – כל אחד בקהילה תורם לה. אני לא מתכוונת רק לתרומה של קוד, אלא לתרומה של פידבק, חוות דעת, רעיונות, וזה מה שנותן לכל אחד מאיתנו את הערך הגדול שלה. אני גאה להיות חלק מקהילה בעלת משמעות, בה חברים אנשים בעלי תשוקה אמיתית לקוד הפתוח ולפיתוחו".   

קנת, מנהלת מרכז הפיתוח של רד האט ישראל, אמרה כי, "לאחר תכנונים רבים, אנו נרגשים לקיים לראשונה את הכנס העולמי של רד האט עבור קהילת הקוד הפתוח בישראל, ולחבר בין כל האנשים המרכיבים את הקהילה הנפלאה הזאת. מרכז הפיתוח של רד האט ישראל, אשר נמצא ברעננה וכולל למעלה מ-500 אנשי פיתוח, מעורב בפיתוחים טכנולוגיים משמעותיים של רד האט, ומשפיע על הפעילות הגלובלית של החברה, זאת לצד תרומה משמעותית בפיתוח פרויקטים של קוד פתוח".   

מני צרפתי, מנהל ארכיטקטורת פתרונות ברד האט ישראל, יוון וקפריסין, אמר כי, "העולם שלנו משתנה ללא הרף וכיום אנחנו יכולים למפות שלוש מגמות עולמיות משמעותיות, כאשר הראשונה היא הענן. מדובר בטרנד בכל הארגונים ובכל התעשיות – ללא יוצא מן הכלל – כאשר ארכיטקטורת הענן ההיברידי היא זו שנצעד איתה בשנים הקרובות".

צרפתי הוסיף כי, "המגמה השנייה היא מחשוב הקצה, ה-Edge – מכוניות אוטונומיות, רחפנים, רובוטים – כל אלו יהיו חלק מהשירותים שנשתמש בהם. אנחנו צריכים להיות מוכנים כי מחשוב הקצה כבר כאן, בישראל, ואנחנו נמשיך לראות שימוש גובר בו בתקופה הקרובה. המגמה השלישית היא הדטה והפיכתה לחלק ממחזור החיים של הארגונים. עליכם לשאול את עצמכם – האם חשבתם מה האסטרטגיה שלכם בנושא? כיצד ניתן לנהל סביבה כזאת ביחד? ועוד. המפתח הוא להגדיר את האסטרטגיה שלכם בצורה נכונה מראש, ולא להתנהל לתוך זה".

דיילי ציפי צפתה, נצפתה וחזרה עם תמונות

מימין: בת אל אסף-וולצ'אק, ארכיטקטית פתרונות בכירה למגזר הפיננסים ברד האט; ד"ר רונן יוכפז, סמנכ"ל טכנולוגיות מידע בבנק הפועלים; וגלית הראל, מנהלת צוות שירותים מקצועיים ברד האט.

מימין: בת אל אסף-וולצ'אק, ארכיטקטית פתרונות בכירה למגזר הפיננסים ברד האט; ד"ר רונן יוכפז, סמנכ"ל טכנולוגיות מידע בבנק הפועלים; וגלית הראל, מנהלת צוות שירותים מקצועיים ברד האט. צילום: נדב כהן יונתן

מימין: דורון פדיוק, דירקטור פיתוח תוכנה ברד האט; ואלכס סטפייב, ארכיטקט פתרונות ברד האט.

מימין: דורון פדיוק, דירקטור פיתוח תוכנה ברד האט; ואלכס סטפייב, ארכיטקט פתרונות ברד האט. צילום: נדב כהן יונתן

מימין: אוהד ענף לוי, מנהל; רום פריימן, מנהל; וחן יוסף, מנהל בכיר של צוות הנדסת תוכנה גלובלי ברד האט.

מימין: אוהד ענף לוי, מנהל; רום פריימן, מנהל; וחן יוסף, מנהל בכיר של צוות הנדסת תוכנה גלובלי ברד האט. צילום: נדב כהן יונתן

מימין: מיטל פינטו, מנהלת מוצר, אמת מחשוב; שירן ויצמן, מנהלת שיווק שותפים ברד האט; ויעל איזנשטיין, מנהלת שותפים לאזור ישראל, יוון וקפריסין ברד האט.

מימין: מיטל פינטו, מנהלת מוצר, אמת מחשוב; שירן ויצמן, מנהלת שיווק שותפים ברד האט; ויעל איזנשטיין, מנהלת שותפים לאזור ישראל, יוון וקפריסין ברד האט. צילום: נדב כהן יונתן

צוות רד האט ישראל.

צוות רד האט ישראל. צילום: נדב כהן יונתן

מימין: ליעד קשטן, מנהלת שיווק מרכז הפיתוח ברד האט; אורטל ליבלר קדוש, מנהלת שיווק רד האט ישראל, יוון וקפריסין; ושירן ויצמן, מנהלת שיווק שותפים ברד האט.

מימין: ליעד קשטן, מנהלת שיווק מרכז הפיתוח ברד האט; אורטל ליבלר קדוש, מנהלת שיווק רד האט ישראל, יוון וקפריסין; ושירן ויצמן, מנהלת שיווק שותפים ברד האט. צילום: נדב כהן יונתן

משתתפי אירוע Red Hat OpenShift Commons.

משתתפי אירוע Red Hat OpenShift Commons. צילום: נדב כהן יונתן

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים