באו לבקר במאורת הנמר: מאיר דניאל וליאת אילת, וויידאופס

10/06/2021 16:00
מימין: ליאת אילת ומאיר דניאל, וויידאופס. צילום: פלי הנמר

באחרונה עשו את כל הדרך מחיפה עד למאורת הנמר מאיר דניאל, מייסד ומנכ"ל חברת  וויידאופס (WideOps), וליאת אילת, ראש מערך הצלחת הלקוחות של החברה, שהינה שותפה ותיקה של גוגל, ומספקת מגוון שירותים ופתרונות בתחום הענן.

לאחר ששוחחנו בנוסטלגיה על כך שההיי-טק האמיתי התחיל בכלל בחיפה, לפני שצמח והתפתח במרכז, ממש באזור שבו יושבת היום וויידאופס בפארק מת"מ שבחיפה, עברנו לשוחח על העולם האמיתי, ואם לדייק – על אחד התחומים החמים ב-IT – שירותי ענן.

מימין: ליאת אילת ומאיר דניאל, וויידאופס. צילום: פלי הנמר

מימין: ליאת אילת ומאיר דניאל, וויידאופס. צילום: פלי הנמר

וויידאופס הפכה לשותפה בכירה של Google Cloud בשנת 2016. "שותפות Premier היא הרמה הגבוהה ביותר שמציעה גוגל לחברות, ואכן אנחנו אחד מהשותפים הבכירים ביותר שיש ל-Google Cloud בארץ", סיפר דניאל, שברקורד שלו יותר מ-25 שנה בענף ההיי-טק, בין היתר באינטל ובמיקרוסופט. "במסגרת הפעילות שלנו אנחנו למעשה נותנים עוד שכבה חשובה וייחודית של  ייעוץ, תמיכה ואופטימיזציה של ביצועים ועלויות בענן". אילת, בוגרת כמה חברות מדיקל והיי-טק, שעובדת בחברה כשנתיים הוסיפה: "יש לנו מגוון של לקוחות – מחברות סטארט-אפ ועד אנטרפרייז, שאנחנו מלווים במסע שלהם לענן ומייצרים עבורם תהליכי עבודה בצורה נוחה, פשוטה ואפקטיבית יותר".

"בגוגל קוראים לנו 'הסיירת'", סיפרה אילת. "אנחנו חבר'ה צעירים שחושבים מחוץ לקופסה, ומקפידים לתת לכל לקוח שלנו שירות אישי  בכמה שפות מסביב לשעון, יחד עם ליווי צמוד והדרכה אצל הלקוח. היחס האישי מאוד חשוב לנו וממשיך לאורך כל הדרך, גם לאחר סיום הפרויקט". ליאת הוסיפה, כי הם נדרשים לעמוד בסטנדרטים גבוהים מאוד שמציבה להם גוגל כדי לשמר את מעמד שותף הפרימייר. "חובת ההוכחה היא עלינו, ואנחנו מקפידים כל הזמן להשאיר את צוות העובדים שלנו   בחזית הטכנולוגיה", ציינה.

השניים סיפרו, כי וויידאופס נמצאת בצמיחה גדולה ומתמדת ומתכוונת להכפיל את מספר העובדים שלה בשנה הקרובה. "אנחנו מעודדים את שיטת חבר מביא חבר ומעניקים בונוסים נכבדים לעובדים שמסייעים להביא את חבריהם, ואפילו מעודדים עוד יותר את העסקת הנשים בתחום, ומעניקים מענק כפול לעובדים שיביאו נשים לעבוד בחברה" סיפר דניאל. "הבונוס שהעובד מקבל הוא כאין וכאפס לעומת הבונוס שהחברה זוכה בו. כשהעובדים מגיעים אלינו עם המלצות חמות של חבריהם אנחנו יכולים להיות רגועים שמדובר בעובדים איכותיים, וגם יש לנו אינדיקציה ברורה שהעובדים שלנו בעצמם מרוצים ואוהבים לעבוד בחברה ולכן ממליצים עליה".

דיברתי עם ליאת ומאיר על הבחירה שעשתה וויידאופס להתמקצע בגוגל. דניאל הסביר, כי "בעבר לקוחות רבים בחרו במולטיקלאוד על פני שימוש בענן אחד, כי הם חשבו שענן אחד זה 'לשים את כל הביצים בסל אחד'. היום הם מבינים שלשים את כל הנכסים שלהם בגוגל זה להבטיח שהם נמצאים בטנק משוריין עם מגוון יכולות".

בפגישתנו שוחחנו גם על הפרויקט הגדול שבו צפויה וויידאופס להשתלב בעקבות הזכייה של גוגל במכרז הענן הממשלתי נימבוס, שיהווה תשתית לתהליך טרנספורמציה דיגיטלית של משרדי ממשלה, רשויות ושל צה"ל אל הענן. "מדובר בשינוי שיביא להקמת חוות שרתים חדשות של גוגל בארץ כדי לאחסן את המידע כאן אצלנו בישראל, מה שיגרום באופן ישיר להרבה ארגונים שמרנים לעבור לענן לאחר שהיססו להיכנס לתחום הזה במשך זמן רב", ציין דניאל. "כשותפים בכירים של גוגל, בשנים הקרובות צפויה לנו הרבה עבודה סביב הפרויקט הזה", הוסיפה אילת.

כששאלתי מהו החזון לשלוש השנים הקרובות, השיב דניאל, כי "בענף יש מחסור חמור באנשי DevOps. למעשה, הפסקנו לחפש ובחרנו להכשיר אותם בעצמנו. אנו שואפים להרחיב את פעילות הטריינינג-סנטר הזו של וויידאופס, ומחפשים את האנשים המוכשרים בתחום אשר מסוגלים לעבור את מבחני ההסמכה של גוגל מדי שנה. מדובר בהכשרת DevOps עם התמחות בענן של גוגל – אין עוד הכשרה כזו בישראל. במקביל, אנחנו מעוניינים להמשיך ולהרחיב את הפעילות הענפה שלנו באירופה".

תגובות

(3)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. אדי נבואני

    חבר'ה רצינית, תותחים אחד אחד, ממליץ בחום! גילוי נאות: מאיר דניאל חבר קרוב, עבדנו יחדיו במיקרוסופט, גם טכני מאד ויותר חשוב בנאדם נעים הליכות. כל הכבוד!

  2. סער

    מקצוענים אמיתיים, מהירות וידע, תענוג של יחס

אירועים קרובים