באו לבקר במאורת הנמר: זוהר שיינין וארי גולדפרב, קנדו

03/05/2021 11:08
זוהר שיינין, מייסדת משותפת ומנר"רית (CRO), וארי גולדפרב, מנכ"ל, חברת קנדו. צילום: פלי הנמר

זוהר שיינין, המייסדת המשותפת והמנר"רית (CRO), וארי גולדפרב, המנכ"ל, של חברת קנדו (Kando) התארחו אצלי באחרונה במאורת הנמר. השניים סיפרו על מיזם ייחודי שמלאו לו עשור, ושסיסמתו, "We Care, We Dare, We  Enjoy", מתנוססת באתר – אהבתי.

קנדו היא חברת סטארט-אפ ישראלית המבשרת על פתרון עולמי: ניהול ושיפור איכות מי השפכים, שמשפיע על הבריאות של כולנו.

לדבריהם, ניהול מי שפכים, מי ביוב בשפה פשוטה, משפיע על חיינו בצורה דרמטית, אך מרבית האזרחים לא מודעים להשפעות המיידיות וארוכות הטווח על חיינו, כמו חשיפה לרעלנים, השפעה על הירקות והפירות שאנו אוכלים ואפילו – השפעה על הים והנחלים בהם אנו רוחצים.

הידברות נכונה ויעילה עם תאגידי מים תוביל לצמצום משמעותי במספר אירועי הסתימות, שלבסוף, ישפיעו באופן ישיר ומובהק על תושבי הסביבה והחקלאים. אחד הממצאים החשובים ביותר הוא גם הערך הכלכלי עבור התאגיד וכתוצאה מכך, עבור תושבי הסביבה.

השימוש בבינה מלאכותית במערכת השפכים

שפכים שמציפים את הרחובות, שפכים שמוזרמים לאוקיינוסים ולנהרות, סיכונים בריאותיים עבור הציבור ועלויות תפעוליות גבוהות, הינם רק חלק קטן מהאתגרים הגלובליים שמציבה מערכת השפכים בעולם ובישראל בפרט, כך סיפרו שיינין וגולדפרב במהלך שיחתנו. הם עדכנו אותי שאחת הדרכים החיוניות להתמודדות עם אתגרים אלה, היא הפיכת רשת השפכים לדיגיטלית.

הדיגיטליזציה של רשת השפכים מאפשרת לנהל ולרכז מידע (Big Data) בצורה יעילה יותר מאשר מפעילים אנושיים. תהליכים אלה מכונים בדרך כלל מערכות בינה מלאכותית (AI), והם, כך למדתי, מקדמים את האופן שבו ניתן לנהל רשתות שפכים, מסייעים בהגנה על מתקני טיפול בשפכים, ומייעלים תהליכים המאפשרים שימוש חוזר במים. 

עוד התברר לי שדיגיטליזציה של רשתות שפכים בעיר באמצעות AI מתחילה בנתונים טובים. כדי להבין כיצד מערכת כזו מסוגלת לספק מודיעין שפכים תפעולי, חשוב להבין ביג דטה, AI, Machine Learning ויישומיהם.

הפטנט פורץ הדרך של חברת קנדו

מערכת לניהול מים חכמה, המשתמשת בביג דטה ו-AI, יכולה לספק למפעילי רשתות שפכים תובנות לגבי תנאי הרשת בזמן אמת. אחת הטכנולוגיות המבטיחות היא של חברת קנדו, שבעזרתה אנו יכולים להתקיים בסביבה בריאה יותר לצד אורח חיים טוב יותר ושקוף עבור האזרחים.

הטכנולוגיה הזו, כך סיפרו גולדפרב ושיינין, מבטיחה שיפור משמעותי באיכות השפכים, מסייעת להגן על תהליך מיחזורם ומונעת נזק לרשת השפכים ולמתקן הטיפול בשפכים (מט"ש) מפני אירועים שמתרחשים ברשת השפכים התת-קרקעית.

למעשה, בזכות הטכנולוגיה מפעילי הרשת מקבלים תמונה מלאה, קלה להבנה ורציפה של המתרחש במערכת הביוב שבאחריותם. התובנות הללו ישפיעו באופן ישיר על ההתנהגות וההבנה של כל מי שתורם שפכים לרשת הביוב, על איכות השפכים, על עלויות המים שאנו משלמים, ניקיון הנחלים שאנו רוחצים בהם בסופי השבוע, וכמובן יכולים להביא לשיפור במצב בריאותינו.

למדתי שהטכנולוגיה של קנדו פועלת כבר בערים הגדולות בישראל, ירושלים, חיפה ותל אביב, ובתאגידים נוספים. בנוסף, החל מסוף 2018 משווקת החברה את הפתרון ללקוחות ברחבי העולם. ארה"ב, אוסטרליה, יוון, איטליה וספרד הן המדינות הראשונות לאימוץ הפתרון, הכולל התקנה ותחזוקה של מערכות ה-IoT, הדרכת הלקוח וליווי רצוף בהפעלת המערכת.

ולבסוף רק אספר ש-קנדו פועלת במודל SaaS (ר"ת solution as a service), תוך הפעלת שותפים מקומיים למכירות, התקנה ותחזוקה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים