באו לבקר במאורת הנמר: רביטל דואק ויגאל אלפסי, ארגון צופן

11/04/2021 10:53
ביקור במאורת הנמר בזום. למטה משמאל: רביטל דואק ויגאל אלפסי מצופן. למעלה: קוגן ורוזנברג היח"צ, של צופן במשרדיהם, והנמר במאורה. צילום: פלי הנמר

שני בכירי ארגון צופן – המקדם שילוב וחיבור של החברה הערבית בישראל לחברות ההיי-טק – רביטל דואק, המנכ"לית המשותפת, ויגאל אלפסי, ראש תחום המעסיקים בארגון, השתתפו בשיחת זום שהייתה בעבורי על תקן ביקור מיוחד במאורת הנמר.

למפגש הצטרף גם צוות יועצי התקשורת של הארגון, יניב רוזנברג, מנכ"ל קוגן רוזנברג תקשורת, ועמרי רובנר, יועץ התקשורת של צופן.

צופן נוסד בשנת 2008, במטרה לשלב אקדמאים ערבים בתעשיית ההיי-טק בישראל, וכן בכדי להביא חברות היי-טק לערים ערביות, כאשר מוקדי פעילותו בעיר נצרת ובאזור המשולש. מאז שהחל צופן את פעילותו גדל מספרם של הערבים המועסקים בהיי-טק במאות אחוזים, מ-350 ב-2008 לכ-8,000 מהנדסים כיום.

במפגש העבירו לי דואק ואלפסי סקירה על עבודתו של הארגון בימים אלה, ובקידום תכנית החומש – תכנית רב-שנתית שגיבש צופן לבקשת ועד ראשי הרשויות, בתמיכה של IATI (האיגוד הישראלי לתעשיות מתקדמות), ובתמיכת קרן אדמונד דה רוטשילד.

התכנית מביאה לראשונה פתרונות ישימים לקידום תחום ההיי-טק בחברה הערבית במגוון תחומים נרחב – תעסוקה, חינוך פורמלי ובלתי פורמלי, תשתיות, והבאת עוד חברות היי-טק למרכזי האוכלוסייה הערבית בישראל. הפתרונות מוערכים בכ-800 מיליון שקל בשנה, לקידום התכנית.

בנוסף עודכנתי כי ממש לאחרונה הוקם צוות לבחינת התכנית והוצאתה לפועל, בהנחיית משרד רוה"מ. אלפסי הוסיף וסיפר על תכניות הארגון בפן של העבודה מול המעסיקים והתכניות של הארגון בזמן הקרוב, להגדלת ופיתוח שיתופי הפעולה בין חברות היי-טק נוספות לארגון.

סיכמנו כי בעתיד הקרוב נפעל לקידום נושאים חשובים אלה, לרבות כנס בנושא החברה הערבית בהיי-טק, עדכון שוטף בנוגע להתקדמות השתלבות החברה הערבית בענף, וכן שאגיע לביקור בפארק ההיי-טק בנצרת.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים