בא לבקר במאורת הנמר: אריק יקואל, המנהל לחינוך התיישבותי-פנימייתי

29/07/2020 14:27
בא לבקר במאורת הנמר: אריק יקואל, מנמ"ר המינהל לחינוך התיישבותי-פנימייתי ועליית הנוער. צילום: פלי הנמר

באחרונה פגשתי במאורה את אריק יקואל, מנמ"ר המינהל לחינוך התיישבותי-פנימייתי ועליית הנוער. יקואל הודיע כי יפרוש בחודשים הקרובים, לאחר כחמש שנים בתפקידו.

הוא הגיע למינהל אחרי שירות של 23 שנים במערכי התקשוב של צה"ל, שבהן הוביל בין היתר את השילוביות המבצעית וה-ERP הצה"לי.

המינהל לחינוך התיישבותי פנימייתי ועליית הנוער הינה יחידה ממשלתית, שאחראית על תלמידי הפנימיות ובתי הספר האזוריים. יקואל סיפר כי במוסדות המינהל לומדים כ-90,000 תלמידים, כרבע מהם בכפרי הנוער ובפנימיות.

"המינהל, ביחד עם המוסדות בשטח, ושותפים נוספים, מוביל עבודת קודש לטובת חינוכם של התלמידים, שחלקם מגיע מרקע מורכב, ואנשיו מעניקים מגוון רחב של מענים בפנימיות מסוגים שונים. בכפרי הנוער למשל, המענה ניתן בבית הספר, בפנימיה ובמשק החקלאי. הרעיון הוא לאפשר לכל תלמיד למצות את יכולותיו ולהצליח, בלי קשר לרקע ולפערים קודמים וזאת באמצעות מענים מגוונים", הרחיב יקואל בשיחתנו.

בנוגע לפרישה המתקרבת, אריק אישר את הידיעה ואמר כי הוא "מסיים כחמש שנים של עשייה מרתקת ומספקת. חש שהשגתי את היעדים שהגדרתי בתחילת הדרך, והגיע הזמן להמשיך לאתגר הבא, בו אוכל להוביל ולתת ערך". הוא הוסיף ואמר: "זכיתי לקחת חלק בפעילות המינהל ולהוביל מהפכה בתחומי הדיגיטל והתקשוב, תוך צמצום פערי תקשוב משמעותיים".

עוד למדתי כי פרויקט "מינהל דיגיטלי", שאריק יזם והוביל, ממכן את תהליכי הליבה במטה ובשטח, ומאפשר הטמעת תהליכי עבודה חדשניים, מבוססי נתונים, לצורך מימוש תפישת הפעלה אינטגרטיבית, ממוקדת בתלמיד ובמוסדות.

הפרויקט כולל תיק תלמיד דיגיטלי, המתממשק עם מערכות משרד החינוך, תיק עובד פנימייה ותיק מוסד. הפרויקט יצא לדרך לפני כשלוש שנים והמערכת משמשת היום מאות עובדים במטה ובשטח, ומנוהלים בה עשרות אלפי תיקי תלמיד, עובדי חינוך ומוסדות.

ממשק המערכת נוח ונגיש במגוון פלטפורמות. שירות דיגיטלי לאזרח (הורים) ניתן דרך ממשקים באתר Gov.il ובאזור האישי. המערכת מספקת יכולות הפקה וניתוח נתונים מתקדמות, לטובת שיפור המענה לתלמיד, למוסדות ולגורמי הפיקוח.

"הפיתוח מבוצע באגף טכנולוגיות דיגיטליות ומידע של המינהל, באמצעות צוות עובדים, מקצועי ומסור שאני גאה בו", אמר יקואל.

לדבריו, המערכת הוכיחה את עצמה גם במגיפת הקורונה, שבה נותרו אלפי תלמידים בפנימיות, והמערכת נדרשה לגמישות לצרכי אד-הוק. בין היתר, פותחו יכולות חדשניות כגון אפשרות לעובדים בשטח ובמטה ליצור במהירות שיחת וידאו עם קבוצות תלמידים ועובדים מתוך מערכת מינהל דיגיטלי. 

אריק סיפר עוד כי "גם בתחום תשתיות התקשוב הובלנו מהפכה והוצאנו את אתר המחשוב ואתר הגיבוי למיקור חוץ במודל של ענן פרטי, תוך כדי הקפדה על היבטי אבטחת המידע והפרטיות. באופן זה המינהל זכה לתשתיות תקשוב מתקדמות התומכות את הגידול המהיר בדרישה".

הוא סיפר לי לסיום ש-"בשנה האחרונה יזמנו את תכנית "כפר נוער דיגיטלי", שנועדה לתקשב את הפנימיות בכדי שתלמידים יזכו למענה תקשובי הולם ורלוונטי. התכנית טרם תוקצבה, אך משבר הקורונה והלמידה המקוונת מהווים הזדמנות להשלמת פער זה".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים