היי-טק קל"ב באשדוד: אירוע ההשקה של קהילת החדשנות בעיר

אשדוד, העיר השישית בגודלה, בת 225 אלף תושבים, רוצה להפוך לעיר היי-טק. בשבוע שעבר הושקה יוזמת "קהילת היי-טק אשדוד" שמובילה קבוצת יזמים ועובדי היי-טק מקומיים בשיתוף העירייה, מרכז "כיוונים". באירוע השתתפו בכירים ובעלי תפקידים בעיריה, יזמי המהלך מקהילת ההיי-טק המקומית, המונה 10,000 היי-טקיסטים, וגם מנהלים מאורקל ישראל, הסניף הישראלי של ענקית הטכנולוגיה האמריקאית שבלטה בנוכחותה באירוע ואף תמכה בו.

האירוע התקיים במרכז כיוונים באשדוד, שגם מקים בימים אלו את ה-Hub הראשון להיי-טק בעיר. המרכז מפעיל תוכניות רבות, הכוללות בין היתר הכשרת צעירים ובני נוער למקצועות ההיי-טק.  כמו כן, פועל במרכז כיוונים האקסלרטור המקומי "The Hive Ashdod", שמלווה סטארט-אפים ויזמים מאשדוד והסביבה בתחילת דרכם. מהאקסלרטור יצאו עד היום 50 חברות, תשע תוכניות, 140 יזמים, 150 מנטורים, גיוסים של 25 מיליון דולר, ובסך הכל 40% סטארט-אפים שפעילים לאחר התוכנית.

קהילת ההיי-טק והיזמות של אשדוד והסביבה הוקמה על ידי קבוצה של אנשי היי-טק ויזמים מנוסים, שמטרתם היא ליצור תשתית ליצירת שיתופי פעולה בין חברות שונות, גורמים פרטיים, וארגונים מאשדוד. הפעילות בשיתוף מלא עם הרשות המקומית ועם כל הגופים הרלוונטיים באזור. באשדוד ישנו מחסור בחברות היי-טק מקומיות, ולפיכך עובדי היי-טק מאשדוד והסביבה נוסעים מידי יום למרכז ומבזבזים שלוש שעות לפחות ביום רק להגיע למקום העבודה וחזרה.

מימין: מיקי חובל- היי-טקיסט ומראשי הקהילה, גבי כנפו – סגן ראש העיר אשדוד, אסף סובול – מנהל פיתוח עסקי באורקל ישראל, ואיתמר אסף – מיוזמי הקהילה. צילום: אורי קריספין

גבי כנפו, סגן ראש העיר, אמר כי העירייה פועלת להפוך את אשדוד למרכז הייטק: "פארק ההיי-טק של אשדוד נמצא בשלבי פיתוח אחרונים, ובשנים הקרובות תהיה פה מהפכה. כיום, המוחות הטובים רוצים ללכת לת"א ולהרצליה, צריך לחשוב מה אשדוד צריכה לעשות כדי שגם היא תהיה מרכז היי-טק. אנחנו יודעים שהעיר חייבת לפרוץ בתחום ההיי-טק, וראש העיר מוביל השקעות בכיוון זה, גם בחינוך וגם בהיי-טק. זהו תחום שפעם היה שמור רק למתי מעט, והיום – יזמות וטכנולוגיה נמצאות בכל מקום. אין אפילו פיצריה שלא זקוקה לאפליקציה וחדשנות כדי להתקיים".

מיקי חובל, היי-טקיסט ומראשי הקהילה, הציג באירוע את הנושאים המרכזיים שהקהילה מקדמת והציע לשותפים פוטנציאליים ולציבור הרחב לקחת חלק מרכזי בקידומם, בהם: אירועים מקצועיים עם תוכן איכותי על ידי בכירי היי-טק מהארץ ומהעולם, סיוע וקידום שיתופי פעולה של חברי הקהילה, מנטורינג לצעירים בתחילת דרכם המקצועית, מיפוי של חברות ההיי-טק הפועלות באזור וסיוע בעבודה מול גופי מחקר ואקדמיה באשדוד ובסביבתה.

"בכל האזור שבין תל אבי לבאר שבע יש ואקום. 10,000 היי-טקיסטים מאשדוד נוסעים למרכז. חלקם בסוף עוזבים את עיר הולדתם. בעיר של 225 אלף תושבים עם תוכניות צמיחה של עוד 100 אלף תושבים, יש פוטנציאל אדיר להיי-טק: זה גם מטרופולין גדול וגם יש הרבה הון אנושי. החלטנו להישאר כאן ולהצמיח קהילה מקומית, שתמשוך גם חברות היי-טק וגם עובדים".

באירוע ההשקה לקחה חלק כאמור חברת אורקל ישראל, שהציגה את מגוון האפשרויות ליזמים ומפתחים על תשתית הענן החדשה של אורקל Gen 2, תוך שימוש חופשי בכלים ובטכנולוגיות המתקדמות שעומדות לרשותם.

אסף סובול, מנהל פיתוח עסקי באורקל ישראל, ציין, כי "אנו שואפים להביא את ענן אורקל לכל מקום בישראל שבו יש עשייה יזמית וחדשנות. לכן שמחנו להיענות לפנייתם של יזמי קהילת ההיי-טק באשדוד ולהשתתף באירוע השקת הקהילה".

 

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים