באו לבקר במאורת הנמר: פרופ' גלעד צוקרמן, אונ' אדלייד, ואלון מגן, נט-אפ ישראל

09/01/2020 10:48

בפתיחת שנת 2020 באו לבקר במאורת הנמר פרופ' גלעד צוקרמן מאוסטרליה הרחוקה ואלון מגן מחברת נט-אפ ממפתח תקווה וסיפרו על הקשר סובב העולם ורב השנים ביניהם.

אלון מגן הוא מנהל מכירות לקוחות Enterprise בנט-אפ ישראל, שאליה הצטרף לפני כ-14 שנים. נט-אפ עצמה החלה לפעול בישראל לפני 21 שנים, חמש שנים לאחר ייסודה בארה"ב. מחזור הכנסותיה בעולם מגיע ליותר מ-6 מיליארד דולר והיא מעסיקה יותר מ-10,000 עובדים ב-110 משרדים. בישראל יש לחברה שלושה משרדים, המעסיקים יותר מ-200 עובדים – בתל-אביב, בהרצליה ובפתח תקווה. לפי דו"ח IDC, נט-אפ מובילה באחסון NAS/SAN בארץ, עם נתח שוק של יותר מ-50%.

פרופ' גלעד צוקרמן הוא ראש הקתדרה לבלשנות ושפות בסיכון באוניברסיטת אדלייד, אוסטרליה. בעל דוקטורט מאוניברסיטאות אוקספורד וקיימברידג׳, ובין ספריו הרבים חיבר גם את ״ישראלית שפה יפה״. צוקרמן מיישם לקחים מהשפה הישראלית להחייאת שפות אבוריג׳יניות, והוא גם המייסד של תחום מחקר חדש העונה לשם Revivalistics. פרופ' צוקרמן מוביל מחקר, העוסק בקשר שבין החייאת שפותיהם ומורשתם של הילידים באוסטרליה (האבוריג'ינים) לבין בריאותם ואיכות חייהם.

ובווריאציה על הביטוי הידוע, הייפגשו שניים יחדיו בלתי אם נועדו, אז כיצד נועדו? היכרותם של פרופ׳ צוקרמן ומגן החלה בשנת 1987, בעת שנבחרו לייצג את ישראל בארגון הקולג׳ים הבינלאומי United World Colleges. הארגון, שנשיאתו היא המלכה נור הירדנית, שם לו למטרה לקדם את ערכי השלום וההבנה הבינלאומית דרך חינוך וחיים משותפים. כיום חברים בארגון 18 קולג'ים ברחבי העולם, בהם חיים ולומדים צעירים מיותר ממאה מדינות, בגילאי 19-16, שנבחרו לייצג את מדינותיהם.

צוקרמן ומגן נסעו ללימודים של שנתיים בכיתות י״א-י״ב – גלעד באיטליה ואלון בארה״ב. מאז ועד היום צוקרמן ומגן שומרים על קשר חברי אמיץ וחולקים יחדיו את אהבתם לטיולים וחוויות מהעולם, והשבוע, כאמור, נפגשו במאורת הנמר.

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. דוד באום

    חבל שלא ידעתי. האם פרופ צוקרמן יופיע שוב?

אירועים קרובים